Prolog

23 2 0
                                    

4.00 a.m , Guangzhou, China

"Bila kau nak bayar duit tu?"Kano meneguk habis segelas kecil arak."Aku takde duit mm please lah"lelaki yang dianggarkan umur 30-an itu merayu di kaki Aikawa."Bos aku dah duduk membebel suh kutip hutang kau yg tergendala tahun lepas?masih tak nak bayar lagi?"Raina pula bersuara.Dia mengacukan pistolnya di kepala lelaki itu."Tolong .. tunggu aku berduit dulu..aku takde duit ni"Lelaki itu merayu di kaki Kano yang sedang duduk selesa di atas kerusi kayu di gudang lama itu.

Bush!

"Arhhhhhhh!!!"

Muka lelaki itu berdarah dek tendangan Kano pada mukanya.Tiada secalit belas kasihan dihati gadis gadis itu."Rei, ajar sikit dia ni"Raina menendang perut lelaki itu.Reika berjalan kearah lelaki itu sambil tersenyum sinis.Sementara Reika sedang sibuk memukul lelaki itu,

Ring ~ ring ~ ring ~

Telefon pintar iphone 6s milik Kano berbunyi.Gadis itu mencapai iphone 6s nya lalu menekan butang hijau

"Hello kris"
"Macam mana orang tu?"
"Dia kata dia takde duit lagi nak bayar"
"Eh, aku penatlah nak kena mintak hutang dia yang bertimbun hari hari!Dah banyak bayar bunga yg dia kena bayar!"
"Ye aku tau tu.."
"Senang je kau bunuhlah dia!lagipun dia dah takde sape sape kat dunia ni!"
"Ok..kris aku off dulu"
"Wait Kano..Lepas ni masuk office aku ada mission baru"
"Ok kris..see you"

Kano menekan butang merah.

Prakkkk!

"Arhhhhhhh!"

"Dah Reika..tulang kaki dia dah patah"ujar Miki.Raina mengangguk setuju apabila melihat kaki lelaki itu lebam teruk."Miki,Kris suruh bunuh je dia ni"ujar Kano.Miki mencapai pisau rambonya lalu berjalan kearah lelaki itu.Lelaki itu merayu lagi"Aku tak nak mati..tolonglah..aku akan bayar duit kau tolong bagi aku tempoh setahun lagi..tolong""Penipu"Miki terus menikam jantung lelaki itu dengan pisau rambonya.Akhirnya,riwayat lelaki itu berakhir.

8.00 a.m at Office

CaEy tiba di sebuah bangunan yang agak tinggi seperti sebuah syarikat besar.Mereka menunggu dihadapan sebuah lif.

Ting!

Lif itu terbuka dan kelihatan seorang lelaki dan perempuan sedang bercumbu.Mereka tersentak lalu melepaskan pelukan mereka apabila melihat 5 yeoja bercekak pinggang melihat adengan mereka yang 'cheesy'."Jang Hyunsung,kau kalau nak buat projek sekalipon..janganlah kat sini sekalipun...public kan"ujar Raina.Lelaki itu berdehem kecil."Ni ha,si keris tu nak jumpa korang berlima kat office dia tu"ujar Hyunsung cuba untuk menukar topik yang dia tidak tahu yang CaEy sudah mengetahuinya.Kano tergelak kecil."Kitorang dah tau tu..kau pergilah bawak HyunA ni pergi jalan jalan..dah lama dia tak keluar jalan"ujar Miki sambil menunjukkan jarinya kearah gadis yang berada di sisi Hyunsung."Dah lama dia tak 'berasmara dana' dengan kau Hyunsung...Sooooo sweetttt"Reika mula mengusik.Tersipu sipu malu Hyuna dibuatnya.Auuuuuu.Hyunsung tergelak kecil"Oklah..aku nak gi buat tugasan ngan sayang aku ni jap"Hyunsung menarik keluar Hyuna dari lif itu lalu melangkah pergi.CaEy masuk ke dalam lif lalu menekan butang lif tingkat 7 di mana terletaknya office si 'keris' tu.

-Di office-

Kano duduk di atas sebuah sofa empuk milik kris.Kini mereka di dalam sebuah office yang besar yang cukup moden.Kelihatan seorang lelaki yang berambut pendek hitam dan digayakan dengan baju berkot hitam dan berseluar jeans hitam sedang duduk di atas salah sebuah sofa.Raina duduk di sebelah Kano.Manakala Miki dan Reika pula duduk bersebelahan di sebuah sofa berhampiran dengan sofa kris.Kris tersenyum sinis lalu menghulurkan satu sampul surat kepada Kano."Aku rasa...Lelaki ni sesuai dengan kau Kano"ujar Kris sambil tersenyum sinis."Sesuai dengan aku?"Kano membuka sampul surat itu.Ada sekeping gambar.Seorang lelaki berambut hitam digayakan dengan kemeja berwarna biru cair//warna kegemaran author>_<//.Lelaki itu memakai sunglasses hitam."Tu Park Chanyeol..23 tahun..Ketua mafia kat Korea"ujar Kris."Kau nak aku buat apa kat dia?goda dia then bunuh dia?"ujar Kano."Betul tu..Aku nak kau bunuh dia..Dia dah banyak kali buat aku marah!aku benci dia..aku tak nak kekayaan aku ni..tewas kat tangan dia!"ujar kris."Hmmm..Bad boy~i like this job"ujar Kano sambil menjilat bibirnya yang kering kerana sudah lama dia tidak memakai pelembap bibir."But"Kano memandang Kris."What?"Kris membetulkan duduknya."Kau tak boleh jatuh cinta dengan dia...sebab cinta tu sampah..buat sakit hati je..lagipun..benda tu akan menyusahkan kerja mudah tu"ujar Kris."Alah..jangan risau ah..aku bukan jenis Reika ni.Easy to fall in love"Ujar Kano sambil memandang mengusik kearah Reika."Ehhhhh libatkan aku pulak?kau dah puas hidup?"ujar Reika sambil mengepal buku limanya."Heheheheh tak nak"

"Aku dah siapkan semua baju korang"ujar Kris.CaEy membuntangkan mata mereka."Kau masuk bilik tidur kitoranggggggggg????!!!!!!!"CaEy membulatkan mata mereka.Mesti kris dah tengok ... ALAMAK! Haish malu wehhhhhh."Eh mana ada, tak ingin aku nak tengok baju dalam korang tu.Mestilah bibik perempuan aku yang kemaskan"ujar Kris.CaEy menarik nafas lega."Dah pergi bawak barang barang korang tu..pilih senjata yang tahan lama"ujar Kris.CaEy berdiri daripada duduk mereka untuk bersiap ke airport."Lagi satu...aku dah buat private flight untuk korang semua"tambah kris lagi."Okay boss!"Ujar Raina.Malas dia nak dengar Kris membebel."Warhhhhh nak balik dah keeee!"tiba tiba 4 lelaki masuk."Yelah Chen oiii"ujar Miki kepada lelaki yang bermuka seperti 'dinasour'."Awak..betul ke awak nak pergi Korea tu?jauh dari saya?"ujar Luhan kepada Miki.Ah lupa nak cerita,Luhan dan Miki ni sedang hangat bercinta."Eeee Luhan oiiii..nanti kita pergi sana jugak eh"Seorang lelaki yang berwajah chubby,Kim minseok a.k.a Xiumin menunjal kepala Luhan.Eiii kecik besar kecik besar je si Luhan ni tengok Xiumin ni."Chen mana phone aku?"ujar lelaki yang berwajah blur."Kan phone kau kat dalam poket kau je wahai unicornnnnn"Chen memukul perlahan bahu Lay.Nama tu sesuai dengan mukanya yang blur.Ahaksss."Oh..lupa pulak aku..Hehehehehehe"Lay ketawa seperti anak kecil.Kris yang duduk memerhati juga tertawa kecil melihat telatah mereka."Eh..bukanke ...Kris,kau ada meeting beberapa minit lepas?kau patutnya pergi kan sekarang?"ujar Xiumin sambil menyelak helaian sebuah fail.Kris sedikit resah."Eh dah kena cancel..kau tak tau?"ujar Kris."Oooooo"Xiumin hanya mengangguk."Dah dah..pergi siap cepat..pastu pergi airport"ujar Kris."Orait"CaEy melangkah keluar daripada pejabat itu.

Gemini LuckWhere stories live. Discover now