" Bro .. Aku nak Tanya Satu Soalan ni . Kau Pernah tak Nampak Perempuan yang memang Bersungguh gila Nak kan Kau ? Pernah tak ? Kalau Tak ann , haaaa .. meyh sini Aku nak Beritahu Kau . Perempuan ni akan Tetap Bersabar and Setia Menunggu bila di Abai kan or tengah Bergaduh dengan Lelaki yang Dia Sayang even Lelaki tu Tengking or Maki or Tuduh yang Bukan Bukan dekat Dia . Dia tetap juga akan Pujuk Kau bila Kau Merajuk walaupun Saat tu Hati Dia juga turut Terluka . Dia Tolak beb Jauh Jauh Hati dan Perasaan Dia . Masa tu Dia cuma Fikir kan Hati dan Perasaan Kau je . bila Kau Abai kan Dia . bila Kau Sibuk . bila Kau lebih Penting kan Kawan dari Dia bila Kau Tak Pujuk Dia time Dia Merajuk . Kau tahu Apa Dia Buat ? Dia akan Tetap Think Positif tentang diri Kau . Bro .. yaaa . memang Aku Tahu Habit Lelaki Suka Lepak dengan Membe , ada Hobi Hang out , Pentingkan Membe , and Lebihkan Moto tapi Kau Sedar Tak yang Perempuan juga Ada Habit yang Sama macam Kau (( Lelaki )) . ni Aku nak Tanya Kau . Kenapa Perempuan boleh Bahagi kan Masa Dia antara Habit Dia dengan Kesayangan Dia ? Kenapa Kau sebagai Lelaki Tak boleh Laku kan ? Perempuan tu juga Manusia sama macam Kau . Kadang Kadang kan ada Perempuan yang Sanggup Abai kan semua Habit Dia semata mata untuk diri Kau . Pernah Kau Sedar tentang Pengorbanan Dia ? HA HA HA HA HA !!! Kau Tak kan pernah Sedar sebab Kau BUTA ! Kau EGO ! kalau Sikap Kau terus macam tu .. Aku Jamin Memang One day nanti Kau akan di Tinggal kan . Sebab Apa ? Sebab Dia Fikir yang Kau dah Tak Perlu kan Dia lagi . Sebab Dia Fikir Dia boleh hidup tanpa Kau di sisi Dia . yes , memang Tak Salah kalau Kau nak Buat Habit Kau tu tapi Berpada Pada lah weyh . Jangan sampai Kau Abai kan Dia . Sekali Dua Kau Buat .. Dia mungkin Dia Boleh Terima Tapi kalau dah Selalu .. weyh , Siapa Boleh Tahan . Manusia ni ada Limit Sabar Dia . Senipis Kulit Bawang . Jangan Kau Uji Sampai Limit Sabar Dia dah Habis . Be careful . pleasee .. Bahagi kan Masa antara Habit and Kesayangan Kau dengan Baik . Jangan nanti Kau Menyesal di Kemudian Hari pula . Try Faham apa yang Dia Ingin kan dari Kau . Masa Kau . Perhatian Kau . Caring Kau . Effort Kau . Cara Kau . Bro .. sesetengah Perempuan Tak Minta pun Duit Kau yang Berkepuk Kepuk tu . Dia sikit pun Tak Pandang lah . Pernah Tak Kau tahu yang kadang kadang Hampir setiap Malam Dia Mengalir kan Air Mata hanya di Sebab kan Kau ? sebab Kau tak tau ! Pernah Tak Kau Terfikir ?! Tak . Tak . Tak . Kau Tak kan Pernah Tahu or Fikir tu Semua Bro sebab Kau EGO . Aku Betul kan ? dan kadang kadang Kau Suka Bertindak Mengikut Perasaan Kau seorang je . Kau lebih Penting kan Diri Kau Sendiri . Kau Tak pernah nak Ambil Tahu tentang Perasaan dan Hati Dia . Apa Dia Rasa . Tak Pernah or Jarang Sekali kan ? Aku Betul sekali lagi kan ? Kau memang Tak Reti nak Hargai Dia . Bro , Kau Kena Ingat yang Perempuan ni juga Ada Hati and Perasaan Bukan Kau Seorang je ! Kau Ingat Perempuan ni Tunggul yang Tak ada Perasaan Apa ?! Kalau memang Betul Perempuan tu Tak Sayang kan Kau .. Dia dah Lama buat Keputusan untuk Tinggal kan Kau macam tu je . Tak Peduli kan tentang Life Kau . dan mesti dah lama juga Kau kena Maki or Bash tapi Dia Tak mampu Buat tu Semua dekat Kau sebab Dia terlalu SAYANG kan Kau !! Tak nampak lagi ke Kesungguhan Dia ?! Kau memang BUTA sebab Tak dapat Rasai Keikhlasan Hati Dia . Bro .. Perempuan paling Lemah bila Orang yang Dia Sayang Maki or Tengking or Tuduh Dia yang Bukan Bukan . Air Mata Dia pasti akan Mengalir Keluar dan Hati Dia akan Automatik jadi TAWAR HATI dengan Kau . Perempuan tak Minta Banyak .. Dia cuma minta di Hargai di Beri Perhatian Tunjuk Sayang Kau terhadap Dia . Tak Salah Bro Kau Buat itu Semua . Sumpah Market Value Kau Tak Jatuh . Jangan Satu Hari nanti Dia dah Rasa Giveup , Dia ambil Keputusan untuk Pergi Jauh dari Life Kau . HA HA HA .. Time tu Tiada Peluang untuk Kau Menyesal and One More thing .. if Kau Tinggal kan Dia hanya kerana Ingin Mencari yang Lebih Sempurna dari Dia Kau kena INGAT bahawa JANGAN pernah Berharap untuk Kau KEMBALI kepada Dia lagi ! INGAT tu Bro sampai bila bila . "
By ; Fnz 💕