Chapter 4

19 1 0
                                    

"Yak..Kim Mirae...cakamman.." panggilnya. Kakiku menjadi kaku dan hatiku sangat gentar.
"Hahaha..kaja.."gelaknya sambil datang kearah ku tanpa aku sedari dan menarik tangan ku ke keluar ke motosikalnya yang di letakkan di belakang sekolah.
"Yakk!!!Kim Woo Bin yakk!!! micissoo!?? kenapa kau tak bagi tahu aku yang kau popular kat sekolah ni..kau nak aku mati ke kena ngan fans kau pabo!!!" marahku.
"Hahahahaha..kencana..kau akan ok selagi dengan aku..aku akan sebarkan yang kita ni dah couple so kau kena jadi gf aku...ahahah"gelaknya gembira.
"Boo!?? andwe...aku kenal kau pon tak..nak couple ngan kau pulak..hah in your dream ok!" kataku
"putage...please.."rayunya sambil membuat muka comel menjadi kan aku cair melihat wajahnya.
"haish...cicaaa...ne..kende..ada syarat yang kau kena patuhi"
"yess!!..bowasso??" soalnya.
"kau just akan sebar yang kita couple tapi in fact we're not..kau tak boleh fall in love dengan aku..ok?"
"ok..deal tak kisah apa pon janji lepas ni tak ada perempuan2 gila yang akan kacau hidup aku macam yang kau nampak tadi.."katanya.
"ahhh so kau nak couple supaya fans kau tak berharap dan tak kacau kau dah??"soalku
"yup.."
"but why me?? ramai lagi perempuan cantik yang kau boleh couple for real and not fake like us...hyorin pun suka kau..kau patut pilih..mereka..not me"
"kau lain..dah..laa jom pergi makan aku dah lapar ni.." katanya sambil buat muka yang cute.
"hah..ne.."
"here.." dia menghulur topi keledar.

Kami menaiki motosikal dan betolak ke mall untuk makan..semasa melalui pintu keluar sekolah ramai yooja yang terpukau melihat kekacakan dan machonya menunggang moto..tetapi mereka amat benci melihat aku membongceng di belakangnya.

DI MALL

"Ahh..dah sampai"kata Woo bin.
"ne.."Aku turun dari motosikal lalu Woo bin memuka helmet ku tanpa ku suruh.
"gumawo.."ucapku.

WOO BIN P.O.V

Aku berjalan sambil memegang tangan Mirae di mall..aku sedar banyak mata yang memerhati kami tapi aku hanya endah kan..aku hanya melihat gadis yang bermata bulat.. berambut blonde gelap yang lepaskan begitu sahaja yang berada di sisiku..dengan senyuman.
"Woo bin-ahh" panggil Mirae.
"Bo??" tanya ku.
"Gumawo.."ucapnya tanpa sebab.
"waeyo??.."tanyaku lagi. Mirae hanya tersenyum riang dan dia kelihatan sangat comel.
"Kaja...kita dah sampai kedai makan" ajakku.
"ahh...ne.."jawabnya pendek.
"kau nak makan apa.. kat sini terkenal dengan dimsung nya yang sedap.." kataku sambil memegang buku menu.
"ahh..aku tak kesah..apa apa pon..lagi pon kau yang akan belanja aku...aku ikut sahaja"kata Mirae ikhlas.
"ahh..baiklah..bagi 2 set dimsung" oderku.
"baiklah sila tunggu sebentar" kata pelayan itu dengan ramah.

SELESAI MAKAN

"Yak..cakamman..aku nak ke tandas sekejap tunggu aku disini ok jangan kemana mana jangan layan kalau ada lelaki kacau ok..arasso?" tegasku.
"ne...na ara.."balasnya dengan senyuman manis.

MIRAE P.O.V

"Haiishh..lama pulak Woo bin kat tandas ni..hmm..baik aku jalan jalan dulu.." Aku berjalan di kedai kedai yang berdekatan..tiba tiba mata ku tertarik untuk melihat sepasang kasut yang menawan hatiku.
"60800 won.." sebut ku hambar.
Aku tahu yang aku tidak mampu untk membeli kasut tersebut..aku hanya sekadar cuci mata.
"Mirae yakk!" panggil Woo bin.
"Ahh..ne..sorry tadi aku jalan jalan sekitar sini" terang aku takut takut dia mencari ku.
"haaa.. ingat ka kau ke mana tadi risau aku..dah jom balik" ajaknya.
Tetapi pada malam ini aku ada shif kerja..aku tidak mahu Woo bin tahu tentang keadaan aku dan keluarga.

BERTOLAK PULANG

"Yakk.. boleh tak kau berhenti dekat minimart tu sekejap"minta ku.
"Ahh..ne.." jawabnya tanpa banyak soal. Aku masuk kedalam kedai beberapa minit dan keluar berjumpa dengannya semula.
"Kau balik dulu lahh..rumah aku kat belakang ni je...lagi pon dah lewat.. mesti parent kau risau nanti..kau pon mesti letih..ok"
"ahh..serious kau ok ke balik sengsorang..ni.."katanya.
"ahh..na kencana ok..balik lah."
"ne..anyeong honey bye" ucapnya sambil melambai tangan lalu bergerak pulang dengan motosikalnya.

Aku masuk ke kedai dan meneruskan shif kerja sambilan ku hingga jam 5 pagi..kemudian aku berkemas untuk pulang.

HI..HAAA SAYA DAH START BUAT POV...POINT OF VIEW OK .. SO HARAP PUAS HATI..SORY KALAU X BEST..SAYA AKAN CUBA BUAT PART YANG GEMPAK SOON..OK..JANGAN LUPA COMMENT AND VOTE FOR MY STORY.. KAMSA HAMIDA

The True Is On YouWhere stories live. Discover now