Taeyeon buka matanya. Nama aku Taeyeon, semua orang panggil aku Tae. Bak kata orang mimpi tak selalunya betul tapi bagi aku mimpi aku sentiasa betul. Macam mana tak jadi betul kalau asyik mimpi yang sama.
Tae bangun dari katil empuknya, bukunya dikemas dan dimasukkan ke dlm beg. Dicapai towel dan masuk ke bilik air. Selepas beberapa minit dia keluar dgn baju sekolah. Duduk di hadpan cermin setiap pagi ialah aktiviti hariannya. Lagu Twice Cheer Up dipasang. Disapu kirim pada muka dan tangan. Pakai makeup yang nipis. Tae mmg dh cantik walaupun tanpa makeup."Taeyeon u can do it. mcm selalu kau buat. kau kuat!" Tae bermonolog. Taeyeon senyum pada dirinya sendiri. Beg dicapai lalu dia keluar dari bilik.
"Taeyeon-ssi mari sarapan" jerit Ommanya.
"im cominggg!!!" jerit Tae dgn ceria sambil berlari menuruni tangga. Tengah Tae berlari menuruni tangga, Jiyeon, adik tirinya yg sedng bejln menuruni tangga jga melunjurkan kakinya sedikit dan menyebabkan Tae terjatuh. Nasib baik tak terjatuh tergolek2. Omma taeyeon terkejut lalu melihat keadaan Tae. Tae memandang Jiyeon, Jiyeon hanya memandang sinis dan terus beredar dari situ.
"macam mana blh terjatuh ni?" tanya Omma Tae.
"Hihihihi titew lari tadi, tersadung" jawab Tae sambil tersenyum gembira. bdh ke apa blh tersenyum. sewel. Cuba nangis ke buat2 cita sedih ke. ni tak. mengadu pun tak.
"ish bdk ni, dh cpt bangun!"
"okeyyyy! Omma saya pergi sekolah dululah! nanti lambat, bye!! saranghae" tae berlari kelar sambil buat tanda "love"
"heyy sarapan lah dulu!!!" Jerit omma tae. Tae hiraukan ommanya.
♧__________________________♧Tae masuk kedlm bilik darjahnya. Tzuyu berlari kearahnya.
"Princess ni roti awakkk" Tzuyu beri roti kegemaran Tae. Tae sambutnya lalu mencubit pipi Tzuyu.
"Thanks prince i" Tae bagi flying kiss kat Tzuyu. Tzuyu konon2 tangkap flying kiss tu dan telan.
"Aww kenyang dah i, x mkn setahun pun tak pa"
"Tzuyu! you rampas kekasih i!! Dua2 curang belakang i" Jerit sunny dari belakang kelas sambil konon2 menangis.
"tak sunny i tak curang, i bermanja sahajaaa" pujuk Tae. Drama apaakh ini?
"you tipu! i nak putuskan pertunangan kita!"
"bila pula kita tunang? klau dh tunang mesti lps tu kawin! i x nklah kawin dgn you!" beritahu Tae.
"tak apa, you mesti nak kawin dgn i kan" suara Jimin kedengaran dari belakang Tae. ohhh so sawitttt!!!! Tae pusing menghadap Jimin. Mata bertentang mata. Tae tengok Jimin. Jimin tengok Tae. mereka kaku dalam posisi begitu utk beberapa minit. namun, hidup ini tidak pernah aman, kedengaran seseorg belari ke arah Jimin dan Tae. Jimin memeluk Tae. Tanda tidak mahu melepskan Tae pergi.
"anddddd cut!!!! dah kau x payah nk smbung drama ni ea" arah Tzuyu kepada V. kesian V tak dapat msuk dlm drama. Bersedihlah V utk seketika. Mereka berlima duduk sambil gelakkan V. Dikutuknya V sbb x dpt msuk drama. Beria lari konon2 nk jdi hero. endingnya tak dpt pun nk berdrama. Tae makan roti yg tzuyu beri. Jimin minta disuap. Tae beri pandangan maut kat Jimin. Masam mcm cuka dh muka Jimin. V jelir lidah pada Jimin. Secara automatiknya gunting berada pda tngn Jimin. Jimin tunjuk gunting pada V. Jimin takutkan V dgn sp dia mahu gunting lidah V. V mencapai kertas. meraka gaduh tapi yg peliknya mna diorg dpt brg tu semua. magik. dh mcm main burung batu kertas dh. biarkan mereka dlm dunia mereka yg sungguh sadis itu.
"Mimpi lgi yg sma?" tanya Sunny.
"mcm biasalah" jwb Tae yg sibuk dgn mknannya.
"bila mimpi tu nk hilang?" tanya Tzuyu.
"bila dh mati maybe"
"Tae nk tinggalkan kami ke" tanya V dgn muka mcm nk nangis tu.
"Aah nk tinggalkn korng" jwb tae. V mula monyok.
"dan nk tinggal kt dlm hati awakkk" smbung Tae pda V.
"haihhh.. Cair saya" V blushing.
♧____________________♧
"bodo ea kau!" tengking Appa Tae pda Omma Tae."kau tu dh lh kasar! tak cantik!" tengking Appa Tae lagi. Appa Tae lempang Omma Tae. Tae tak mampu buat apa2. Tae hanya mampu menngis dlm ketakutan. Tae masuk ke bilik Jiyeon. Nasib baik bilik Jiyeon Jauh so x lh dengr sgt. Tae tahu Jiyeon dlm ketakutan jga.
"Jiji, kita main sorok2 nk?" tanya Tae smbil mengesat air matanya.
"Klau Jiji dpt sorok lps tu Tae x jumpa, Tae bgi hadiah" Tae pndng mata Jiyeon. Jiyeon faham maksud Taeyeon. Jiyeon Angguk dan terus berlari utk pergi sorok. sebgai kakak dia kena jaga adik dia walau bagaimanapun. Tae keluar dari bilik Jiyeon. Terdengar Appanya menjerit lagi. Jiyeon takut sgt2. Dia hanya ddk ditepi tangga smbil menngis melihat Ommanya diseksa. Tae nmpk Appanya membawa Pisau kearah Ommanya. Tae terus berlari menuruni tangga.
"Appa dont do this to Omma, its my fault" Appanya marah apabila Ommanya sibuk mengenai urusan pribadinya. Tae ada skill stalk so Tae stalk phone appanya. Dia tahu appanya ada perempuan alin jadi dia beritahu Ommanya. Tae sanggup mati dari tengok Ommanya diseksa. Biarlah ap yg jadi. Asalkan Omma dia tak terseksa. Appa Tae lempang Tae sekuat hati sehingga Tae tergolek dan kepalanya terkena bucu tangga. Darah keluar tanpa henti dari kepaal Tae. Ayat terakhir Tae..
"Omma, saranghae, Mianhae.." akhirnya semua menjadi gelap.
____________________________________pls comment dan vote. pendek sgt ke? idk T.T hope u guys enjoy!! happy saja bha. kehidupan sentiasa begitu. look at media. benda tu lawak sbb terjumpa time cri gmbr baek dgn tae. I cant believe it. Ada juga org mcm tu ke memain je o.o haahha
YOU ARE READING
You're My Happiness (Malay ff)
RomanceJungkook sudah beberapa kali Jungkook curang. Sabar yg ditahan tidak mungkin kekal. Kecewa yg dipendam tidak mungkin akan hilang. Taeyeon tidak tahan dan membuat keputusan yang sukar mengenai hubungan mereka. Dalam msa yg sma dia menunggu seseorg y...