3.00 a.m.
Zamri terbangun sebab ingin melepaskan air besar. Dia gerak kawannya, Ali untuk buat teman ke tandas. Dia tahu, pepagi buta pukul 3 ni selalunya akan ada benda pelik-pelik. Entahla, dia dengar dari mulut-mulut orang ja.
"Wey bangunla kejap teman aku gi tandas. Aku sakit perut ni." Zamri kejut Ali. Tapi Ali tidak menghiraukan Zamri dan terus acah tidur mampos macam dia sorang ja boleh tidur.
"Siot punya kawan. Macam ni la kau kan, haa time kau susah aku tolong, aku susah ada kau tolong...blablabla" Bebel Zamri sambil keluar dari dorm. Ada dua tandas dekat hostel dia. Satu yang selalu orang guna dekat tingkat bawah dan satu lagi hujung koridor dekat dengan dorm dia. Tapi tulah, cerita tahyul punya pasal dia rasa berat nak ke tandas yang dekat. "Masalahnya sekarang aku dah tak tahan sangat. Lantakla nak jadi apa pun asal aku dapat lepas hajat dengan cepat." Zamri terus menuju ke tandas hujung koridor dan persetankan segala ketakutan yang menyelubunginya. Dia terngiang-ngiang..
"Ada benda selalu kacau dekat tandas hujung waktu malam buta. Lelagi pukul 3"
"Haritu aku ada dengar orang nangis dekat tandas hujung tu. Gila ah"
"Orang cakap benda tu suka main-main lampu time orang tengah guna tandas tu""Siot la, time ni jugak cerita-cerita setan tu nak lintas kat palahotak." Sampai ja depan pintu tandas, terus Zamri masuk dan buang apa yang patut.
*pakk...pakkk...pakkk*
Bunyi selipar kedengaran di luar tandas. Zamri tersentak. Makin lama bunyi kasut tu makin mendekati tandas yang Zamri guna.
*tikkk*
"Wey bangangnya sapa main lampu ni siot la aku tengah sakit perut kot!" Tengking Zamri dari dalam tandas.
*tikkk*
Lampu terbuka.
"Hahaha lek la Zam, ni aku Ali la. Gila gelabah kau. Tutup lampu je kot." Ali ketawa kecil. Hati Zamri kembali tenang sebab tahu keberadaan Ali bersamanya. "Blah la, tadi aku gerak suruh teman kau acah tidur kan. Pastu datang sini kacau aku pulak. Siot." Ego Zamri. "Okok sorry aku janji tak buat dah lepasni."
*tikkk*
Lampu terpadam kembali.
"Wey sial la kau ni kau cakap taknak buat dah bukak la balik!" Teriak Zamri.
Namun, hanya pili air yang digunakan oleh Zamri memecah kesunyian dalam tandas tersebut. Zamri rasa tak sedap hati. Cerita-cerita tahyul mengenai tandas tersebut kembali menerjah memasuki ruang minda Zamri. Usai Zamri membasuh segala apa yang patut, dia keluar dari tandas.
*tikkk*
Lampu dibuka oleh Zamri. Kelihatan Ali sedang tersengih seperti kerang busuk melihatkan wajah pucat Zamri. "Bodo la kau ni, kata taknak kacau dah. Herr..."
"Hahaha leks la. Aku ada sini lagi kot"
Zamri melayangkan jari tengah dia ke arah Ali.
"Uish main kasar kau ek.Hahaha."Zamri menuju ke sinki untuk membasuh tangan seraya membelakangi Ali. Zamri masih nampak Ali melalui pantulan tubuh Ali di dalam cermin. Zamri membasuh muka untuk segarkan mata dia. Dia buka mata..
Kelihatan Ali yang membelakangi dia melalui pantulan cermin berubah menjadi satu lembaga hitam yang kepalanya berpusing 360 darjah. Mata kirinya tersembul keluar manakala mata kanannya tiada. Mulut lembaga tersebut kelihatan dipenuhi cecair darah pekat yang menusuk rongga hidung Zamri. Hanyir. Tiba-tiba, kepala lembaga yang berpusing tersebut berhenti apabila menyedari Zamri sedang terkejut melihatnya. Kepalanya berada di belakang dan badannya menghadap Zamri.
"Sial!" Peluh mencurah-curah keluar dari badan Zamri. Adrenalin Zamri kian memuncak apabila kepala lembaga tersebut mendongak ke atas, ke atas dan ke atas sehingga mata lembaga tersebut berada di bawah dan mulutnya di atas. Cecair hitam pekat memancut keluar dari leher lembaga tersebut dan kelihatan tulang lehernya terpacak menunjukkan kepala lembaga tersebut kian putus. Tidak semena-mena, lembaga tersebut menerkam Zamri dan menarik dia ke dalam tandas.
"Arghhhhhhhhhh......."
Teriakan garau Zamri memecah kesunyian. Namun, tiada siapa yang menyedarinya.
Ali terjaga dan melihat katil Zamri.
"Pandai pun kau pergi tandas sorang-sorang." Kata Ali
Kelihatan 'Zamri' sedang terbaring berselimut di atas katilnya.
YOU ARE READING
SERAM SHIT
HorrorCerita seram + psycho pendek hasil nukilan perahan idea dari kepala hotak sendiri yang direka khas untuk anda yang gemar baca cerita seram. Tiada unsur peniruan. Sebarang persamaan watak tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang sudah mampos. *...