Part 5

86 4 0
                                    

semua terpakse angkur dengan keputusan ayah ima....maybe ade hl penting...mane lah thu kot² dpt kasut sukan ke nanti...•tetiba kasut•

"serius ah kau x boleh ikut..kau dh tanye ayh kau" tanya iesh dengan agak serius.."cutikan 2 minggu,x kan 2 minggu tu kau pergi sana..."tanya iesh..

"hurm...memang 2minggu pon aku gi sana...Hal kerja ayah aku plus dengan pergi bercuti....soryy ah...aku harap kem kali ni best lah...kalau korang ade aktiviti yg nak dijalan kan disana senarai kan sekarang...nanti aku bagi dekat cikgu...sebab sekarang aku nk kena pergi bilik mesyuarat."jawab ima degan nada sedih..

"ok"balas semua serntak

setelah selesai menyenaraikan aktiviti yang ingin dijalan kn di kem ima terus bergerak ke bilik mesyuarat, afiq sudah lama meninggalkan kelas
Cikgu izz memulakan pengajaran bagi subjek Bahasa Inggris diikuti guru yg lain sehingga jam 2:40

kring~~
menandakan bunyi loceng  untuk pulang ke rumah...hanya form5, form3 dan pelajar yang ade hal sahaja yang masih tinggal di sekolah...termasuk iesh..
iesh pergi ke loker miliknye yg berada di antara bilik guru dan pejabat...dia mahu mengambil iphone,pakaian sukan lengkap dengan kasut dan terus ke tandas untuk menyalin baju...

"we daniel,kau punya keluarga ade berapa ahli.."tanye zack yg baru sahaja berpinda samalam..

"Eh..kau asal nak tahu...bukan ke kau cakap kau tak suka kawan dengan aku semalam...'kau ingat kau pengawas aku suka  kawan dengan kau''kau ingat kau tolong aku,aku akan kawan dengan kau'...aku ingat lgi tahu tak..."imbas Daniel

"Lah soryy lh beb..semalam tu abaikan jekr lah...ha,sekarang aku nak kawan denga kau....."senyum zack sambil menghulurkan tangan tanda untuk berbaik...

"ye lah kiter kawan,aku ade 2adik beradik and i'm the first...1ibu 1ayah
...kesemua ahli 4 orang...."

"jap yg tdi nak jumpa kau tdi adik kau ke....sebab muka kau dengan die same...kau hensem rupa pulak dh macam gertis kpop just hitam sikit lah bukan lah hitam orang kata sawomatang...mesti adik kau ikut rupa kau...adik kau girl ke boy.."bebel zack..

"ye yg nk jumpa aku tadi adik aku,yes aku hensem sebab tu aq rmai peminat...adik aku girl...memang iikut rupa aku pon...and kau orang pertama yang tahu budak tu adik aku...just shut..."jawab daniel...

tanpa sedar Badri  sudh lame ada dkt belakang..

"ha,oh ade adik dekat sekolah nie tak nk ckp...sejak bile dh pandai rahsia nie....zack orang pertama yg tahu...cam nie kawan aku ingat sampai mati"kate badri dengan agak kecewa...dn gurau

School Where stories live. Discover now