PART 1

56 7 0
                                    

"Mikki! Jangan lah minum banykk sangat nanti aku nak jawab apa dekat omma n appa kau?" Tanya Momo.

"Arh...aku dah lama tak jejak tempat kotor ni! Aku rindu menuman keras kat sini" jawab Mikki dalam keaadan mabuk.

"Aigo... dah pukul 3 pagi ni...esok kita sekolah! Kajja kita balik" kata Momo sambil menarik lengan Mikki.

Mikki hanya menuruti perintah kawannta Momo. Ketika di dalam perjalanan pulang. Mikki menyuruh Momo berhenti.

"Berhenti Momo! Palli2 aku nak muntah" arah Mikki.

Momo segera memberhentikan keretanya di tepi jalan. Mikki muntah sepuas puasnya. Dia kelihatan letih.

"Kau tidur la dulu nanti dah sampai aku kejutkan" kata Momo sambil mengusap rambut Mikki.

Ketika di dalam perjalanan. Mikki terlena dan dibuai mimpi indah.

◆◆◆◆
Akhirnya, mereka sampai di sebuhh runah banglo yang sangat besar. Perlahan lahan Momo menampar pipi Mikki supaya Mikki terjaga.

"Omma appo! Sakit la momo" kata Mikki sambil mengusap usap pipinya.

"Aku tampar bukan kuat sangat pon  ̄ˍ ̄kau ni over lah...ni haa nak balik ke tak? Esok sekolah! Ingat kau tu student jangan nak balik lewat sangat" sakit telinga Mikki apabila mendengar Momo membebel.

"Kau yang ajar aku!" Mikki keluar dari perut kereta dengan berkaki ayam. Dia membaling kasut tumitnya di hadapan pintu.

Dia masuk ke dalam bilik dan menyambung mimpi indahnya semula. Sungguh lena dia dibuai mimpi.

◆◆◆◆
Matahari sudahpun naik, tetapi Mikki tidak bangun lagi. Sudah puas pembantu nya mengejutkan dia namun dia tetap berdegil tidak mahu bangun.

"Puan...saya dah banyak kali kejutkan Cik Mikki. Tapi dia tetap tak nak bangun" kata pembantu rumah nya.

"What? Nanti saya kejutkan dia... nak kena betul budak ni!  ̄ˍ ̄" Mrs. Lee segera bangun dan masuk ke dalam bilik Mikki.

"Mikki!!! Mikki!!! Mikki apa ni bau soju? Mikki pergi kelab malam ke hah semalam? Mikki omma dah larang Mikki pergi tempat kotor tu lagi tuu tak? Jangan melawan cakap omma! Kalau tak omma hantar Mikki duduk dengan nenek kat busan tu hoh!" Bebel Mrs. Lee sambil menggoncangkan tubuh badan Mikki.

"Aniya!" Mikki segera bangun dan bersiap untuk ke sekolah.

◆◆◆◆

Mikki masuk ke dalam kelas. Sekarang waktu Bi yang diajar oleh Mrs. Suzy. Guru paling tegas dan garang.

Mikki mengetuk pintu kelas dan menundukkan mukanya.

"Annyeong Mrs. Suzy...sa..sa..ya saya mintak maaf sebab datang lambat" kata Mikki. Semua pelajar bercakap cakap tentang Mikki.

"Mikki! Sila tulis nama awak dalam buku ni...saya akan hantar nama pelajar yang datang lambat kepada guru disiplin! Keputusan saya muktamad dan saya serius" kata Mrs. Suzy.

Mikki membulatkan matanya akibat terkejut. Mungkin dia akan mendapar amaran terakhir. Jika ibu bapanya tahu tentang kejadian tersebut, sudah pasti dia akan dihantar ke Busan duduk bersama nenek nya.

Mikki rela, dia menulis namanya di dalam buku catatan dan segera duduk di tempat duduknya. Mukanya masam mencuka.

◆◆◆◆

[SLOW UPDATE] PROMISE YOU Where stories live. Discover now