En İyi Olmanın Yolu,
En Kötüyü Reddetmektir.
Mustafa Çay
Hepimiz inanılmaz büyük bir potansiyel güçle geldik bu dünyaya. Her birimiz, benzersiz yeteneklere ve muhteşem özelliklere sahibiz. Büyük başarılara imza atan insanlarla, başarısızlığın dibine kadar batmış olanlar arasında, potansiyel güç olarak hiçbir fark yoktur.
Her birimizin sahip olduğu potansiyeli bir baraja benzetecek olursak, bunun ne anlama geldiğini çok daha iyi görebiliriz.
Hepimiz eşit büyüklükte bir baraja sahibiz. Hepimizin barajı, aynı miktarda suyla doldurulmuş durumda. Barajların önünde eşit büyüklükte bir set var ve bu seti ne kadar yukarıya kaldırırsak, barajdaki su o kadar büyük bir güçle aşağıya akacak ve o büyüklükte enerji elde etmiş olacağız.
Barajdan elde edeceğiniz enerjinin büyüklüğü, önündeki seti ne kadar yukarı kaldıracağınıza bağlıdır. Bir diğer ifade ile suları ne kadar özgür bıraktığınıza bağlıdır.
Eğer çok büyük bir baraja sahipseniz ve suları serbest bırakmıyorsanız, o zaman barajınızın sahip olduğu enerjiyi tam anlamıyla kullanmıyorsunuz demektir. Sonsuza dek bekleyebilirsiniz. Birilerinin gelip barajdaki suyu serbest bırakmasını dileyebilirsiniz.
Oturup beklersiniz ancak bu hiçbir işe yaramaz. O sular, setin diğer tarafında durduğu sürece, asla elde etmek istediğiniz gücü alamazsınız barajdan.
Bazıları, barajlarının suyunu çok az miktarda açarlar. Onlar sahip oldukları potansiyelin çok az bir kısmını kullanan insanlardır. Belki başarılı olabilirler, mutlu bir hayatları olabilir. Belki de çok şanslı oldukları için, muhteşem fırsatlarla karşılaşabilirler. Ancak onlar yine de, potansiyellerinin çok az bir kısmını kullanırlar. Yapabileceklerinden çok daha azına sahip olurlar. Eğer barajın önündeki seti kaldırmazsanız, o zaman gücünüzün bir anlamı yoktur.
Güç, Kullanıldığında İşe Yarar.
Anonim
Ancak bütün engelleri kaldırdığınızda potansiyel gücünüzün tamamını kullanabilirsiniz. İşte başarılı insanların yaptıkları da tam olarak budur. Onlar potansiyelleri ile kendileri arasında duran engelleri tamamen kaldırmayı başaran insanlardır.
Eğer önünüzdeki engelleri kaldırmazsanız, barajın demir kanatları paslanmaya başlayacaktır, yosun bağlayacaktır. Barajdaki su buharlaşacak ve belki de baraj tamamen boşalacaktır.
Ancak suyu serbest bıraktığınızda, gerçek potansiyelinizi tamamıyla kullanabilirsiniz.
Dünyanın zirvesindeki birisiyle, dibe vurmuş birisi arasındaki temel fark, eylemlerinin, düşüncelerinin ve alışkanlıklarının farklı olmasıdır. Başarılı olarak gördüğümüz insanlar, sürekli olarak kontrolü kendi ellerinde tutarlar.
Başarı bir eylemin sonucudur, bir düşünceyle oluşur ve bir alışkanlıktır. Başarının bir yapısı vardır. Başarılı olmak, pasta yapmak gibidir. Nasıl yapılacağını biliyorsanız ve malzemeniz varsa yaparsınız.
Eğer güzel bir pasta yapamadığınız için oturup ağlıyorsanız, hayata küsüyorsanız, bu yalnızca doğru malzemelere ve doğru tarife sahip olmadığınız içindir.
Evde oturup ağlamak yerine, işinize yarayacak tarifler ve malzemeler bulmakla meşgul olabilirsiniz. Eğer işinizde başarılı değilseniz, büyük ihtimalle, sizi başarıya götürecek tariflere sahip olmadığınız içindir. Eğer ilişkileriniz istediğiniz gibi gitmiyorsa, ilişkilerinizin kalitesini belirleyen doğru formülleriniz olmadığı için böyledir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İmkansız Yoktur (Raflarda)
No FicciónBu kitap yayınlanmış bir eser olduğundan dolayı, tamamını değil, ancak ilk birkaç bölümünü burada paylaşabiliyoruz. Kitabın devamını, herhangi bir kitapçıdan temin ederek okuyabilirsiniz. *** İmkânsız Yoktur! Son model bir yolcu uçağınız olduğ...