Nothing.

28 0 0
                                    

Tae terbangun dari mimpi yang menakutkan. Tidak mampu diungkapkan dengan kata2. Setiap hari setiap tidur, dia mimpikan benda yang sama. Tae sudah penat dgn mimpi tu. bila mimpi itu akn berakhir?

Tae melihat siling biliknya. Telefonnya berbunyi. Tae mencapai telefonnya dan angkat panggilan daripada pemanggil yang bernama bae. Siapakah bae? bae buah hati ke?

"haluuu" kedengaran suara pemanggil. Suara mcm selalu dengar.

"kenapa call?"tanya Tae. Malas dia nak layan sebenarnya.

"i dtg nk selamatkan princess i, tengk luar tingkap"

Tae bingkas bangun lalu membuka tingkapnya. Kelihatan Jungkook sedng melambai kearahnya.

"nak jdi prince carming ke?" tanya Tae smbil meliat Jungkook yg kebasahan dek hujan diluar. nak jadi prince carming pn agk2lh. tengah hujan kot.

"tak kesian ke kat Prince carming you ni? basah dah ni" kata Jungkook sambil buat muka sedih.

"tak. mcm best je tngk prince carming basah. sexy gitu. hahahahaha" jawab tae smbil melihat abs Jungkook >///<

"amboi tngk free show ea"

"org dh bgi kita tngk,tngk jelah. ssh nk dpt tngk tayangan free."

"bgi lh i msuk, nnti semua org tngk abs i."

"sape nk tngk lgi. you mna ad abs sgt" kata tae smbil mejelirkan lidah. Tae memberi isyarat suuh masuk. dia terus mencapai towel utk 'Prince carming'.

Tae mengelap rambut Jungkook yg kebasahan itu. Tae menyuruh jungkook memakai bjunya. badan jungkook bkn besr mna pn. Jungkook msuk dlm bilik air dan menukar baju. Jungkook keluar dgn muka innocent. pkai bju perempuan. so cute xD

"alololo omeynya awakkk" Tae mengambil gambr Jungkook. Fuh! Jungkook siap posing lgi.

Hidup tidak selalunya indah. Telefon Jungkook berdering.

"biar sya angkt call tu" Tae terus berlari dan angkat pangilan itu. tidak sempat Jungkook menahan Tae.

"sayang, you kat mana, lupa ke kita nak keluar sama2" cakap pemanggil. Tae memandang Jungkook. Tak sangka jungkook ulang benda yang sama lagi. Tangan Tae menggigil. Tae terus terjatuhkan iPhone 7 milik Jungkook. padan muka jatuh iphone baru kau. pengajarannya jgn beli phone baru klau dh curang tu. lain kali pkai je nokia 3310. Nak buat campak kat Jungkook bnyk kali pun x ada hal lah.

"biar saya jelaskan Tae syg" pujuk Jungkook. Puih kau syg.

"kau tahu aku x suka org curang! dah 6 kali kau curang, aku bagi kau peluang. ni yg kau balas." Tae mula marah. Dia memandang Jungkook dgn pandangan yg sgt2 menakutkn.

"im sorry" jwb Jungkook dgn rsa berslh.

"only that u can say?"

"Jungkook i very love you. kau tahu aku fobia dgn curang. u know what my appal do to my omma. but why u still do this! u're liar. kenapa x pernah faham sya" Tae menngis teresak2. Jungkook menghampiri Tae. Jungkook memeluk Tae.

"im really sorry. i know its hurt for u. cant u give chance to explain to u?" tanya Jungkook smbil memandng mata Tae. ish pun eye contact pla.

"org hensem mmg ssh nk dipercayai. we are nothing now. i think u can understand me, tpi sya slh. i will miss u sometimes i hope u dont care about it. your "sayang" is waiting for u now. i think u should go now. i dont want u do the same thing again." fuh pnjng lebar Tae berceramah. Jungkook mula menngis. Of course Jungkook still love Tae but what happen, its never change.

"1 peluang lgi? pls"

"Ni bkn 1 peluang dh, ni dh kali ke 6." tiba2 terdengar suara riuh rendah diluar biliknya. kedengaran gelak tawa org. Pintu bilik Tae ditolak oleh seseorg.

"Taetae-ssi we're comingg" jerit V yg tengah snyum mcm org bdh.

"knpa kau pkai bju pempuan" V cuba tahan gelak. tpi dia tak mampu. dia gelak sekuat hati dia. mak aih gelak mcm pontianak siot!

"knpa ketawa mcn pooo.." Jimin tengok Jungkook tanpa berkelip. Tzuyu dan Sunny msuk dan mata mereka tertumpu pda Jungkook.

"hhaahhaahhahahah" mereka berempat ketawa. Tae x blh nk ikut mereka gelak walaupun dia sebenrnya pn nk gelak. Diorg gelak smpailh Sunny tengk muka Tae. Sunny bgi isyarat suruh diorg berhnti.

"sya pegi dlulh, erm nk tukr bju dlu" Jungkook terus keluar tnggalkn mereka. Jungkook tutup pintu bilik Tae. Tae menghantar pemergian Jungkook dgn pdngan yg sepi.

"Mungkin aku akan rindukan dia"
♧_______________________♧

"rmai ckp muka aku dgn gf aku sama. mesti kitorng ada jodoh >///<" kata V dlm kegembiraan. *i gf V msti i ada jodoh dgn dia *perasan jap* xD*

"tak sabar nak kawin dgn dia" V ss. tahulah ss tu apa kn. syok sendiri. entah2 gf dia x nk kawin dgn dia. huhuhuhu.

"dik, kau keje pn x lagi. sepender pn mak belikan lgi. jgn berangan k." kata Tzuyu.

"Manusia malang mna yg ckp muka korng sama?" tanya Tae. Tae dh mula nk cri psal dgn V. Dh lma x sakat si V ni.

"adalah. rmai ckp"

"mesti yg ckp tu 2 org jekan. lebih dri 1 kn dh kira bnyk" jwb Tae. tpi mmg btl pn. klau dlm english something lebih 1 dh kira bnyk.

"bknlh! rmai yg ckp!" V mula memberontak dan memukul neja dan menghentak2 kakinya. Omeynya *sya kennot. saiaaa cair*.

"entah2 kau dgn gf kau tu adk beradk sbb tu muka sma! mna tahu dia ank yg dibawa lari ke" tetiba idea ni terkeluar pla. blh jdi diorg adk beradk, katanya muka sma.

"bknlh T.T aku ank tunggal T.T"

"oh ya mak kau lahirkan kau sorng je erk."

"hah! entah2 dia sedara mara kau!" smbung Tae lgi.

"aahlh! entah2 sedara kau. korng asl sma kn. kampung pn sma kn" kata Sunny. mehlh kita takut2kn V.

"pilh kau tnya dia. siapa nma atok dia. nama sedara dia. mna tahu tersma ke dgn kau" smbung Tae lgi. Muka V dh mula risau dh. dh fikr ap yg Tae katakn tu btllh tu kn. Hihihi.

"kau x knl sedara mara dia lgi ke. baik kau tnya wei. mna tahu btl ke korng sedra mara." V rsa mcm nk nngis dh. dia cintakn sgt2 gila2 nk mati kt gf dy tu. kang tup tup sebenrnya sedara.

"klau korng sedara, ptslh wei. jgn jdi perosak genetik keluarga. rmai lgi pempuan. bunga bkn sekuntum. Tae msih ad utk kamu" jwb Tae selamba. cara ckp mcm apa dh. beremosi sikit blh dh buat V risau.

"Kitorg ad utk kau. dont worry" Tae pndng V. Tzuyu pndng V. Jimin Pndng V. Sunny Pndng V. V mm nk nngis dh. dia diam seribu bhsa(?).

"jgn jadi spoilerr lahhhhh!! T.T" jerit V.

"Haahhahahahaah"
____________________________________

pls comment wht u feel. sorry if ad typo sorry pendek sbb sya akn stop bila dh lebih seribu word xD. karangan bm pn x buat lebih seribu words maybelh. sape kira krngan berapa patah kecuali sistem lh. huhuhuhu.

You're My Happiness (Malay ff)Where stories live. Discover now