Szabályok és elbírálás

375 26 3
                                    

VERSENYEK

Alapvető szabályok:

Eredetiség: A lopás bűn a Wattpadon is! Természetesen csak eredeti művel nevezhetsz.

Etikai szabályok: A törvénybe ütköző cselekedeteket csak okkal írd bele a történetbe! Nem tilos megjeleníteni az erőszakot, diszkriminációt, stb, de tudd, hogy ezeknek a témáknak súlya van, és a szavaid (jobb esetben "csak") megbánthatnak másokat. Írói véleményként nem jelenhet meg törvénybe ütköző cselekedetek támogatása (leírhatod, ábrázolhatod, a szereplőd is jónak tarthatja, de TE ne tedd még hozzá, hogy: "Én is kinyírnám a rohadékot. Ki még? Az első három kommentelőt bekövetem!" ...vagy ilyesmi, na.

Határidő: Légy pontos!

Megadott elemek: Ne térj el a versenykiírástól!

//Tipp: Kövesd a profilomat! Vissza foglak követni - ez csak azért fontos, hogy ha változás van a versenyekben, és kiírom, akkor biztosan látni fogod. Nem kötelező lépés, csak célszerű.//

~~~

A verseny menete, a jelentkezés módja:

1)Jelentkezés: A versenyekre bárki jelentkezhet, módja pedig a következő: a versenyt meghirdető fejezet alá kommenteld, hogy szeretnél részt venni. (Privát üzenetben nem fogadom el a jelentkezést.) Külön jelentkezési határidő nincs.

2) Ha elkészültél a művel, ugyanezen komment alá, saját magadnak "válaszolva" linkeld be a történetet vagy írd meg a könyv és a fejezet címét, ahol megtalálom. A link nekem egyszerűbb, de végül amúgy is megtalálom. Ezt se 

3) A határidőt tartsd szem előtt! Nem tudom elfogadni a jelentkezést, ha utólag küldöd el. Kérlek, tartsd szem előtt, hogy az elolvasásukhoz és az eredmény eldöntéséhez is idő kell.

4) Az eredményhirdetés a határidőtől számított egy-két napon belül várható (ha változik, arról szólok). A zsűri (jobb híján) egyelőre én leszek (a szempontokat lásd az elbírálás pontban). A nyerteseket egy külön fejezetben fogom feltüntetni a benevezett írás címével és a döntésem indoklásával (mondhatni kritikával) együtt.

//Tipp: Ha többször is szeretnél majd versenyezni, célszerű létrehozni magadnak egy külön könyvet erre.//

~~~

Az elbírálás szempontjai:

1) Alaptörténet: A könyvekben talán a legfontosabb tényező. Legyen követhető, logikus, de fordulatos! Sokat dob rajta, ha valódi jelentése is van, egyfajta mögöttes tartalom, különben semmitmondóvá válik.

2) Szereplők: Legyenek megfoghatók, valóságosak! Ezen nem azt értem, hogy vámpírokról ne írj, csak hogy a szereplőknek meglegyenek a hibái ugyanúgy, mint az erényei. A tökéletes embert meg lehet festeni, csak igen keveseket érdekel. A másik dolog: légy következetes! Ha kitaláltál egy személyiséget, ne térj el tőle (vagy ha mégis, annak legyen oka)!

3) Helyesírás: Nagyon fontos tényező. Persze, nem lehet mindenki nyelvtanzseni, de törekedj a lehető legjobb tudásod szerint írni! Egy íróknak tippeket adó könyvben (miraismynickname: Segítség! Írni akarok - 4. fejezet)  ajánlották ezt az oldalt: http://forditas.fsf.hu/html/node3.html  - szerintem hasznos. Pár gyakori hiba: a muszáj pontos j, és a hogy előtt mindig vessző van.

4) Stílus: Nem is tudom, miért soroltam negyedik helyre, mert olvasói véleményem szerint ez az egyik legmeghatározóbb pont: ez viszi el a hátán az írásodat. A jó stílus figyelemfenntartó, segít az olvasónak átvészelni az eseménytelen sorokat, és a képernyőhöz tapasztani őt az izgalmas jeleneteknél. Légy egyéni, bátor! A stílus mindig a szöveg tartalmától függ, és hogy mit szeretnél az olvasóval közölni, tehát nagyon nehéz bármiféle általános megállapítást is levonni erre vonatkozólag, de pl nagyon zavaró lehet a szóismétlés, illetve ha folyton rövid mondatokban írsz, vagy épp csak nyolc-tíz soronként teszed ki azt a pontot. De bizonyos helyzetekben ez is változhat.

5) Igényesség: Olvasd vissza, amit írtál, és figyelj! Így kiszűröd az elírásokat, szóismétléseket, és hidd el, te magad is megérzed, ha valamelyik mondatod fura, vagy a történet nem követhető. Tedd meg ezt a lépést, és szárnyakat kap a stíluspontszámod!

6) Feladatteljesítés: a kritériumok teljesítése

~~~

Díjak:

Az első három helyezett kerül díjazásra (ez idővel változhat). Az eredményhirdetésben mindhármuk nevét a nevezett mű címével együtt leközlöm, és leírom azt is, miért érdemes elolvasni a munkájukat, mit találtam benne különösen jónak.

A díjak pedig a következők:

1. helyezett:

- szavazatot (vote) a beküldött műre;

- szavazatot (vote) egy választott könyvének 5 fejezetére.

2. helyezett:

- szavazatot (vote) a beküldött műre;

- szavazatot (vote) egy választott könyvének 3 fejezetére.

3. helyezett:

- szavazatot (vote) a beküldött műre;

- szavazatot (vote) egy választott könyvének 1 fejezetére.


~~~

Kritériumok:

Egy versenykiírásban megadhatok:

- műfajt,

- kategóriát, témát,

- szereplőt,

- egy történet kezdetét

- szószámot,

- szituációt,

- stb.


~~~

KIHÍVÁSOK

A kihívás majdnem mindenben azonos a versennyel, és a kiírás, a szabályok, a jelentkezés módja nem is különböztetik meg tőle. Az egyetlen változás, hogy a kihívás nem kerül olyan részletes értékelésre, mint egy verseny - legalábbis nem általam.

A teljesített kihívással automatikusan kiérdemled a szavazatomat (vote) a beküldött műre, de a kritikát, a kiértékelést nem én végzem, ezt teljes mértékben Rátok bízom.

Nézzetek körül a többi beküldött mű között, olvassatok bele a szimpatikusabbakba (meg a többibe :) ), és értékeljétek egymás munkáját! Ezt tehetitek kommentben közvetlenül ebben a könyvben a beküldött link alatt, a novella alatt, vagy akár privát üzenetben. Sőt: többféleképp is, ha gondoljátok.

Természetesen nem kötelező, de így akár olvasókat, további szavazatokat is szerezhetsz; hiszen ha kiértékeled valaki novelláját, akkor azért csak utánanéz, hogy a tiéd milyenre sikerült, vagy ha ezt a kihívást nem is teljesítetted, nagy eséllyel találhat valami kedvére valót a történeteid között.


~~~

Jó szórakozást mindenkinek a versenyekhez, kihívásokhoz!



Athalie

Versenyben // Versenyek a magyar Wattpad-íróknak!Where stories live. Discover now