PART 4

26 6 1
                                    

"Jerawat HAHAHA" kata Kei sambil tergelak gelak. Jin hanya tersengih. Mikki yang masih lagi mengeluarkan air matanya di dalam bilik mula reda. Dia turun ke bawah untuk memantau keaadaan. Dia terlihat Kei dan Jin sedang bermain geletek geletek.

"Kata nak study..." kata Mikki. Kei dan Jin terkejut beruk plus babun melihat muka Mikki. Mata Mikki yang lebam akibat menangis.

"Awak nangis ke?" Tanya Jin.

"Yup. Tak sedap hati lah tulah tiba-tiba air mata ni nak terkeluar" kata Mikki. Jin hanya tersenyum hambar. Mikki mengambil langkah. Kini, dia benar-benar berada di hadapan Kei dan Jin.

"Waeyo?" Tanya Kei hairan. Mikki menghadiahkan senyuman paling manis kepada Jin dan Kei. Boleh buat orang cair wooo ヽ('▽`)/.
Mikki menarik tangan Jin dan Kei masuk ke dalam biliknya.

"Wow! Bilik awak semua warna biru" kata Jin terpegun.

"Mesti la sakai! Aku memang suka blue colour ~^O^~" kata Mikki sambil menolak manja bahu Jin. Jin hanya mengeluh kesakitan.

"Awak ni Jin macam shemale lorh" kata Kei. Mikki tergelak terbahak bahak apabila mendengar perkataan 'Shemale'.
Mikki meletakkan tangannya di bahu Jin.

"Dia memang shemale. Sebab tulah aku suka dia" kata Mikki. Jin dan Kei membulatkan matanya.

"Omg Mikki! Kau suka dia? Wowow kau tak pernah bagi tau aku semua benda ni" kata Kei sambil memuncungkan mulutnya.

"Eh memang lah aku suka dia. Aku suka kau. Aku suka omma n appa aku. Semua orang aku suka" kata Mikki sambil menjelirkan lidahnya.

"Wat aku suspen je. Pijak kang" kata Kei. Mikki hanya tersengih sengih sambil menggaru garu kepalanya yang tidak gatal itu.

◆◆◆◆
Setelah 1 jam setengah mereka belajar. Kei mula mengadu.

"Woi! Aku haus lah Mikki..." kata Kei.

"Pergi lah minum kat bawah. Bawakkan air untuk aku dengan Jin sekali tau" kata Mikki.

"Arraseo" kata Kei sepatah. Dia segera berlari lari anak menuju ke dapur. Haus sangat kowt ≧﹏≦ .

"Mikki..." tegur Jin. Suaranya perlahan sahaja.

"Nae..." Jawab Mikki. Jantung mereka bagai ditiup angin kencang. Sesungguhnya hanya tuhan sahaja yang tahu betapa kencangnya jantung mereka berdegup.

"Saya nak cakap sesuatu boleh?" Tanya Jin ingin mendapat kepastian.

"Boleh... kau nak tanya apa Jin?" Kata Mikki semula.

"Janji dengan saya. Awak tak berubah jadi habang monster. Saya takut awak marah saya" kata Jin sambil mengusap lembut pipi Mikki. Mikki hanya mengangguk anggukkan kepalanya.

"Saya harap awak boleh jawab soalan minggu depan. Minggu depan kita ada exam ≧﹏≦ good luck cha.." kata Jin. Kata katanya terhenti apabila terlihat pintu bilik dipulas oleh Kei.

"Ingatkan siapa lah tadi" kata Mikki sambil memegang dadanya. Kei hanya tersengih menayangkan barisan gigi yang putih miliknya itu.

"Ni air untuk Jin Shemale. Ni pulak air untuk Mickey Mouse" kata Kei sambil tersenyum menampakkan telur di pipinya (>_<).

"Gomawo" kata Jin dan Mikki serentak.

"Cheonma" balas Kei. Mereka menyambung sesi mengulang kaji di dalam bilik Mikki yang serba biru itu.

[SLOW UPDATE] PROMISE YOU Where stories live. Discover now