hoofdstuk 1.

32 4 0
                                    

POV Jordy

"Nyree, kun je onderhand eens opschieten?" Roep ik vanaf de bank naar boven. "We zijn al veel te laat voor het avondje stappen." Ik hoor wat geluid vanuit boven, alleen hoor ik niet precies wat er gezegd wordt. Maar aan de toonhoogte van haar stem lijkt ze niet erg blij. Ik zet mijn speaker weer aan en lees mijn whatsappjes. Na een kwartier hoor ik dan eindelijk voetstappen op de trap. Nyree komt de kamer binnen terwijl ze haar lange bruine haren aan het uitkammen is. "Jeetje zeg, dat werd ook eens tijd." Zeg ik heel sarcastisch en doe mijn telefoon weer terug in mijn broekzak. "Kunnen we nu dan eindelijk gaan?". Nyree knikt en gaat haar jas halen, terwijl ik de auto sleutels van mijn Zenvo St1 tevoorschijn tover. Ik start de auto en scheur de straat uit. "En heb je zin in een avondje stappen Nyree?" Vraag ik lief aan mijn zus. "Ja! Ik ben echt zo blij dat je voor mij die kaartjes nog hebt kunnen regelen!" Reageert ze enthousiast en gaat verder met het bekijken van haar net gelakte nagels. De rest van de weg hebben we naar de radio geluisterd van ons dorp. Maar ik denk dat ik beter gewoon een muziekje op had kunnen zetten, want dit is de eerste keer dat ik Nyree zo hard zie lachen, dat ze er gewoon van moest hoesten.. Nadat we op de radio hoorden dat er onverklaarbare dingen plaats vonden in het land. Die konden wijzen op een beginnende zombie apocalypse.

POV Nyree

"Hahahaha, oh hemel. Welke mensen hebben dit nou weer verzonnen? "De wetenschappers" zeker? Hahahahhaha. Waarschijnlijk hebben een paar jongeren gewoon weer wat vernield en geven mensen de zogenaamde "zombies" weer de schuld. Ach man, dit zijn sprookjes en ik geloof al 10 jaar niet meer in sprookjes". Ik zie dat Jordy een grote parkeerplaats op rijd en het uitgaanscentrum komt in zicht. In grote neon letters word de naam zichtbaar. Ik zie dat Juna, Lymée, Levi en Ties al op ons staan te wachten. Ik zie dat Jordy naar Juna loopt en haar een knuffel geeft. Wat lief zijn ze toch samen. We lopen de club binnen en hoor mijn favoriete liedje en begin gezellig te dansen samen met Lymée. 10 minuutjes later komt jordy terug met 3 flesjes bier en 3 glazen bacardi cola. "Het is echt een geweldige avond!" Vertel ik tegen mijn broer Jordy terwijl ik geniet van alle muziek. "Juna, Nyree en ik gaan dadelijk nog naar dat ene vakantie huisje in de bossen, Ga jullie mee?" Vraagt Jordy. Iedereen reageert enthousiast. Rond 01.15 stappen Juna, Jordy en ik in de auto van Jordy. Levi, Ties en Lymée gaan in de auto van Ties. Onderweg naar het vakantiehuisje in de bossen. "Op naar de afterparty!" Hoor ik Ties nog roepen vanuit zijn auto.

The Apocalypse Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu