TBA-Ep4-

25 2 0
                                    

"Myungho.."

Seorang lelaki mendekati Myungho yang sedang berbaring di atap sekolah..ya,sekarang Myungho berada di sekolah..tetapi sekolah ini bukan sekolah biasa..Assassination School..sekolah ini ialah tempat di mana semua pembunuh sepertinya berkumpul..semua yang mempunyai bakat dalam pembunuhan akan bersekolah di sini..Dan semenjak 1 tahun Myungho meninggalkan anak-anak Ji hyo dan Kai,dia telah bersekolah di sini..Tetapi 3 hari lalu,dia dikejutkan dengan seseorang yang dia kenal..seseorang yang sepatutnya tidak layak dan patut berada di sini..

"Myungho..kau tak nak jumpa dengan aku ke?"
"Kau nak apa Kim Mingyu?"

Ya..lelaki yang memanggil Myungho tadi adalah Mingyu..Orang yang tidak sepatutnya ada di sini..dia tidak tahu macam mana Mingyu ada di sini tetapi dia tak kisah..Mingyu turut berbaring di samping Myungho..

"Kau tak nak pergi lunch?"
"Bukan hal kau.."
"Kau kata bukan hal aku?!!mestilah hal aku..kau adik aku..Jadi aku kena pastikan kau makan..tengok..kau nie kurus sangat..apa yang kau makan?"
"Tak payah pedulilah..aku tak lapar.."

Myungho ingin berangkat tetapi Mingyu menahan tangannya..Myungho terduduk semula..

"Wei Myungho,bila aku dapat jumpa Minghao?aku rindu dialah.."
"Aku telah tidurkan roh dia dalam badan ini..dia tak akan bangun untuk masa yang lama sampai aku keluar dari sini..aku tak nak dia terluka di sini..di sini terlalu merbahaya untuk dia.."
"Ooo..tapi aku rindu dengan Minghao..tapi,kau tak hairan ke aku ada kat sini?"
"Bukan hal aku.."
"Ish kau nie..tak bestlah..dahlah jom!!"

Mingyu menarik tangan Myungho berlari bersamanya..Myungho yang masih terkejut hanya mengikuti..Dan mereka berdua berhenti di kantin..semua yang berada di situ memandang mereka pelik..

"Mak cik!!ada tak makanan yang bagus untuk si kurus nie?dia kata dia tak lapar..tapi saya nak dia makan?"
"Nasi bubur?"
"Ok!!kalau macam tu saya pun nak!!"
"Nah.."

Myungho hanya memandang pelik Mingyu..kenapa dengan budak nie...kenapa dia ada di sini?tidakkah dia tahu bahawa tempat ini terlalu merbahaya untuknya...
.
.
.
.
.
.
.
Sekarang,mereka perlu menjalani ujian untuk melayakkan diri untuk memasuki kelas terbaik di sekolah itu..yang perlu mereka lakukan adalah membunuh seorang jackal yang sudah banyak pengalaman..Myungho berjalan seorang diri menuju ke bilik ujian..sepanjang perjalanan,dia hanya menunduk kerana dia ingin menepis semua bisikkan orang di sekelilig yang melihatnya..bukan kerana dia akan sedih,but dia tak nak hilang kawalan emosi sehingga dia boleh melakukan sesuatu yang dapat membunuh semua yang berada di situ...dan dia tak ingin dibuang dari sekolah kerana ada sesuatu yang perlu dia lakukan di situ...

"Bukanke dia tu telah membunuh keluarganya sendiri?"
"A'ahh..aku juga dengar yang dia juga membunuh ibu bapa angkatnya.."
"Betulke?kejamnya dia?"
"Hmm..sebab itulah pengetua menerimanya tanpa fikir apa-apa.."
"Kalau dia dah pakar,kenapa dia nak masuk sekolah kita?"
"Entahlah.."
"Myungho!!"

Myungho terkejut saat satu tangan menyentuh bahunya...dengan gerakan sepantas kilat,Myungho menepis dan hampir mematahkan tangan yang menyentuhnya tetapi nasib baik si pemilik tangan itu pantas menarik tangannya..semua yang berada di situ terkejut melihat aksi tadi..

"Kim Mingyu..kalau kau tak nak tangan kau patah,lebih baik kau jangan kejutkan aku.."
"Hehe..kau kenal aku walaupun kau tak tengok aku?"
"Aku bakal jackal..aku mesti mempunyai deria yang tajam..itu asas.."
"Hmmm..yelah tu..dahlah jom..kita pergi masuk ke bilik ujian tu sekarang.."
"Hmmm.."
"Tapi..sebelum tu..jom berjanji.."
"Berjanji?.."
"Hmmm..Saya Kim Mingyu abang kepada Xu Minghao atau Seo Myungho berjanji tidak akan meninggalkan Minghao atau Myungho di medan perang ketika dia kesusahan..sekarang nie kau.."
"Never.."
"Ala...please.."
"Tak akan..dah..kalau kau nak ikut aku..diam.."
"Huh!!..baiklah.."

Mingyu melingkarkan tangannya di bahu Myungho..dia mengajak Myungho berjalan menuju ke bilik ujian yang tidak jauh lagi dari mereka..tanpa Mingyu sedari,Myungho menarik sedikit hujung bibirnya tanda dia tersenyum...bukan senyuman sinis...Tetapi senyuman ini terkesan tulus...
.
.
.
.
.
"Aku tak pernah sangka yang hanya 10 orang dari 100 orang yang mengikuti ujian tadi yang akan berjaya untuk memasuki kelas terbaik itu.."

Kini,Mingyu dan Myungho berada di dalam dorm mereka..selepas ujian tadi,Mingyu dan Myungho terus memasuki dorm mereka dan membersihkan diri..Mingyu menatap Myungho yang lebih pentingkan bukunya berbanding dirinya..

"Myungho..gumawo.."

Myungho mengangkat kepalanya memandang Mingyu...dia mengernyit hairan melihat wajah Mingyu yang berubah sedih..

"Wae?"
"Gumawo sebab tadi tolong aku..jika kau tak tolong aku tadi,aku tak mungkin berjaya dan mungkin aku akan ter...bunuh.."
"Aku dah berjanji untuk tidak tinggalkan kau dalam medan perang..oleh sebab itu aku selamatkan kau.."
"Kau berjanji.."
"Kau abang Minghao.."

Jawapan ringkas dari Myungho membuatkan Mingyu menunduk..dia mula berasa bersalah...sepatutnya dialah yang melindungi Myungho kerana Minghao adalah adiknya..kenapa sekarang sebaliknya?

"Dan aku berasa selesa bila bersama dengan kau..kau mungkin tak dapat melindungi aku...tetapi aku dapat rasakan aura kau sebagai hyung yang ingin melindungi dongsaengnya walaupun itu untuk Minghao.."

Dan semua yang keluar dari mulut Myungho itu telah membuatkan Mingyu menunjukkan muka bodohnya..dia tersenyum seperti orang bodoh melihat Myungho yang kini sambung membaca buku..air mata mengalir dari mata Mingyu tetapi senyuman bodohnya tak hilang dari wajahnya..Myungho yang merasa diperhatikan memandang Mingyu..

"Ya!!asal dengan muka kau tu?"

Dia terkejut dengan wajah Mingyu..Mingyu segera mengelap air matanya dan berdiri di hadapan Mingyu..

"Akhirnya...kau dah mengakui aku sebagai abang kau.."
"Aku setuju anggap kau sebagai abang Minghao.."
"Takpe..kau boleh anggap aku sebagai abang kau.."
"Takkan.."

Myungho menatap lantai seolah lantai adalah perkara yang paling menarik di dunia..Mingyu mengeluh..hati Mungho begitu keras..

"Baiklah..kalau macam tu..kau jadi kawan aku dulu.."
"Kawan?"
"Hmm..kawan.."
"Jinjja?"
"Hmmm..."
"Kalau macam tu..."
"Kau jangan nak mula ikrar pelik tu lagi.."
"Baiklah..kalau macam tu kita just buat cara ringkas.."

Mingyu menghulurkan genggamannya pada Myungho...Myungho mengeluh sekejap kemudian menumbuk kecil penumbuk Mingyu dan itu menandakan persahabatan antara mereka kini terjalin..Myungho menatap Mingyu dengan pandangan yang sulit untuk ditafsirkan...

"Wae?"
"Bukan semua yang kau ingin akan kau dapat Mingyu...Jadi jangan terlalu berharap pada aku.."
"Kalau macam tu,aku akan berharap pada keajaiban.."
"Aku tak percaya keajaiban..malah aku juga ragu2 tentang kewujudan keajaiban kerana dalam kehidupan aku,tak pernah ada keajaiban..."
"Kau tak perlu percaya kewujudannya,tetapi berharaplah padanya...Tetapi,boleh aku bertanya....siapa sebenarnya kau?"
"Aku yakin kau kenal siapa 'The Bloody Shadow Angel' tu..."
"Ya...aku tahu semua tentangnya..but aku tak tahu siapa sebenarnya Seo Myungho..."
"Kau tak perlu kenal siapa aku..."

Kemudian Myungho meninggalkan Mingyu yabg menatapnya sedih..
.
.
.
.
.
#tbc @ end

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Mar 05, 2017 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

The Bloody Shadow AngelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin