5.Bazar

3.6K 320 31
                                    

Jin ternganga dan untuk ke berapa kali dah dia asyik telan air liur sbb tgk mknn yg nmpk sedap dan banyak.

"eeee hyung ni,buat malu la, air liur meleleh mcm budak2".Jungkook menyuakan tisu kpd Jin.

"eleh kau apa tau,semua nmpk sedap mane aku x meleleh".Jin meneruskan sesi membeli makanan.

Jimin dgn Taehyung yg dah hilang sejak sampai dah kembali dgn makanan di tangan.

"korang nk buat jamuan ke apa ni? punya la byk beli".Tanya Iman sejurus berjumpa dgn dua org tu.

"Tae x tau nk beli apa, semua nampak 'menggiurkan',so Tae beli semua".

"woi, kau bahasa, agak2 la, org dgr nanti".Jimin menutup mulut Taehyung.

"ish,busuk la tangan kau".Taehyung menolak tangan Jimin.

"habis kau tu mulut,x de filter".Jimin menolak lembut bahu Taehyung.

"hyung~".Jungkook dtg sambil berlari lari anak sambil tersenyum.

"eh Kook beli apa?".tanya Iman sbb ternampak dua bungkus plastik je kat tangan Jungkook.

"alah hyung ni, buat apa beli byk2,membazir kalau x abis nk mkn, lagi pon,tu ha, jimin hyung, tae hyung dh beli byk, pow diorang punya jer".Jungkook memuncungkan mulutnya ke arah makanan yg dipegang oleh mereka berdua.

"amboi,byk x cantik muka kau, x de nya,aq x nk share dgn kau".Jimin menyorok makanannya di belakang.

"alaa..,x nk share sudah, kalau x habis, jgn panggil Kook habiskan,hmph".Jungkook melihat ke arah lain.

"Korang~,sorry lama tunggu".Jin masuk ke dlm kereta sambil cuba mengubah aura kebosanan dlm kereta.

"dah tumbuh janggut dah Kook tunggu hyung".

"ye la, sorry".Jin buat muka sedih.

"semua dah ada?".Iman bertanya sebaik dia masuk ke dlm kereta.

"ada".Serentak mereka menjawab.

Sebaik Iman menukar gear ke D..

"eh jap2,Hoseok hyung...Tae lupa, sorry2".

"huh?".

"aah la, Hoseok hyung x de".Jungkook mula risau sejurus perasan Jhope x de bersama mereka.

Taehyung keluar dr kereta dan terus berlari.

Taehyung kembali bersama Jhope sambil tercungap cungap.

Jhope masuk ke dlm kereta.Tp dia mcm bad mood.Mulut dia memuncung.

Taehyung ambik phone,terus main phone,buat muka malas nk layan.

"haa, korang 2 ni dh kenapa?".Iman bertanya selepas ke2 duanya senyap membisu.

krik krik

Iman menunggu mereka berckp, tp x de sorang pon berckp.

"Jhope!Taehyung!kenapa dgn kamu berdua ni".Iman meninggikan sedikit suaranya.

Tp,diorang berdua tu masih lagi x nk berckp.

Jimin menyiku Taehyung, tp menjeling ke arah Jimin.

Jungkook menampar paha Jhope, tp Jhope buat x tahu.

"Kim Taehyung!Jung Hoseok!Iman hyung tanya kan tu, jwb la, kan hyung tinggalkan kamu berdua kat tepi jln ni baru tau".Jin menjeling ke arah Taehyung dan Jhope.

"Hobi hyung ni,nak duduk dgn kuda tu,Tae ajak balik x nak".Taehyung mnjwb dlm nada tinggi.

"habis yg kau tu tinggal hyung sorang2".Jhope menjeling ke arah V.

"Tae x sengaja, Tae dah mintak maaf kan".

"alasan".

"abis tu,hyung tu Tae ajak balik baik2 x nk"

"yg kau tu, tau aku takut duduk sorang2,kau tinggal jugak aku, jln2 dgn Jimin"

"Hoseok!sejak bila kau ber 'aku' ni,hyung tau la kamu bengang, tp jgn la kasar sgt,V kan dah mintak maaf".Jin cuba menamatkan perbalahan antara V dgn Jhope.

"Hyung~".V memujuk Jhope.

"ish".Jhope menepis tangan V.

"hyung, dah la tu".Jimin pula memujuk Jhope.

Jungkook hanya berdiam diri.
Org ckp kalau org gaduh, baik senyap je.

"Iman, berhenti dekat tepi ni".Jin mengarahkan Iman berhenti di tepi jln.

Iman hanya menurut.

Jin membuka pintu kereta dan menarik V dan Jhope.

"h-hyung".V dan Jhope terpinga pinga.

"duduk la kat sini, pandai2 korang la nk balik".

Jin masuk ke dlm kereta dan mengunci pintu.

"Hyung".Jhope dan V mengejar kereta tersebut,namun sudah terlambat.

"ni semua salah kau".Jhope menolak V.

"Hyung pun salah la".V menjauhkan diri dari Jhope utk mengelakkan dari ditolak lagi oleh Jhope.

"kau tau kan aku takut duduk sorang2?".Jhope duduk sambil memeluk lutut.

"V kan dah mintak maaf,V x sengaja, habis hyung tu,lambat sgt jln mcm makcik2".

"Aku kan dah tua, kau tu macam budak2,bila dgn si Jimin tu, terus tinggal hyung".Jhope mula merendahkan suaranya.

"V igtkan hyung ada kat blakang kitaorg,V mmg betul2 x igt hyung dah tertinggal kat blakang".

"sampai hati V".

"hyung~,jgn la mcm ni, V x suka la gaduh2 ni,kita dtg sini utk suka2,V mintak maaf ok?".V mengintai muka Jhope dr bwh sbb Jhope menutup mukanya.

"ye la".

"senyum la sikit hyung".

Jhope buat2 senyum.

"haa, baru handsome ".V menepuk bahu Jhope.

"tp kan hyung, mcm mana nk balik?".

"ntah la,kita jln la dulu".

Jhope dan V mula berjln pulang.

>>>>>>>>

"eh, mana V dgn Jhope?".Se Jin bertanya kpd iman.

"Jin tinggalkan dua org tu kat tepi jln,nk gaduh sgt".Jin mengambil brg2 dr kereta.

"what!?".Se Jin terkejut.

"Jin!!".Jin buat2 x dengar.

"huh?gaduh?".Suga yg baru keluar dr rumah bertanya.

"Diorang berdua tu gaduh, tp diorang berdua x nk berbaik, Jin hyung tinggal diorang kat tepi jln".Jimin menjelaskan.

Jungkook hanya berdiam diri dan membantu Jin dan Iman
mengangkat barang.

Se Jin mengajak Iman utk mengambil Jhope dan V.

"hyung x yah risau la,Iman tinggalkan diorang dekat depan sana tu jer nanti sampai la diorang tu".

Se Jin mengeluh.Ish Jin ni, kalau dh marah...








Bts BerayaWhere stories live. Discover now