MBG 5

33 8 2
                                    

Di Hospital Seoul
••••••••••••••••••••••••••

Semua nurse dan doktor tergesa-gesa di pintu kecemasan untuk mengambil pesakit kritikal....
"Hyun~~~aahhh ..Jangan tinggalkan aku....Hyun bukak la mata"kata taehyung sebelum doktor mencelah
"Encik sila ketepi kami perlu bawa pesakit ini ke bilik bedah ...Harap encik bertenang" katanya lalu menolak katil hyun ke dalam bilik bedah....
Namjoom hyung pergi telefon yang lain....
Beberapa minit kemudian , pintu di bilik kecemasan dirempuh oleh ahli Dark Knight....
Daehyun hyung nampak risau...Dia datang ke tempat di mana ahli bts ada....
Semuanya muram,sedih,marah dan segalanya...









-------Beberapa jam kemudian -------






Bilik bedah ditolak..
Jihyun dipindahkan di wad biasa...
Doktor keluar dari bilik dan memanggil ahli keluarga Jihyun....
Doktor kata dalam nada yang sedih "Kami sudah sedaya upaya menyelamatkan adik encik...Mujur dia sudah lepas tahap kritikal...Cuma kepala terhantuk kuat dan mungkin akan menyebabkan dia hilang ingatan...Dia sangat kuat...Mabye adik encik akan bangun selepas beberapa jam...."katanya lalu pergi....
Daehyun hanya mengeluh...
Daehyun pergi ke kaunter untuk meminta adiknya ditukarkan ke wad VVIP....







-------SKIP----------















-------------Keesokkan hari-------------

Di wad Jihyun
•••••••••••••••••••••

Jihyun POV
•••••••••••••••••

Urghhhhhh...Sakitnya kepala...
Ehhhh? Kenapa aku dalam wad....
Aku pusing dan melihat daehyun oppa tido sambil menggenggam tanganku...
Aku usap kepala oppaku...
Tiba2 oppa terjaga...Dia sudah bangun..."Aduyaiii kenapa la kau pabo sangat kejut oppa"kataku kepada diri sendiri...
"Hyun...Hyun ingat oppa tak?"kata oppaku...Aku memandangnya pelik lalu berkata "ingatlah...Kenapa oppa cemas semacam...Hyun oklah...Tapi hyun nak tanya mana mark oppa....Hyun rindukan dia....Hurmm oppa...Call mark boleh ....please...."kataku sambil membuat gaya memujuk....
Oppa hanya memandangku tidak percaya...
Eh?Aku ada salah cakap ke...
"Hyun sekarang umur berapa"kata oppa ku...
"Urmm,bukan 14 ke?Kenapa oppa tanya...Takkan la oppa tak tahu umur saeng oppa sendiri"ujarku merajuk....
Oppaku hanya tepuk kepalanya sendiri lalu menelefon seseorang...

------tiba2-------

"HYUN!!!!!!KAU OK TAK?"
"Hyung janganlah terkejut kan dia...Betul tak hyun"
"Hyun kami semua minta maaf"
Dan banyak lagi suara yang menanyakan aku...
Aku hanya memeluk lengan oppaku...
Oppaku beritahu mereka apa yang aku cakap dengan oppa...
Mereke terus menjerit
"Bwoooohhhhh!!!!!Hyun ingat dia couple lagi dengan si bodoh tu"kata seseorang...
Aku geram...Tiada sapa boleh panggil Mark bodoh kecuali aku...
"Hei mulut awak tu jaga sikit...Mark bukan bodoh...Dan siapa awak nak bodoh-bodohkan dia...Kalau awak cakap lagi siap awak!!!"kataku sambil menunjukkan penumbuk yang aku ....
Mereka memandang ku dengan tidak percaya....
Daehyun oppa suruh salah seorang dari lelaki tadi untuk memanggil doktor....

Beberapa minit kemudian,

Doktor masuk dan menanyakan beberapa soalan seperti

"Umur awak berapa?" Aku jawab "14"
"Awak tahu tahun berapa sekarang ni" aku jawab "Tahu...2013"
"Awak ingat sesiapa tak" ehleh doktor ni aku ingatlah..."Ingat , Daehyun oppa,BAP oppa ,Mark,Jb,Junior,Bambam,Yugyeom,Jackson,Youngjae "....
Doktor tunjuk ke arah lelaki-lelaki di depan aku...
"Awak tahu siapa diorang" aku hanya menjawab "tak,tak tahu"
Selepas itu doktor keluar untuk bercakap dengan oppa ....
Tiba2 salah seorang namja memegang tangan ku...lalu berkata
"Hyun~~~hyun ingat tae tak...Kenapa hyun lupakan kami..." aku terus menepis tangannya lalu menengking nya "Heii!!!Apa pegang2...Kau ni siapa jangan ganggu aku boleh tak ....Daehyun oppa tolong hyun...."jeritku lantang ....
Oppa ku masuk dengan tergesa-gesa lalu berkata sesuatu kepada mereka lalu mereka keluar dari wadku dalam keadaan hampa...

-----------TBC----------

Author Note:

Ni chapter untuk esok sbb saya esok xde..Harap klau saya update lambat jangan marah eh?Ok bye...Vote Comment eh klau x tak nak update....At least bagilah vote.....

Mysterious Bad Girl [On-Hold]Where stories live. Discover now