Nisa. Seorang remaja lingkungan umur 15 tahun. Eh jap boleh gelar remaja ke kalau perangai tu masyaAllah kalah budak budak tadika woi. Hmm, yela tiap-tiap hujung minggu, bayangkan Najeb merangkap ayah Nisa perlu beli anak patung untuk Nisa. Anak patung kot. Kalau tak beli, mulalah merengek sakan macam budak tak cukup akal. Hahaha sumpah bukan remaja. Sebab apa, Nisa ni anak tunggal. Anak tunggal? Mestilah takde abang mahupun kakak mahupun adik. Tanya lagi...
"Nisa, ayah dah balik ni.Sorry ayah balik lambat.Ni anak patung, ayah belikan, Nisa suka kan?"
Rosmoh, mak kepada Nisa tersenyum.
"Nisa dah tidur la bang, esok je la abang kasi ke dia. Mesti dia suka kan. Hehe"
"Awalnya dia tido, selalunya tunggu abang balik kerja baru dia nak tido. Yela, nak tunggu patung tu. Haha"
"Abang balik lewat la harini, sebab tu Nisa tertidur awal. Abang pergi la tidur, dah lewat malam ni. Kang esok lambat bangun pulak. Kerja kan?"
"Haah kerja. Okok caring masyaAllah bini abang sorang ni. Hahaha. Jom la tido." Maka kedua-duanya berhuhuhu sambil melangkah menuju ke bilik tidur.
"Arghhhhhhhhhhh..........."
Najeb terjelupuk atas lantai. Mukanya pucat. Adrenalinnya pecut memuncak. Peluh kian merenjis di seluruh badannya. Dia terkesima. Bukan, dia terkejut. Sangat terkejut. Amat terkejut.
Melihatkan anak kesayangannya, Nisa yang tidak serupa manusia berada tergantung kemas didinding. Sebelah kakinya penuh dengan torehan pisau, sebelah lagi entah melayang ke mana. Tangan kirinya dipahat rapat ke dinding, sehingga semut yang ingin lalu pun perlu berpatah balik. Tangan kanannya pula lunyai sekali. Matanya dicungkil, hidungnya dipatahkan, dan mulutnya dijahit kemas. Hanyir. Ya, bau darah pekat mengalir memancut sana sini. Barangkali, baru di'tetak'.
"Apa semua ni?" Kenapa Nisa jadi macam tu?"
"Oh lupa nak bagitahu, saya dah masak dengan perangai childish anak kita. So, apa kata kita jadikan dia patung. Baru dia boleh diam. Hahaha." Ketawa jahat Rosmoh bergema di segenap ruang bilik tidur mereka.
*Ssapppp....*
Satu libasan kapak dihayun tepat ke arah Rosmoh.
"Apa kata awak pulak jadi patung?" Najeb senyum sinis.
"Hahaha."
YOU ARE READING
SERAM SHIT
HorrorCerita seram + psycho pendek hasil nukilan perahan idea dari kepala hotak sendiri yang direka khas untuk anda yang gemar baca cerita seram. Tiada unsur peniruan. Sebarang persamaan watak tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang sudah mampos. *...