Kapitel 4

15 1 0
                                    

Jag skulle precis följa efter Eren när jag såg Elenor. Inte hon måste hon komma. Elenor gick fram till mig.
-Hej Erio vill du komma över någon dag? sa Elenor och log. Gud nästan som hon vill hjälpa till med planen.
-Ja visst! sa jag och låtsades vara glad.
Jag och Elenor började gå hem till henne.
-Visst är Eren snygg? sa Elenor och rodnade och log.
Jag visste inte vad jag skulle säga! Den hemska häxan kallade stakars Eren för snygg! Stakars Eren!
-Nja sa jag och andades ut lite av lättnade.
Elenor såg det och skrattade.
-Jo set tycker du ju! sa Elenor lyckligt.
Jag hörde inte vad hon sa jag tänkte så mycket på Eren och planen.
-Efter en stund-
-Nu är vi framme! sa Elenor och gick upp på grusvägen och jag följde efter.
Jag tänkte när är det över hon är så jobbig och tar min Eren kan hon inte se att han är min redan.
Vi gick in i huset det var stort med olika växter i fönstrena och det luktade blommor ett litet vindspel lät från utanför när det blåste. Elenor tog av sig skorna och la väskan prydligt uppe på en hög hylla. Jag gjorde detsamma.
Det var tråkigt hos Elenor hennes föreldrar var jobbiga bra att jag slipper dem sen efter det här behöver jag bara träffa henne en gång till! Jag skrattade till Elenor tittade på mig.
-Vadå? sa Elenor.
-Inget jag måste gå men du kan komma till mig någon dag! sa jag och låtsades skynda mig ut.
Äntligen! äntligen! Min plan är inte stor 2 saker att göra. 1:Bli vänner✔️ 2: Få hem henne✔️ Nu är det bara att vänta! Jag kom hem och gjorde i ordning allting och gick och la mig.
Det hade gått flera dagar nu Eren och Elenor,Eren och Elenor rykten blev för stora nu är det dags jag har fixat allt!
Jag gick fram till Elenor som stod vid sitt skåp med sina kompisar Sara, Elin och Rebecca.
-Elenor vill du följa med mig hem idag? sa jag och log.
-Ja visst! sa Elenor

MinWhere stories live. Discover now