İlk Gün

18 1 0
                                    

Evet işte bugün.. Sabırsızlıkla (!) beklediğimiz gün geldi:
Okulun ilk günü!

Sabah 7.30'da kalkmak nedir ya? Bana kara tahtaya tırnaklarını sürttüğünde çıkan sesle eşdeğer gelen alarm sesi çaldı. Mecburen kalktım. Bu sene farklı bir okula başlıyordum. Her zaman yaptığım gibi geç kalırsam hoş karşılanmayabilirdi. Hemen beni her zaman sıcacık tutan o yorganımdan kalktım ve aşağı kata indim. Annem kahvaltıyı hazırlamıştı bile.
-Günaydın annelerin en güzeli! diye anneme seslendim. Annemde kahvaltıyı hazırlamakla meşguldü. Canım annem bana tost yapmıştı. En sevdiğimden hemde..

Kahvaltımı yapıp hazırlandım. Yarım saate her şeyim bitmişti. Annemin her okulun ilk günü yaptığı konuşmayı dinleyip ona sarıldıktan sonra okula doğru yürümeye başladım.

Ayaklarım resmen geriye doğru gidiyordu. O bütün günü uyuyarak, müzik dinleyerek ya da film izleyerek geçirdiğim o güzelim yaz tatili bitmişti. Ayrıca yeni bir okula başlıyordum. Okul dış görünüş olarak güzeldi. Fakat arkadaşlarımın veya hocaların nasıl biri olduğunu bilmiyordum..

İstemesem de okula vardım. Sınıfım 4. Kattaymış. Tamam 11-A'yı buldum. Sınıfa girdim ve neredeyse herkesin gelmiş olduğunu gördüm. Daha hoca girmemişti. Ee. Boş sıra arayışına girmiştim. Sınıf epey kalabalık çıktı. Boş yer yok gibiydi. Kısa bir turdan sonra boş bir yer buldum. Oturdum. Sıra arkadaşım yoktu ama çantası buradaydı. Birazcık yaklaşıp bakayım dedim. Keşke demeseydim. Tam o anda çantanın sahibi olduğunu düşündüğüm bir kız geldi. Ve ilk tepkisi şu oldu:
-Napıyosun sen?!!
Ağzım açık ona bakakaldım. Sadece çantasına şöyle bir göz atmıştım. Yaklaşayım derken dibine girmemiştim ki?
-Şey.. Ben özür dilerim. Kurcalamayacaktım cidden..

İlk günden düşman edinmek istemiyordum. Hiçbir şey söylemeden çantasını alıp sınıftan çıktı. Hiçbir şey anlamamıştım. Çantasında bu kadar kızacağı ne olabilirdi ki? Tam bunları düşünürken hoca geldi. Öğleye kadar yalnızdım. Hoca ders anlatmaya tam başlayacakken beni fark etti:
-Merhaba canım. Yeni gelen kız sen olmalısın. Kendini tanıtmak ister misin?
Dalmışım. Birden kendime geldim. Sanırım saçma vir tepki verdim ki bütün sınıf bana güldü. O anda bi kızın bana baktığını fark ettim. Bir yerden tanıdık geliyordu ama.. Aniden başını hocaya doğru çevirdi. Hoca sınıfı susturmakla meşguldü.

Yemekhaneye indik. Öğlene kadar çok bir şey olmamıştı. Yani eğer sabah çantasını alıp yanımdan apar topar giden kızı ve ilk derste bana tanıdık gelen o kızın garip davranışını saymazsak. İlk gün çok tatlı arkadaşlar edindim. Göksu adında çok tatlış bir kız. Yemekhanede yanıma geldi. Ve arkadaş olduk. Aynı benim kafa.. K-Pop'a bayılıyormuş. Ecem ve Göksu.. Adımız çıkacak resmen. Okulu bana tanıttı. Herkes bizi kardeş sanmış. İnanmam! Bir de aynı sınıftaymışız. Bir tek o gülmedi sanırım..

Okul çıkışı eve doğru yola çıktım. İlk günüm düşündüğüm kadar kötü geçmemişti. Eve gittim, üstümü bir güzel değiştirdim. Hemen müziğimi açıp uzandım. Uykuya dalıvermişim..

Lise HayatıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin