"Awak termenung apa tu ?" Ujar Aysya seraya duduk di kerusi sebelah tunangnya itu. "Fikir masa depan kita lah. Kejap lagi kita dah jadi suami isteri . Lepastu,ada big family pula" sakat Firash lalu melemparkan senyuman . "Eii,gediknya dia.Dah jom masuk kedai.Sampai bila nak duduk luar ni? Kedai tutup kang nanti haaa tahu lah". Firash menunjukkan simbol 'peace✌' lalu gerak menuju masuk ke dalam kedai "WIN WIN CLOTHES ALTER" .HAHAHHA random je nama kedai tu.
"Cik nak ubah suai baju ke?" Tanya pekerja yang diberi nama Sarah itu kepada Amiyra."Ha ya. Saya nak alter baju sikit ni ha" balas Amiyra lalu mengeluarkan 2 pasang baju nikah miliknya dan Firash."Macam baju nikah ni cik. Cik nak ambil baju ni semula bila?" . "Ha ,ya ini tunang saya.Tak lama lagi kami akan berkahwin .Hehehe" Firash menyampuk lalu menyengih.Amiyra menjeling manja hujung anak mata milik Firash . Firash membuka cermin mata hitam yang dipakainya dari tadi lagi. Lalu disangkut kan pada kocek kemejanya."Acah macho konon" bisik Amiyra perlahan di telinga Firash. "Hehehe"balasnya. "Ehem" Sara dah buka suara. "Em,mana ya bahagian yang nak diubah suai tu?" Itu lah. Bual macam tak ada orang lain kat sekeliling. Kan dah kena tegur sama itu pekerja. Hohoho.
Amiyra tersipu sipu tatkala ditegur sebegitu. Amiyra lalu menjelaskan apa yang mereka ingin kan pada baju nikah mereka itu.
1 jam kemudian
"Okay cik,lagi 4 hari cik boleh datang ambil baju ni.Nah,ni kad kedai ni. Apa-apa hal cik boleh contact number ni" panjang lebar Sara menerangkan. "Okay,terima kasih dik.Saya pergi dulu" balas Amiyra.Mereka pun keluar dari kedai lalu singgah ke kafe yang menjual piza kegemaran Amiyra.
Seminggu kemudian .
"Anak abah dah siap belum?Cepat keluar bilik.Pihak lelaki dah sampai tu" ujar encik Azman kepada anak tunggalnya itu."Sha suspen ni bah. Hahaha" balas Amiyra Aysya.Abah mengusap usap lembut dahi anaknya itu. Air mata bagai ingin jatuh tapi digagah kan juga untuk menahan."Kalau ibu kamu masih ada,mesti dia happy tengok kamu nak berkahwin ni. Hm" Abah membuka suara dengan nada sebak.Amiyra diam.Air mata di tubir mata jatuh."Allah lebih sayangkan ibu.Abah jangan lah sedih. Nanti Sha pun sedih juga".Ibu Amiyra telah lama meninggal dunia akibat serangan jantung secara tiba-tiba 5 tahun lalu."Hm.Abah tunggu kamu di luar tau.Abah nak keluar dulu.Bye" Amiyra tersenyum kelat. "Kesian abah" bisik hatinya.
Aysya mengelap air matanya.Bingkai gambar yang terletak elok di sisi katil dicapainya.Ditatapnya lalu mengukir senyuman rindu."Sya sentiasa doakan ibu tenang kat sana.Harini Sya akan kahwin bu.Impian Ibu nak tengok Sya pakai baju pengantin lawa-lawa...Maaf lah Sya tak dapat tunaikan.Jodoh Sya sampai selepas ibu meninggal bu..Sya minta maaf.Apa pun,Sya tak akan lupa segala pengorbanan dan memori ibu dengan Sya.Thanks bu sebab lahirkan Sya.Sya sayang ibu!" lalu,bingkai gambar tadi didakap rapat.Gambar kenangan Aysya Amiyra sedang menyambut hari raya bersama ibunya disimpan baik-baik dan sering kali diusap-usap wajah ibunya disebalik kaca jernih itu.Diletakkan semula frame tadi ke tempat asal.
"SAH ?"
"SAH"
"SAH"
"SAH"
"ALHAMDULILLAH"
Hubungan antara Aysya Amiyra dan Firash Farhan halal serta merta tatkala ijab dan qabul usai diselesaikan. Pasangan raja sehari itu tidak lekang-lekang senyuman di bibir dari mula majlis hinggalah kerusi meja tetamu dikemaskan oleh PA system . "Tahniah awak" ucap Ayu Deana pada Aysya sambil mendukung anaknya."Thanks Ayu". "Sama-sama". "By the way,husband awak mana ? Tak ikut sekali ke ?" Soal Aysya lembut. "Dia ikut je.Tu ha tengah berborak dengan your husband.Hahaha tak sangka pula dia orang tu serapat tu kan.Dulu macam stranger je masing-masing". "Hahaha well . Jom lah jemput masuk rumah dulu makan nasi minyak.Nasi minyak yang kat luar dah habis.Meh ambik yang kat dalam"
***
"So,ego kau dah sampai paras mana sekarang ?" Soal Ayu pada Firash lalu ketawa.
"Ego aku still macam ni lah. Tapi macam ada something yang tak kena lah"-Firash
"Kenapa ? Kau rasa ego kau makin lama makin turun ? Kan ? Ngaku je lah.Ahahaha"-Ayu
"Ha lebih kurang macam tu lah.Aku sendiri tak sure macam mana benda ni boleh jadi.Well,aku ni kan CEO . Of course lah ego mencecah ke langit"-Firash
"Ego awak makin pupus sebab ada saya. Awak kalah dengan saya. Sebab awak sayangkan saya.."-Aysya
"Maybe dear.It can be."-Firash
"Okay lah korang,I need to go because I dah ada anak ,nak urus macam-macam.Nanti you all tahu lah nanti ada anak. Hahahaha" sampuk Ayu lalu beredar masuk ke dalam kereta suaminya.
"Tundukkan ego itu dear encik tengku sayaaa" bisik Aysya pada Firash lalu berlari masuk ke ruang tamu. "Ya,ego I telah merosot kerana perasaan sayang ini pada you.You wait dear!" Firash mengikuti langkah Aysya dengan perasaan gembira dan mereka saling bergurau antara satu sama lain.
^^TAMAT^^
YOU ARE READING
Tundukkan Ego Itu Dear Encik Tengku ! (COMPLETE)
RomanceAyu Deana telah 'diikat' oleh bosnya apabila mereka berdua merasakan ada chemistry dan bahagia apabila bersama,iaitu Tengku Firash Farhan anak seorang Tan Sri.Tetapi lama kelamaan,Ayu tidak memandang serious antara hubungan dia dengan Firash.Dia mul...