~chapter 7~

31 5 0
                                    

*2016(form 4)

Dh masuk 2016..umur aku pun dh masuk 16 tahun iaitu form 4...pada mulanya aku rsa hepi sngat bila skolah dh nk mula..aku rsa tak sabar nk tempuhi hari-hari aku dengan sahabat aku iaitu Aishah..tpi..........aku.....dh tak dapat bersama dengan dia lagi sbb kmi tak lagi duduk sekelas...aku sedih..sbb dengan alasan tu hubungan kmi makin lama makin jadi renggang..sehingga aku rsa macam asing sngat bila aku bersama dengan dia..sbb apa aku ckp "asing"?sbb aku rsa dia tak seperti yg aku knal dlu..xtaulah sma ada aku ataupun sapa2 sbb dia berubah sebegitu skali..xbleh jugak nk salahkan dia mungkin sikap aku antara sbb dia berubah..(maafkan aku wahai sahabat)

Kami jugak selalu salah faham antara satu sama lain..kadang kadang smpai berminggu jugak kmi tak bertegur sapa malah tak pandang antara satu sama lain pun..

Aku selalu pikir mana perkara yg slalu kita buat sama2 dlu..mna SHAMIECHA yg dlu..mna perangai budak2 yg dlu..mna perangai gila2 dlu..mana??mana semuanya..??

Smpailah ada satu msa aku rasa mcam give up sngat2 dengan hubungan nih..smpai kadang2 aku ada terbuat perkara yg bodoh pada diri aku dngan alasan stress..

Dripada aku ulang bnda bodoh tu lagi baik aku cerita masalah aku dengan seseorang yg bleh bgi aku nasihat dn semangat.. aku ambil keputusan untuk crita masalah aku dekat rakan karib aku iaitu Nadia..aku luahkan semua perasaan sedih aku dkt dia..dia slalu nk dengar apa jua masalah aku..dn dia jugak slalu bangunkan semangat aku blik..(thanks)

Smpai satu hari aku rsa aku tak kisah andai Allah takdirkan aku patut berpisah dengan sahabat aku..walaupun smua tu berat untuk aku terima..aku redho..aku tahu Allah tngah uji aku..sabar ya..

Aku ambil keputusan untuk berbaik semula dngan sahabat aku tu..tpi rapat aku dngan dia tak seperti dlu lgi dh..tpi takpelah asalkan aku dh berbaik dn aku tak mahu lagi bnda ni berulang lagi(tau?)...

*tapi smpai sini ke hubungan SHAMIECHA?nak tahu tunggu tau yg penting vote^-^

~bersambung~

sHaMiEcHa???Where stories live. Discover now