hoofdstuk 3.

8 1 0
                                    

POV Ties

Rond 10 uur word ik wakker langs het meisje van mijn dromen, ik geef haar een kusje op haar voorhoofd en ga mezelf aankleden. Iedereen is de spullen aan het inladen om weer te vertrekken naar de stad. Ik wil net in mijn auto stappen als ik zie dat mijn band kapot is. Ik onderzoek de band en zie dat dit niet perongeluk is gegaan. Ik bekijk het gapende gat in mij band en merk op dat er tandafdrukjes inzitten. "Nee joh, welk dier eet er nou aan die ouwe bak van je" zegt jordy lachend. Ik kijk of ik Lymée naar buiten zie komen. Maar in plaats van Lymée zie ik een schim achter het huisje verdwijnen. Ik kijk jordy aan en hij kijkt naar mij. "Z-z-zag jij dat ook?" Zegt jordy wat geschrokken. Onder te aarzelen pakken we onze five-seven uit onze kofferbakken en lopen iedereen een kant op. Net als ik de hoek om wil lopen bots ik tegen iets op. "How shit man, ik dacht even dat je iets anders was" hoor ik Jordy roepen. Samen lopen we terug naar de autos. "Laat mij dit maar oplossen, ik ben professional in banden verwisselen". Zegt Levi egoïstisch. Maar wel op een manier dat we er om kunnen lachen. Nadat de band vervangen is en we weer in de auto zitten en we het park willen verlaten, komt er een man van rond de 70 jaar naar ons toe gelopen. Hij lijkt in paniek.

POV Juna

"Is alles goed meneer?" Vraag ik. "Nee, nee, ik moet hier weg. En jullie ook!" Verteld de meneer ons. "Ach, hij stelt zich vast aan" fluisterd jordy naar ons. "Wat is er dan aan de hand?" Vraagt levi. "Ik weet dat dit verhaal heel raar gaat klinken en jullie mij raar zullen vinden. Ik zag vanmorgen een zwarte schim rond mijn huisje lopen, althans daar leek het op. Ook leek het alsof er aan de raam gekrast was met hele scherpe nagels. En ik hoorde in het nieuws over een beginnende zombie.." verteld de man ons verder. "Oh nee toch.." onderbreekt Nyree hem. Jordy kijkt ook rond, eerst geloofde hij het niet. Maar nadat hetzelfde met hun huisje gebeurd was.. de tandafdrukken in de band van Ties, de zwarte schim.. nee dit kon geen toeval zijn. "Meneer stapt U bij ons in de auto in, U bent niet veilig hier!" Zegt ties tegen de man. De man stapt in en verteld ons dat hij Piet heet.

The Apocalypse Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu