part 3

130 9 6
                                    

Part 3-vampire vs wolf

Sayup-sayup aku mendengar suara oppa ku"oppa~"kata ku lemah. Aku terus jatuh dan keadaan menjadi gelap. Tiba-tiba aku tersedar dari pengsan ku. Lain pula tempat ini. Ini bukan rumah ku. Tempat ini sangat nyaman kerana mempunyai air terjun dan tumbuh-tumbuhan yang menghijau. Memang cantik tempat ini. Aku mula melangkah ke arah air sungai yang jernih airnya. Aku melihat ada dua elor ikan yang berwarna hitam dan putih dan mempunyai titik di atas kepala mereka. Aku ingin mengambil ikan itu tetapi ikan itu lari bergitu sahaja.

"Ceh..tak  guna..tetapi bukan ke aku di tikam oleh vampire"aku terus memegang perut ku. Memang aku rasa sakit sedikit.

"Lapar la pulak"aku memandang sekeliling. Tiba-tiba aku melihat seorang wanita berpakaian pengantin berwarna putih sambil bermain bersama-sama 4 ekor anak serigala. Aku melihat mereka sangat gembira. Tanpa menbuang masa aku terus ke arah remaja tersebut.

"Annyeonghaseyo"sapa ku apabila aku berdiri di hadapan wanita tersebut."omma??"soalku"sooin??"soalnya pula"omma"aku terus memeluknya erat. Omma juga melakukan perkara yang sama

"Macam mana kamu boleh berada di sini??"

"Omma..saya ditikam omma dengan hye jin ketua vampire..omma dia nak kan rantai ni"

"Simpan rantai ini dan jangan sampai ke tangan jahat vampire kalau tidak. Semua serigala akan bergaduh sesama sendiri dan alam wolf akan musnah"kata omma sambil memegang tangan ku.

"Ok omma"aku terus memeluknya lagi.

"Dah kamu boleh bangun sooin..bangun"

Aku tidak faham kata-kata omma..bangun??. Dalam sekelip mata aku terjaga dan melihat wajah oppa-oppa ku yang cerdera teruk.

"Oppa??"kata ku dengan lemah. "Sooin"chanyeol oppa terus memeluk ku dengan erat. Aku terus lepaskan.

"Sooin jumpa omma..omna kata sooin kena jaga batu permata yang ada pada rantai ni..kalau tidak semua keturunan dan alam wolf tidak akan aman"terang ku sambil tahan sakit. Aku memegang perut ku. Sudah di balut??..siapa yang balut??.

"Jangan risau chen oppa dah rawat luka kamu..hye jin tu sangat kejam"kata sehun sambil memegang tangan luhan oppa.

"Oii..ko dah kenapa pegang-pegang tangan aku..gay ke apa??"kata luhan oppa sedikit marah.

"Nak pegang tangan dia pun tak bagi..kedekut tahap gila betul..dah perempuan..lain kali tukar nama kau dari luhan ke luna ya"kata sehun dengan muka yang tak bersalah.

"Apa ko cakapp..oiii..aku manly la!!!"tengking luhan. Oppa-oppa aku yang lain hanya mampu melihat gelagat mereka berdua. Aku hanya tersenyum. Tiba-tiba aku teringatkan suho oppa..ya abang yang paling aku sayang. Dimana dia. Aku tak nampak pun.

-bersambung-
Soal n jawab
1.dimanakah sooin menemui ibunya?

2.kenapa vampire mahukan sooin?

3.Namin itu apa sebenarnya??

Sila jawab bagi yang sudi..siapa yang betul semua..nama wattpad korang akan ada kat sini
Contoh@rayana-anisya

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 26, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Vampire Vs WolfWhere stories live. Discover now