POV Nyree
We staan met onze auto stil op de top van de heuvel. Ongeveer 10 minuten rijden vanuit hier en dan ben je in het centrum van ons dorp. Ons dorp ligt onder het zeeniveau. Iedereen is in een gespannen sfeer. Levi ligt op de achterbank te slapen van Ties' auto. Het dorp ziet er verlaten en donker uit. "We rijden door en gaan kijken waar pa en ma zijn." Zegt Jordy tegen ons. We rijden de heuvel af en komen na 10 minuten aan bij het huis van Jordy en mij. We duwen de deur open en horen een ongelofelijk irritant gekras. Waar het vandaan kwam weten we niet. Jordy loopt naar de keuken om wat eten te halen. Terwijl hij gaapt rekt hij zich uit. *BOEM* jordy kijkt achter zich. Hij heeft iets met zijn ellebogen geraakt. "Wat krijgen we nou, Nyree!, mam is veranderd in een zombie!!". Ik ren naar de keuken om te bevestigen wat Jordy had gezien. Maar als ik door de deur wil rennen struikel ik. "Jordy! Jordy!!". Roep ik zo hard als ik kan. Weer dat irritant gekras. Lymée komt de kamer binnen gesneld en ziet dat er een zombie in mijn been wil gaan bijten. Ze pakt de dichtsbijzijnde poke en slaat de zombie tegen zijn hoofd. Als hij dood op de grond ligt besef ik pas wie Lymée neer heeft geslagen. "P-p-papa? Is.. papa in een zombie veranderd?" Zeg ik met tranen in mijn ogen.
POV Jordy
Ik heb mijn zusje nog nooit zo verdrietig gezien. Ik til haar over mijn schouder en ren naar mijn auto. "We moeten gaan! We zijn hier niet meer veilig!" Iedereen rent naar onze auto's. Nyree, Piet, Juna en ik stappen in mij Zenvo ST1. Lymée, Levi en Ties stappen in Ties' BMW. Ik rij langs snelwegen en zie een enorme tunnel. Met zoveel vaart als ik kan race ik naar de tunnel.
POV Nyree
Halverwege de tunnel staat ons een aangename verrassing te wachten. Ties' bezine is op. We besluiten hier in de tunnel te blijven. Naar het bezinestation rijden is geen optie. Het is te gevaarlijk om Ties, Levi en Lymée hier achter te laten. "Nee joh, ga maar. Ik heb toch mijn kapmes en five-seven's hier liggen." We vertrouwen op Ties' uitspraak en gaan op zoek naar benzine.
POV Lymée
"Lymée, ik moet met je praten. Ik weet dat dit lullig is na gister maar het moet." Zegt Ties. Ik schrik.. wat zou Ties gaan vertellen?. "Ik hou zo ontzettend veel van je.. alleen met deze apocalypse kan het niet.. leven is ons niet gegarandeerd. Dus beter dat het nu dan uit is.. voordat dood dadelijk de oorzaak is dat we elkaar moeten missen.." verteld Ties. " KLOOTZAK" schreeuw ik in tranen. "je hebt me gewoon gebruikt" zeg ik. "Nee, nee schatje, echt niet." Probeert Ties nog. Ik kan niet langer bij Ties in de buurt blijven en baan me een weg naar het einde van de lange tunnel.
JE LEEST
The Apocalypse
HorrorJordy, Levi, Ties, Nyree, Lymée en Juna gaan stappen en een avondje in een vakantiehuisje logeren. Wanneer ze de volgende ochtend willen vertrekken is de band van Ties' auto lek.. in eerste instantie leek dit op een normale schade, wanneer ze goed k...