~BIB BON BIB~
Perhatian kepada semu penumpang ke Jeju kita akan berlepas tidak lama lagi sila berada di tempat masing- masing.
"stewardess ready to take off"
1.30 JAM KEMUDIAN
~zuuuuuuuzzzzzsssssss~
"Perhatian kepada semua penumpang kita akan mendarat di Jeju sebentar lagi sila bersedia....pim pom."
DI AIRPORT JEJU
Setelah mirae tiba di airport jeju dia segera menghubungi Won iaitu abang sepupunya yang sangat rapat dengannya sejak kecil lagi. Won agak lurus dan sangat baik orangnya. Won lah yang mengurus tempat tinggal mirae di jeju.
MIRAE P.O.V
"Anyeong oppa odesso?" tanya mirae kepada won.
"ahh..mirae-shi oppa yogi" kata won sambil melambai tangan ke arah mirae setelah melihat mereka.
"odesso?" balas mirae sambil mencari won di tempat ketibaan yang di penuhi dengan orang ramai.
"oppa!!" jerit mirae setelah nampak won dan mereka saling menuju ke arah masing- masing lalu berpelukan.
"woahh..nado pogoshippo! hyun ahh kamu dah besar"kata won.
"kaja..kita pergi ke rumah baru kamu pasti kamu penatkan..kita rehat di sana kaja" seru Won lalu membawa beg kami dan pulang ke rumah yang aku sendiri tidak tahu dimana.DALAM PERJALANAN
"Won ahh..kamu tinggal berdekatan kami bukan?"soal ku.
"ahh..ne..selang berapa rumah dari kamu..usah risau..disana keselamatan terjamin..oppa beli rumah tu dari kawan oppa yang nak pindah ke itewon jadi kamu boleh la tinggal disitu" jelas won.
"kamu berdua lapar tak jom kita pergi makan"ajak won.
"ne! kaja!" teriak hyun yang sedang lapar.DI SEKOLAH
KIM WOO BIN P.O.V
"Kim tan! yakk!!"jeritku.
"bo?? haishh igon do namja..!" keluh tan.
"kau ada nampak mirae tak seharian aku tak nampak dia..dia masuk sekolah hari ni bukan?" tanyaku kalut.
"ahh..mirae-shii..otokee..emmm..." kim tan berfikir.
"boyaa!!" marahku menunggu dengan perasaan ingin tahu.
"kim mirae..dia..dia...dia.."kata-kata tan terhenti.
"DIA APA!!!" jeritku.
"dia dah pindah!" jawab tan terkejut.
"BOO!!kenapa dia tak bagitahu aku dia pindah kemana itewon?busan? incheon?"tanyaku pantas.
"aku tak tahu..kau pergilah tanya miss kang guru kelas dia" jawab tan.Aku segera lari meninggalkan tan dan tidak hiraukan dia. Aku menuju ke bilik guru untuk berjumpa dengan miss kang.
PANG! (bunyi pintu di hempas)
"Song sang nim..mirae-shii...odesso.." tanyaku mengah.
"Saya dah agak kamu akan datang jugak..hmm.."balasnya santai.
"miss kang putage..beritahu saya di mana mirae..saya perlu cari dia." mohonku.
"mirae..dia dah pindah ke Jeju..dia tidak mahu sekolah lagi..dia akan mencari kerja dan terus tinggal disana bersama adik dan abang sepupunya"terang miss kang.
"jadi dia tak akan pulang ke seoul lagi??" tanya ku lagi.
"yup.."balasnya pendek.
"tolong saya.."DI RUMAH BARU MIRAE
KIM MIRAE P.O.V
"Woahh..oppa..basso..cantiknya rumah ni" aku terpegun.
"yela..hyun suka" senyum hyun keriangan.
"kamu jaga lah rumah ini baik-baik.. oppa balik dulu lah.. noona kamu dah tunggu esok oppa datang lagi" kata won yang ingin pulang kerana isterinya sudah tunggu dirumah.
"ne..kamsahamida..anyeong.." kataku sambil melambai tangan.
"hyun kamu pergilah tidur dulu.. noona nak kemas barang sikit." kataku kepada hyun.
"ne..anyeong..gud nite." balasnya lalu mencium lembut pipiku dan masuk tidur.HI.. HAA..AMACAM BOSAN EHH..SORY LAA NI KAN FIRST TIME XPE NNTI KALAU ADA MASA BUAT LAGI..BTW NEXT IS THE LAST CHAPTER..VOTE AND COMMENT K TQ
YOU ARE READING
The True Is On You
RomanceKISAH KIM MIRAE DALAM KEPERCAYAANNYA KEPADA PERCINTAAN BERSAMA KIM WOO BIN.. MENGISAHKAN PERKENALAN MEREKA YANG TIDAK DIRANCANG DAN HALANGAN YANG MENIMPA UNTUK NENGUJI KEUTUHAN KASIH MEREKA DAN AKHIRNYA DI TAKDIRKAN UNTUK BERSAMA.