iesyah terus berlari turun..dn naik semula dn terus ke kelasnye...
"nah cikgu...surat kebenarannye...
23 helai kn...."iesh menghulur kn surt tersebut kepada cikgu faizal..."terima kasih ye iesyah..."ucap cikgu faizal..
"sama-sama cikgu."balas iesh
"Ha,Rizal tolong edar kn borang nie pada kawn²"kate cikgu Faizal
"Baik cikgu.."
"eh..sebelum tu ade sesiapa diantara kamu yg x nk pergi ke.."
semua duduk diam kecuali..syafiq dengan ima.."saye cikgu..."sahut ima dn syafiq serentk...
iesh dn yg lain terus terpaku meliht ima yg bagun dri tempat duduknya..
Pelik slalu die orng pertama yg beria nk pegi..."Ok yg lain boleh buat keja masing masing...rizal boleh edar kn borang kecuali ima dan syafiq...kamu berdua ikut cikgu ke bilik mesyuarat,Terima Kasih semua...!!"
"Terima Kasih cikgu"🙌
kelas kembali senyap*bukan senyp just buat hal masing²*Belum sempat ima banggun untuk ke bilik mesyuarat wanie,iesh,khai dan yana terus pergi ke tempat ima yg terletak di hujung kelas selang dua meja dri tempat rizal..
"we,asal kau x nk pegi kem.."tanye khai
"haah lh. bukan kau slalu pegi ke kem pengawas nie...bkn mcm yana nie"tanye wanie
"eh asal plk aku...😒..."soal yana
"he dh diam...nk dengar alasn aku ke tak nie.."ima memulakan bicara..
"macam nie aq takut tarikh kiter gi kem tu same dengan tarikh ayah aq gi manchester"terang ima
"so ape kaitannye dengan kau..."tanye wanie lgi..
"Aku kena ikut lah..sbb keluarga aq pon ikut...kan dh nk start cuti sekolah....lagi seminggu jekr kot...cuti sabtu ahad plk ade perjumpaan untuk Semua Tingkatan tiga tahun lepas yg dh pindh..minggu depan ade sambutan Sahabat peringkat Negeri. untuk mengeratkn lgi silaturrahim KPM Mengarahkn separuh daripade sekolah dkt luar tu dtng ke sekolah kiter nie...kiter akn adekn' festival truck food'..memang x lh nk ade kn kem time tu...dh tentu tentu le buat time cuti 2 minggu nie..mcm yg aq ckp tdi aq kena kena ikut ayh aq gi manchester"
"jap² kau kte Sambuatn Hri Sahabat...truck food..Luar sekolah...
mane kau tahu semua nie"??!?tanye khai"Die kan Penolong Setiausaha Pengawas...memang lah die tahu.Tapi nanti bosan lah kan bile kau x de...Baru nk suruh kau cadang kn aktiviti aku ni dkt cikgu..banyk plk tu, best lgi..."kate yana...
semua terpakse angkur dengan keputusan ayah ima....maybe ade hl penting...mane lah thu kot² dpt kasut sukan ke nanti...•tetiba kasut•
Bersambung......