PART 2

34 7 0
                                    

Mikki jalan perlahan lahan menuju ke arah perpustakaan. Apabila dia tiba, dia terlihat Jin sedang merapatkan mukanya ke muka Yoona.

"Wahh date ke? Tak apa la tak nak ganggu bye" kata Mikki dan dia berlalu pergi.

'Alamak! Mesti dia dah salah faham ni! Aku tak boleh biarkan' kata Jin di dalam hati. Dia segera mengejar Mikki.

"Budak nerd macam tu pon ada orang nak? Kat library pulak nak dating... ingat ni lestoran 20 bintang ke yang nak sweet sweet alololo so sawit macam tu? Geram ⊙▽⊙" bebel Mikki.

Jin menarik tangan Mikki dari belakang. Dia menggenggam tangan Mikki sekuat hatinya supaya Mikki tidak lari darinya.

"Arhh yah! Sakit lah... kau nak kena hempuk dengan buku buku ni ke hah? Kalau tak nak lepaskan aku cepat!" Kata Mikki sambil terjerit jerit.

"Awak jelous?" Tanya Jin. Mikki terdiam seketika sambil memandang mata Jin.

"Mikki? Jawab la soalan saya" kata Jin.

"Aku tak jealous pon lah! Kau lah janji palsu kata nak belajar lag study same same lah tapi kau pergi date pulak dengan minah tu!" Kata Mikki panjang lebar.

"Awak sebenarnya dah salah faham ni... tadi Yoona tanya beberapa soalan dekat saya... tu yang saya dekat sikit dengan dia supaya dia dapat dengar penjelasan saya" terang Jin panjang lebar.

"Alasan..." kata Mikki sambil menjeling Jin. Tiba - tiba, Yoona datang mendekati Mikki dan Jin.

"Arhh sorry lah pasal tadi...awak girlfriend Jin ke? Saya mintak maaf sangat2... saya ada masalah pendengaran jadi Jin terpaksa.." belum sempat Yoona memberi penjelasan Mikki sudah memyampuk.

"Sokay! Aku bukan girlfriend dia...aku kawan dia je! ヽ('▽`)/" terang Mikki. Ketika Yoona sedang memberi penjelasan, pipi Mikki mula merah akibat malu.

"Arhh jom lah kita sambung study!" Ajak Jin.

Dua orang budak lelaki hanya memerhati Jin, Mikki dan Yoona dari jauh.

"Budak nerd ni dah pandai ngorat budak perempuan ni! Habis yang cantik cantik dia rembat" kata lelaki itu.

"So apa plan kau baekhyun?" Tanya lelaki lagi seorang.

"Tunggu jelah esok hohoho" kata Baekhyun.

◆◆◆◆
Jin,Mikki dan Yooba sedang sibuk membuat latihan. Meja juga bersepah dengan buku, alat tulis dan kalkulator. Mereka perlu mendapatkan keputusan yang terbaik kerana tahun ini adalah tahun terakhir mereka bertiga berada di Seoul HighSchool.

"Jin yang ni macam mana?" Tanya Mikki.

"Ouh awak kena dapatkan yang ni dulu baru lah buat yang bawah ni" terang Jin.

"Ouh nae gomawo" tanya Mikki.

Sudah 3 jam mereka belajar di perpustakaan. Jam sudah menunjukkan tepat pukul 5 petang. Mereka segera mengemas barang2.

"Esok kita study lagi tau" kata Jin. Mikki hanya mengangguk anggukkan kepalanya. Dia malas hendak membuka mulut .

"Mianhae... esok saya tak boleh join sekali" kata Yoona.

"Habis tu takkan nak belajar dua orang je? Bosan lah! Dah lah tak boleh makan dekat library ni...leceh betul peraturan library ni" bebel Mikki.

[SLOW UPDATE] PROMISE YOU Where stories live. Discover now