11.Hari Raya

2.9K 282 43
                                    

Jin mengejutkan ahli2 bts sebelum dia pergi mandi.

"woi!bangun!dah pagi!".Jin menjerit.

Namjoon dan Jhope bangun dgn malasnya.

"hyung,baru pukul 7,relaks la".V berkata dgn suara mengantuk.

Jin menjentik dahi V."pukul 7 kepala hotak kau,org semua dah bangun, korang je yg x bangun lagi, tgk kat luar tu, org dah mandi, pakai cantik2".Jin memuncungkan mulutnya ke arah tingkap.

"ye la".V menggosok dahinya.

"Min Suga!!!Ni sorg sleeping beauty yg x reti2 nk bangun, baik kau bangun sebelum aku simbah dgn air".

"ye la, hyung ni dah kenapa, period ke".Suga menggososok matanya.

"aduh".Suga menggosok bahunya yg ditumbuk Jin.

"Jungkook! bangunlah! Jin hyung dah bising".Jimin mengejutkan Jungkook.

Jungkook menarik selimut menutupi dadanya.

"Ish, susah betul nk bangun budak ni".Jimin membebel.

"biar Jin hyung je yg kejutkan dia nanti, dah, kau pergi mandi dulu".Namjoon yg sudah siap berpakaian baju melayu menyuruh Jimin.

Jin yg sudah siap berpakaian baju melayu masuk ke dalam bilik dan melihat Jungkook yg masih tidur.

"x bangun lagi manusia sorg ni, x pe,kau tunggu".Jin keluar dari bilik dan kembali dgn sebaldi air.

"ambik kau!".Jin mencurah air ke atas muka Jungkook.

Jungkook kelam kabut bangun.

Suga,Jimin dan Namjoon ketawa.

"Hyung!".Jungkook bangun dgn perasaan x puas hati.

Jin membaling tuala ke arah Jungkook.

"pergi mandi".Jin menyuruh Jungkook.

>>>>>>

"Namjoon kan?".Mak Cik Zara memanggil Namjoon.

Namjoon mengangguk.

"Tlg mak cik angkat rendang ni masuk dlm rumah jap".Mak Cik Zara menunjuk ke arah rendang yg berada di dlm kuali.

Namjoon mengangkat kuali tersebut,tiba2

"oh my..

"eh eh

"nasib baik Kook sempat sambut, kalau x...habis la rendang mak cik".

Jungkook meletakkan kuali di atas lantai dgn berhati hati.

"Jungkook, jgn bgtau jin hyung tau hyung hanpir2 nk jatuhkan rendang xd tu, hyung malas nk dgr dia membebel".Namjoon berbisik kpd Jungkook.

"Ok hyung,tp hati2 tau lain kali".

>>>>>>

"Jungkook, apahal muncung semcm je".Iman bertanya.

"ada org tu kena simbah air sbb susah nk bangun".Jimin menjwb sambil ketawa.

"aduh".Jimin menggosok lengannya yg ditampar Jungkook.

Jin mengangguk dan tersenyum sambil mengambil pinggan yg dihulur Mak Cik Zara.

"ha,Jin,makanlah".Mak Cik Zara menegur Jin.

Jin ternganga, x tau nk mkn yg mana satu,ada byk mknn.Ada ketupat, lemang, soto, kuih raya, kek dan mcm2 lagi.

"hyung, agak2 la, byk nya".Namjoon berbisik kpd Jin yg mengambil mknn penuh satu pinggan.

Bts BerayaWhere stories live. Discover now