Aku bingkas bangun. Menoleh sekilas pada jam di sisi katil. 11 pagi. Aku sudah terlewat! Aku bergegas ke kamar mandi, membersihkan tubuh dan segera bersiap ala kadar. Mengenakan baju putih di padankan dengan tight hitam yang sedikit carik di lutut. Setelah berpuas hati dengan penampilan sendiri, aku bergerak ke bawah.
Kereta kancil hitam itu ku pandu masuk ke kawasan rumah elit. Aku memanjangkan leher bagi memastikan samada sasaranku masih berada di rumah mahupun telah keluar. Aku mengeluh kecil apabila tidak kelihatan kereta yang sering aku ikuti itu. Akhirnya aku bergerak meninggalkan rumah itu. Sasaran seterusnya, kolej.
Aku memarkirkan kereta ku. Ketika keluar dari perut kereta, semua mata tertancap ke arahku. Aku dengan lagak biasa mula bergerak ke dewan kuliah. Mata-mata liar itu memang sering menjamah tubuhku. Gatal! Aku memasuki dewan kuliah dengan cermat. Dua jam kuliah berjalan. Setelah selesai, aku mengemas buku ku. Bersedia untuk keluar. Pap! Badanku bagai terkena renjatan elektrik. Pipi yang terasa pijar di raba.
"Kau memang perempuan jalang, Hana!" aku memandang manusia yang menamparku tadi. Emma !
"Kau dah kenapa! Suka hati lempang aku. Ingat muka aku ni semurah tubuh kau?" Aku tersenyum sinis. Muka Emmamerah menahan marah.
"Kau yang sundal. Murah! Kenapa perlu Hadi yang engkau rebutkan! Poison ivy macam kau ni tak layak bercinta dengan mana-mana lelaki!" aku masih tersenyum sinis.
"Kau lempang aku sebab Hadi? Kau nak dengar satu benda?" Aku merapatkan bibir ke telinganya.
"Kau dan Hadi kau boleh pergi MAMPUS!" aku bergerak meninggalkan Emma yang memegang cuping telinganya.
'Harap esok pekak' desis hatiku setelah puas memekik perkataan mampus di tepi telinganya tadi.
Aku meluru mendapatkan keretaku. Ketika membuka kereta, 'Tap' aku menoleh pada manusia yang masuk ke dalam keretaku lalu masuk di tempat duduk tetamu.
"Kau nak apa Hadi?" Soalku malas.
"Aku nak kau. Hana dari dulu aku nak kau. Dari zaman sekolah. Aku ikut kau sampai ke sini. Tak cukup ke bukti cinta aku?" loya aku mendengar ayat Hadi
"Kau kata cinta? Tapi kau menggedik dengan perempuan lain? Sanggup jadi slave pada Emma. Hambakan diri pada dia. Itu kau kata kau cinta aku? Dah la Hadi. Sampai bila-bilapun aku takkan jatuh cinta dengan kau. Kau boleh lupakan aku dan keluar dari kereta aku" aku membuat muka selamba.
"Tapi Hana," "Hadi, kau jangan uji kesabaran aku!" Suara ku mulai meninggi.
"I know you love me too Hana! The way you kiss me last night proven your love. I'll come and get you one day Hana. I promise" Hadi keluar dari perut kereta. Aku memecutkan pemanduanku menuju je Taman Angsana, perumahan elit yang aku kunjungi siang tadi.Sebuah kereta menderum masuk. Aku mengangkat kerusi keretaku melihat kereta yang masuk ke rumah itu. Setelah beberapa ketika, aku mula mengekori kereta tersebut keluar dari kawasan perumahan itu.
Tidak lama setelah itu, aku mengekori kereta tersebut menuju ke sebuah kawasan perumahan. Ya! Aku sedang menghafal jadual orang yang aku ekori ini. Aku kehairanan. 'Apa yang dia buat ke sini. Hampir setiap hari dia ke mari' aku memecut keretaku balik ke rumah apabila jam menunjukkan pukul 7 petang.
Hai readers! Sorry kind of busy packing barang to go back to my student life . Hope you enjoy this chap . XOXO🌸