Medeniyet Üzerine

91 7 0
                                    

İnsanların dilinde dolanan ancak üzerine hiç düşünülmeyen bir kavram. Medeniyet! Ki bu kavram kimdir , nerededir, neyi ifade eder, kime yakışır,kimde yoktur gibi soruların cevabını bulmadan öyle gelişi güzel kullanılır. Kullanan kişi de genelde karşıdakini ezen bir alet haline getirir kavramı. Oysa medeniyet ezici bir ağırlığı barındırmaz üzerinde.
Medeniyet Avrupa olagelmiş bizim aşağıdan bakanlara. Kimine göre de başka birşey. Ancak medeniyeti oluşturan her milletin kendisi ya da insanı değil midir? Medeniyetin mekanı avrupa , insanıda güya onun hoşgörülü ve ahlakı yıkmış toplumuysa biz bu beğendiğimiz şeye medeniyet mi demeliyiz. Peki bizim toplumumuzun medenileri küçük gördüğü insanlara karşı ne kadar medenidir. Ya da bir milleti oluşturan folklorik unsurlar medeniyeti etkiliyorsa ki öyle medeniyetin doğrusunu aramak bağnazlığı yanlış değil midir? Hangi medeniyet üstündür sorusunun cevabı varsa kriterlerini kim belirleyebilir ki. Böyle bir yarışma yapılsa cevap nasıl bulunabilir. Soru şu olsun. İnsanlar açık mı giyin meli kapalı mı? Verilen cevapları hayal ettiğinizde gülümsediğinizi anlayabiliyorum. Yada şöyle bir soru olsaydı. Minyatürmü daha güzel bir medeniyet unsuru heykel mi ? Cevap yine yok. Sanatı, kültürü, ahlakı, örf , adet ve geleneklerin yani folklorun böyle bir yaptırımı olamaz. Medeniyet bütün bunları ifade ediyorsa neden milletimiz hala bu kadar Avrupalı olmaya çalışıyor. Neden birisi medeniyim derken bir başkasını alçaltıyor. Kendi medeniyetini görmezden gelerek karşı tarafı bertaraf ediyor. Bütün bunları bünyesinde taşıyan ve kendini avrupalı gibi görerek onların yaptığını yaprak medeni olduğunu sanmak ancak küçük ruhlu insanlara mahsustur. Ki bu kişiler toplumumuzda bunu soluğunun sonuna kadar savunmakla mükkellefmiş gibi davranıyor. Oysaki avrupalı yaşayış tarzı medeniyetin ufacık bir parçasıdır ve onlara hastır. Siz de hak verirsiniz ki bu tek doğru olamaz. Ama bu düşünceyle medeniyetimiz bağnazlık damgasını yemiş can çekişiyor. Bu suçlamayı yapan medeniler ise hoşgörüden dahi yoksun bir şekilde kendini medeni atfediyor ve gayet medeni görünümünde kendi görüşüne karşı olanları eleştiriyor! Okullarda çocuklarımız ufacık bir konuda bu kelimeyi ortaya atabiliyor. Giyim kuşam da bile bu kelimeyi kullanıyor. Köyde yaşayan masum türkçeli masum yaşamlı insanımızın masumemiyetini kınayabiliyor. İşte onun medeniyeti ve medeni görüşü!
Kardeşim medeniyet insanın yaşadığı toplumdur, hayat görüşüdür desen " bizimki yanlış." Diyor. Peki doğrusu desen kendini unutmuş başka insanları gösteriyor. Başka şarkılarla eğlenip kendini aşağılık biliyor. Ve artık bu aşağılık duygusundan kurtulma zamanınız geldi. Medeniyetimiz , ahlakımız oldukça diri ve ona güvenmeliyiz. Onu canlandırmalı ve aşağılık duygusundan kurtarmalıyız.Medeniyet başkasının yaptıkları değil bizim boş laflarla , aşağılık duygusuyla unuttuğumuz şeydir.

DENEMELERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin