Ayu mengenakan baju peplum longgar berwarna biru muda dan bawal bucu bulat berwarna cream .Digayakan bawal itu seperti selendang .Dia spray perfume yang berjenama Mermaid di tubuhnya.Harum!Dia ke dapur dahulu,mencari mak Teh.Dia tinggalkan aje nota di peti sejuk pabila kelihatan mak Teh sedang enak dibuai mimpi di biliknya.Tidak sampai pula hatinya mahu mengejut mak Teh.
"Mak Teh,Ayu keluar sekejap"-nota yang dilekatkan pada pintu peti sejuk menggunakan magnet dari Cameron Highlands.
Laju saja kereta Ayu keluar dari kawasan perumahan itu.Dia berhenti kan keretanya di hadapan butik yang digemarinya itu."What,tutup?"bebel Ayu .Ayu mengambil keputusan untuk ke butik yang baru dibuka bertentangan butik kegemarannya itu . Dia menolak pintu butik tersebut perlahan lahan.Berat.Kelihatan penyambut tetamu segera menjemput Ayu masuk sambil tersenyum.Ayu membalas menggaris senyuman manis.Cantik dekorasi butik tu.Diberi nama,butik 'Afif Hilfi's Boutique'.Ayu membelek baju kanak kanak .Cantik cantik semuanya,rambang mata Ayu dibuatnya!Sampai di kaunter pembayaran,Ayu terfikir sejenak.Pelik.Muka tuan empunya butik ini seperti pernah lihat."Ayu ke ni?ni aku lah,Hilfi💫"."Ah,ya aku Ayu,kau, Hilfi ke? dah lain ar sekarang!sampai aku tak dapat nak cam kau.So,kau buat apa sekarang?"soal Ayu excited."Butik ni,aku punya.Baru je buka hari ni.Kau,buat apa?".Mereka pun berbual dari A-Z.Gembira lah tu.Kalau readers nak tahu,itu lah 'kawan lama satu sekolah menengah dengan Ayu' yang muncul dalam mimpi Ayu.
🌸
**2minggu kemudian**
Ayu dan Hilfi semakin rapat.Selalu mereka chatting di Whatsapp.Si Firash pula,bagai semakin renggang dengan Ayu.Padahal,pernikahan mereka semakin hampir.Tiada siapa yang mengungkit pasal pernikahan mereka.Pelik.Macam tak logik pula.Tapi,itulah hakikatnya.Ayu pula,macam tidak mahu saja berhubungan lagi dengan Firash.Firash ada orang lain ke?ke ada yang menghalang Firash?."Rin!Rin!Rin!"jerit Dato' Ahmad apabila melihatnya anaknya jatuh dari buaian yang disangkut pada pokok besar.Laju saja Rin dibawa ayahnya ke Hospital Pakar Besar.
🌸🌸
🌷thanks pada readers yg setia menuggu update dari author💓💖
YOU ARE READING
Tundukkan Ego Itu Dear Encik Tengku ! (COMPLETE)
RomanceAyu Deana telah 'diikat' oleh bosnya apabila mereka berdua merasakan ada chemistry dan bahagia apabila bersama,iaitu Tengku Firash Farhan anak seorang Tan Sri.Tetapi lama kelamaan,Ayu tidak memandang serious antara hubungan dia dengan Firash.Dia mul...