part 2

97 4 0
                                    

Part 2-vampire vs wolf

Aku terus berjalan untuk ke sekolah. Aih maklumla oppa-oppa aku ada kerja sikit. Semasa aku sedang berjalan tiba-tiba 'bukk'aku terlanggar seseorang. Lalu buku texs yang ku pegang terus terjatuh.

"Ommo..mianhae. saya tak nampak awak"kata ku sambil mengutip buku-bukunya yang turut terjatuh dari pegangannya.

"Gwencana..saya ok sahaja..saya yang salah"katanya. Aku tarus memberikan buku-bukunya yang ku kutip. Dia juga melakukan perkara yang sama. "Apa nama awak??"soalku sambil menghadiahkannya senyuman yang manis.

"Nama saya Namin. Umur 14 tahun tahun"jawabnya lalu tersenyum sehingga menampakkan giginya yang putih itu"oh..saya Sooin. Umur saya 16 tahun..jadi awak ni junior saya la ya..awak sekolah di mana??"soalku lagi. Ramah pulak aku pagi-pagi yang sejuk ni. Ai maklumlah baru lepas hujan.

"Sekolah menengah Busan"jawabnya"tak apa la..saya dah lambat saya pergi dulu"katanya lagi. Aku hanya mengangguk sambil melihatnya pergi meniggalkan ku. Sangat aneh budak ini. Aku ingatkan sombong sebab muka masam seperti mempunyai masalah yang besar.

Jam di tangan ku belek"ommo dah lambat..yaa Sooin habis la kau nanti kena marah dengan cikgu park"aku terus lari dengan sekuat hati. Selamatla waltu itu aku memakai baju sukan. Kalau tak jangan harap aku nak lari bagaikan atlet.

Sesampainya aku di kelas aku melihat kawan-kawan ku sudah pun masuk kedalam kelas. Aku terus melangkah ke kelas ku. Dengan perlahan-lahan aku menjengok ke dalam kelas.

"Eh cikgu..tu Sooin dah datang"tegur kawan karibku"ha Sooin tunggu apa lagi..palli masuk..saya nak ambil kedatangan ni"kata cikgu park. Aku menghembuskan nafas lega. Mati-mati aku ingatkan cikgu park ingin memarahi aku. Aku terus masuk kedalam kelas. Lalu duduk di sisi kim namjoon ketua kelas kami.

"Ya kenapa lambat??"soalnya dengan nada berbisik.

"Ala aku tak sengaja..ala bukan selalu lambat..lek la.."kata ku lalu mengeluarkan buku latihan bahasa Korea.

'Kringggg' loceng menanda waktu rehat sudah berbunyi. Aku, bomi dan namjoon terus keluar dari kelas lalu menuju ke arah taman sekolah. Kami bertiga duduk berhadapan dengan air terjun buatan.

"Kenapa ko lambat  beb..selalu tak macam ni pun"kata Bomi lalu melabuhkan punggungnya di sisi namjoon. Haih pasangan kekasih ni. Meluat aku tengok.

"Eh tadi aku ada terlanggar dengan seorang budak ni. Namin namanya umur dia 14 tahun. Dia kata dia sekolah menengah Busan. Tapi mana dia ek"kata ku untuk menukar topik

"Oii..cik adik..ko kata umur dia 14 kan..mesti la dia sekolah di Sekolah Menengah Rendah Busan. Ko ni pun..dah lambat datang sekolah..lepastu pening pulak..haishh"bebel Namjoon.


-bersambung-

@rayana-anisya

Vampire Vs WolfWhere stories live. Discover now