Part 3- vampire vs wolf
*skip*
Aku pulang dari sekolah melalui jalan yang gelap dan sunyi. Biasala aku ni tak suka bising-bising. Semasa aku sedang berjalan aku dapat rasakan ada seseorang yang sedang mengikuti ku dari belakang dengan sepantas kilat aku menoleh kebelakang."Ooo..toyol..toyol hijau"latah ku apabila melihat Namin berdiri terpajak dihadapan ku. Boleh luruh jantung aku dengan rambutnya yang lurus dan pandangannya bagaikan hantu. Aku terus mengusap-usap dada ku.
"Haish Namin..terkejut unnie..aigoo..lain kali tegur dulu jangan buat macam ni..kalau unnie ada lemah jantung macam mana...mau tak 'keok' unnie kat sini"bebel ku sambil mencekak pinggang. Aku melihat Namin tersenyum sahaja. Comel betul senyuman budak ini. "Tumpang lalu"kata Namin. Aku terus memberikannya laluan. Dengan senyuman yang manis itu dia terus tinggalkan aku.
"Pelik la budak ni..baik aku ikut dia"aku dengan perlahan-lahan mengikuti jejak Namin. Sehingga sampai di suatu tempat aku melihat Namin masuk ke dalam rumah sebesar istana"mak aii..rumah..besar gila..besar lagi dari rumah aku.ishh. anak orang kaya ka??"soal ku sendiri. Aku masih berdiri di belakang pokok berhampiran rumah besar itu..tiba-tiba
"Unnie buat apa di sini??"aku terus memandang ke belakang."Namin..eh bukan kamu dah masuk ke dalam rumah kamu ke??"soal ku ambil menggaru-garu kepalaku yang tidak gatal."ye .tapi saya ada tercicir barang..dan saya pun berpatah balik untuk cari barang saya. Dah saya nampak unnie saya tegur jela"jawabnya. Aku terus mengangguk tanda faham.
"Ermm..oh unnie dah lambat..bye..unnie balik dulu"kata ku namun berlalu pergi. Dalam empat tapak aku melangkah aku terus memalingkan wajah ku ke belakang"uishh..dah hilang. Macam vampire..rumah pun macam vampire..jangan-jangan. .eh jangan fikir yang bukan-bukan..ni kan tempat wolf..mana ada vampire kat sini."bebel ku lalu pergi dari situ.
Sesampainya di rumah aku terkejut melihat oppa-oppa ku terbaring di atas lantai dengan berlumuran darah"oppaaaa!!!!"jerit ku lalu berlari menuju ke arah suho oppa"oppa..gwencana..oppa bangun..jebal"kata ku. Sambil mengoncang badan suho oppa yang tidak sedarkan diri." Sooin lari"aku mendengar suara Chen oppa. Aku melihat ke arah Chen oppa yang terbaring sambil di pijak oleh seorang vampire. Vampire itu terus memandang tajam ke arah ku. Lalu dia melepaskan Chen oppa.
"Barikan aku batu permata wolf itu..berikan!!"katanya sambil berjalan ke arah ku. Batu permata??..mungkin rantai yang aku pakai ni. Aku terus bangun lalu lari naik ke atas."jangan lari budak..ahahah"katanya sambil ketawa. Aku tahu dia sekarang sedang mengejar ku. Tetapi malang. Aku berjaya di tangkap olehnya. Aku cuba lepaskan diri ku yang di peluk olehnya dari arah belakang.
"Lepaskan la. Aku tak ada batu permata tu..percaya la!!"tengkingku. Air mata ku mulai menitis. Dengan sekelip mata rantai yang ku paksi itu bercahaya menyebabkan vampire itu terus melepaskan ku."permata tu.."katanya sambil menunjuk-nunjuk ke arah rantai ku."apa tunjuk-tunjuk..aku tahu la rantai ini mahal..so kalau ko nak. Ko cari la sendiri..ke beli di kedai emas ke..ha kat situ banyak"kata ku. Sempat lagi aku membuat loyar buruk.
"Berikan!!!"vampire itu terus menuju laju ke arah ku. Dengan sekelip mata aku dapat rasakan perut terasa sakit bagaikan ditikam dengan pisau yang sangat tajam. Dan aku jugak dapat rasakan ada cecair yag keluar melalui perut ku.
"Sooinnnn!!!!!!"jerit Chanyeol oppa dari arah belakang.
-bersambung-
@rayana-anisya
YOU ARE READING
Vampire Vs Wolf
FanfictionVampire vs wolf...mengisahkan 13 orang adik beradik.12 lelaki dan 1 perempuan yang bernama sooin..mereka semua adalah keturunan wolf yang tinggal di WOLF CITY yang terletak di sebelah selatan. Mereka sudah kehilangan ibu dan bapa mereka kerana di am...