Twillingerne

2K 13 3
                                    


Der var et ægtepar, som boede i en landsby i Spanien. Deres hus var en beskeden lille hytte, som lå på kanten af en travl hovedvej. De havde to døtre, som var tvillingepiger.

I deres opvækst, var de meget velopdragen. De havde aldrig sagt imod, eller brokket sig.
De levede lykkeligt sammen, og hadede at blive adskilt.

En dag gik moderen en tur ned til den lokale købmand for at købe noget mælk og brød.
Hun ønskede ikke at efterlade pigerne alene hjemme, så hun tog dem med.
Hun tog pigerne i hånden og førte dem over den trafikeret vej.

Desværre havde hun glemt at se sig for i begge retninger før hun krydsede gaden, og da de næsten var nået over vejen, hørte hun et højt skrig og en frygtelig knasende lyd, og hendes to små døtres hænder blev revet ud af hendes greb.

Da moderen vendte sig rundt for at se hvad der var sket, skreg hun af radsel og kollapsede på det kolde fortov. De to små piger var blevet ramt af en stor lastbil, og de blodige resten var blevet sprøjtet tværs over vejen.

Moderen begyndte at græde, og hulke hysterisk.

Ved begravelsen forsøgte faderen at trøste sin kone, men hun var utrøstelig. om og om skreg hun "Det hele er min skyld!" .. "Det er alt sammen min skyld!"

Fire år senere, boede de stadig i det lille hus ved siden af vejen hvor deres døtre var omkommet. Kvinden blev gravid igen, og parret var lykkelig overrasket da lægen fortalte dem at de ventede tvillinger igen.

Forældrene jublede da deres to små piger blev født. Denne lykkelige begivenhed hjalp moderen med at glemme tragedien i fortiden.

De to piger voksede op, og deres forældre var omhyggelige med at aldrig nævne de tidligere børn. De lod som om at de afdøde piger aldrig havde eksisteret.

En dag de to små tvillingepiger legede i haven, kom deres mor ud og sagde at de skulle komme med hende ned til købmanden. Da de stod ved kanten af vejen, tog moderen fat i hænderne på de to små piger og holdt dem tæt ind til sig.

Pludselig da moderen begynder at gå tværs over vejen, begynder pigerne af kæmpe og forsøge at glide ud af deres mors greb.

"Nej mor, slip os" Råbte de to piger i kor. "Vi vil ikke dø igen!"

Gyser historier Where stories live. Discover now