CAPÍTOL 4

7 1 0
                                    


A Islàndia i fa un fred que t'hi cagues, travessem tot el istme amb el nostre estimat Jeep. Al arribar uns noruecs ens donen la benvinguda amb tota la cordialitat possible.

L'Andrew i en Brad baixen del Jeep per agafar un mapa de la zona, mentre que jo escolto un CD de Coldplay.

-El volcà està a dos quilometres al sud.- diu en Brad.

Al arribar rodegem el perímetre per veure si hi ha algun indici o senyal d'alguna porta o passadís.

Mentre camino per la vegetació quasi polar trobo una molsa seca en un forat rodó, ostres aquí està la pista.

-Aquí, aquí.- crido sense parar.

En un moment tots tres estem davant la paret mirant-la amb seriositat. L'Andrew fica l'objecte o clau com vulgueu dir-li i el fa girar . La paret sobra i deixa a la vista un passadís.

-Obrat sèsam!- diu en Brad amb una veu de pallasso.

Al final del passadís alguna cosa brilla amb molta intensitat. Una muntanya d'or i de joies s'alsa davant de nosaltres, ningú s'ho creu.

-Nois l'hem trobat.- diu l'Andrew amb les llàgrimes apunt de caure.

L'Andrew fa els honors d'agafar la primera moneda d'or massís. De cop el terra trontolla i no té intenció de parar, una estrebada ens tira aterra. El cap hem dona voltes, ara que mi fixo el tresor i nosaltres estem caient juntament amb el terra cap a una mort imminent. Començo a cridar per desfogar-me i no sentir cap mena de dolor.

Al cap d'uns segons el terra xoca contra l'aigua subterrània quedem surant com podem.


LA CARAVEL·LAWhere stories live. Discover now