Deel 1

15 1 0
                                    

Ik word wakker van de wekker. Kijk op de klok hoe laat het is. 6:30. 'Ughhhh' Ik blijf nog even liggen en denk aan de dag. Het is een woensdag. Niet zo'n lange dag gelukkig. Het is een kwartier verder en ga naar de badkamer. Ik doe mijn make up op en kam mijn haar en loop dan naar benenden. 'Goeiemorgen' hoor ik me zus (Marleen) zeggen. 'Goeiemorgen' zeg ik terug met een glimlach. Ik loop naar de keuken en maak brood klaar voor mezelf. Ik pak ook wat drinken. De tijd vliegt en op een gegeven moment is het al 10 voor 8 en me buurmeisje (Lisa)  staat voor de deur. We fietsen altijd samen naar school. ' Heyy' zegt ze. 'Heyy' zeg ik terug. 'Zullen we gaan?' vraag ik. 'Ja is goed' Ik zeg nog even doei tegen me zus en ga dan weg. We komen aan op school en zie dat me beste vriendin (Vera) me een apje heeft gestuurd om 7:55. ''Hey kun je me ophalen of ben je al op school?'' Staat er ik stuur terug: ''Heyy sorry ik ben al op school'' Ze vroeg of ik op haar wou wachten bij de kluisjes dus dat deed ik. Het gaat de laatste tijd niet goed met haar,dus probeer het beste te doen voor haar ook al ben ik er zelf niet helemaal bij. Ze is aangekomen op school en geef haar een knuffel. ' Hey hoe is het?' vraag ik aan haar. 'Hey,goed hoor met jou dan?' zegt ze terug. 'Oohw ja ook wel goed hoor' en ik glimlach. De bel gaat en we lopen naar de eerste les. We hebben de eerste 2 uur keuze vak. Ik loop met een andere goeie vriendin (Julia) naar de les zei zit namelijk bij me bij dat keuze vak. We gaan koken. Ik vraag aan Julia: 'Weet jij al meer over Vera hoe het met haar gaat thuis enzo?' Waar op ze antwoord: 'Nou ja ze verteld me wel dingen enzo maar verder niet echt' 'Oke' zeg ik. 'Zal ik met haar gaan praten?' vraag ik. 'Ja' zegt Julia. School is afgelopen naar al die lange uren... Ik kom thuis pak wat lekkers en wat te drinken. Ik loop naar boven en pak mijn laptop erbij. Ik kijk of we nog huiswerk hebben maar heb het gelukkig allemaal al af. Half 5 ga ik dan naar me vader om daar vanavond te eten. We hebben gegeten en ga naar boven muziek luisteren. Ik app wat met Vera en ze wil iets laten zien morgen zegt ze. Ik was vergeten dat ze me vandaag nog iets zou vertellen dus ik zei: ''Zeg het anders nu maar'' Ze stuurt terug: ''Oke'' Ik krijg het apje binnen en begin in huilen uit te barsten.....

Friends till the end...Where stories live. Discover now