1. verseny - eredmény

176 18 10
                                    

Íme, az eredményhirdetés.

Először is meg kell jegyeznem, hogy három mű érkezett be, mindhárom egészen más műfajban - tehát tegnap óta gondolkodom azon, hogy mi is lenne a legmegfelelőbb sorrend. Íme az eredmény:

1. hely: @ThePurpleAuthor - Zsebóra

Ami ebben a novellában rögtön megfogott, az maga a stílus volt. Nem tudom elmagyarázni, talán a leírások vagy a közvetlen hangnem, ami az írót, azaz téged is belevont a történetbe - de egyénivé tetted, és engem mint olvasót lekenyereztél már az első bekezdéssel. Különösen tetszett, hogy megfogható karakterekkel dolgoztál: reális, hibákkal és erényekkel bíró, változásra képes vagy képtelen, célokkal és korlátokkal rendelkező emberekkel. A történet is érdekes volt; egy mondatban össze lehetne foglalni, de nagyon szépen kifejtetted, és az óráknak is adtál egy plusz jelentést a gróf és a tolvaj múltjával egyaránt. A dúdolás mint motívum megjelenése a két külön embernél plusz egy pont... És végül keretbe is foglaltad vele az írást, miközben a jelentőségét megváltoztattad. Szép volt, nagyon szép. Jócskán van benne gondolkodnivaló. Azt hiszem, bárki nagyon szívesen olvasná, aki egy kicsit is szereti a régiségeket és a klasszikus, egyéni írói stílust. A helyesírásoddal nem volt komolyabb gond (volt néhány hiba: behunyta, illetve egymás után három mondatban írtad az arc szót, de ez elsőre fel se tűnt), és elírást is csak néhányat találtam benne, nem volt zavaró. Gratulálok!

2. hely: @nindzsakommandos - Tűzben égett pillangók

Amit itt először megemlítenék, az a forma, ami eltér az általánostól, és felkelti a figyelmet. A témához nagyon is passzolt a levél ötlete, és szépen átvetted a levélíró stílusát, az egyénisége nem mondott ellen a szavaknak és kifejezéseknek, amiket használt. Az egyetlen, ami kicsit kilógott a szövegből (bár ez csak személyes vélemény, talán túlságosan belemagyarázás), a "szidtál rendesen". Kifejezetten tetszett, hogy idilli hangulatot festettél meg, amit a végére szép lassan, fokozatosan építettél le. A hangulat adta a gerincét ennek a novellának, és engem nagyon magával ragadott. Egy megjegyzés: lehet, hogy az én hibám és hiányosságom, de számomra maradt pár megválaszolatlan kérdés, például, hogy mi történt Emmával. És ez fúrja az oldalamat... Egy priviben, ha van rá időd, majd megírnád? Mert borzasztó kíváncsi lettem :) A helyesírásoddal egyébként nem volt komolyabb gond, és elírás is csak pár darab volt, nem zavaró. Gratulálok!

3. hely: 20Wiky00 - Pár óra boldogság

Harmadikként jelöltem meg a novelládat, de nagyon nem könnyítettétek meg a dolgomat. Ugyanis, ha csak a történetszál alapján kellett volna döntenem, akkor valószínűleg ez a novella kapta volna az első helyet. Szép volt az a csavar a végén, bár kissé belegázoltál a lelkivilágomba, és most ismét előjött a "miért ilyen igazságtalan az élet?"-szindrómám. De komolyan: azt hiszem, most kell pár nap, hogy teljesen felépüljek. Nagy kár azért, hogy ilyen hirtelen zártad le a végét, mert az elején nagyon szépen, igényesen, hosszan és érthetően fogalmaztál, amivel berántottál Clare világába és érzéseibe (ez különösen azért jó, mert E/3-ban tudtad ezt megírni). Az utolsó két bekezdésben kicsit hiányoltam az érzéseket. Nem mintha nem lettek volna, mert voltak (ó, de még mennyire!), csak épp a sorok között - és miután mindent olyan szép, lírai nyelvezettel fejeztél ki fentebb, kialakult bennem ez az igény. Az igény, hogy ezt is így várjam el tőled. A helyesírásodban volt pár durvább hiba (pl a muszáj pontos j), elírást azonban csak egyetlenegyet láttam, és ezt különösen köszönöm: nagy igényességre és figyelemre vall. És még valamit el kell mondanom: Robert-fan lettem. Valahogy mindig ilyen karakterekbe futok bele, és mindig megszeretem őket... Akit érdekel, milyen is ő, olvassa el! :) Szóval gratulálok!

~~~

Szóval ez lett végül az eredmény. Tényleg nem volt egyszerű döntés, tegnap percenként változtattam a véleményemet, minden lehetséges sorrendet meg tudtam volna indokolni. Azt kell mondjam, erősen meglepődtem, és a lehető legjobb értelemben, mert a helyesírásotok is elég jó, a Wattpadon s ritkán találni ilyesmit. Szép munka volt mindannyiótoktól!

Privát üzenetben írjátok meg, hogy melyik könyvetekre szeretnétek kérni a nyereményeket!

Várom a visszajelzéseiteket! Pozitívat, negatívat egyaránt: rövidnek érezted-e a határidőt, nem találtad túl kreatívnak a témát, mit kritizállak én itt, stb.

A következő verseny kiírása várható nemsokára!


~~~


Csak az olvassa tovább, aki nem túl fáradt az ilyesmihez!

Egy technikai megjegyzés (alias a napi nyelvtanlecke, mert ez többször előfordult hibaként):

Az "és" kötőszó előtt lehetséges a vessző és annak hiánya is. Ha felsorolásról van szó, nem tesszük ki a vesszőt:

"Szükségünk lesz egy sátorra, felfújható matracra és annyi rovarirtóra, amennyit csak vinni tudunk."

...viszont tagmondathatároknál igen. Tagmondathatár esete akkor forog fenn, ha két állítmányt (legfeltűnőbb: igét!) látsz két írásjel (vessző, pont stb) között:

"Elfordult a fiútól, és kisietett a kapun."

Versenyben // Versenyek a magyar Wattpad-íróknak!Where stories live. Discover now