Chapter 1

13 1 1
                                    

5.00 p.m di Incheon International Airport.

"Warggghhhh!"Raina mengeliat.Dia meregangkan kakinya yang kebas.Mana taknya,dari pukul 12.00 diornag terperuk dalam airplane tu!.Tidur je memanjang.Sementara Kano pula menghubungi driver yang bakal membawa mereka ke suatu tempat."Kita balik naik apa ni?"ujar Reika."Kris suh aku call nombor ni..Rasanya naik van kita kot"ujar Kano.Sementara Miki pula sedang membaca majalah."Hurmmmm..jom pergi makan dulu nak?Aku laparlah..dari pukul 1.00 lagi tak makan"ujar Raina."Ha jom"lalu gadis gadis itu pun masuk semula ke dalam airport itu.Mereka ke starbucks.

############################

Setelah membeli coffee,mereka ke tempat mereka meletakkan barang barang mereka."Aik?mana barang?"ujar Kano, panik.Haish panik lagi."Wehhhhh ada orang curi ke?dahlah dalam beg ada barang barang tu"ujar Miki.Dia takut pisau rambo kesayangannya dicuri."Waaa dahlah aku bawak gun kesayangan aku"Raina menyelongkar beg tangannya."Pedang aku!"Kano rasa hendak menangis.Dia membawa pedang samurai yang diwariskan daripada ayahnya."Ermmm..cik sekalian...saya dah bawak beg cik semua masuk dalam van"tiba tiba muncul seorang lelaki di dalam anggaran umur 30-an."Eh?"Kano membuat muka pelik."Tuan kris ada call saya yang dia suruh saya ambik korang kat sini"ujar lelaki itu sambil tersenyum menampakkan barisan gigi putihnya."Ooooo jadi ahjusshi nilah yg saya call tadi?oh hehehehehe"Kano menggaru kepalanya yang tidak gatal.Haduhai,apa nak jadi Kano."Ha dah.Jom"Miki memutuskan keadaan yg agak tegang itu lalu mereka pon bertolak daripada airport itu.

Mereka tiba di sebuah cafe."Nanti ahjusshi hantar barang korang ni kat hotel tau.Tau kan hotel mana?"ujar lelaki itu."Tau..gomawo ahjusshi"CaEy tunduk hormat.Mereka pon masuk ke dalam cafe itu."Welcome my dearrrr"Pn.HaRu memeluk anak anak buahnya.Cafe paradise,sebuah cafe yang dibeli oleh kris setahun lalu.Mereka akan bekerja di sini sementara sahaja"It's time to work!nah ambik uniform korang and name tag korang.Kano and Raina pelayan,Miki buat air,Reika jaga kaunter barista.Faham?"ujar wanita itu.CaEy hanya mengangguk faham.Mereka pon memulakan tugas mereka.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Kano!pergi ambik order kat customer hujung tu!"ujar seorang pekerja yang bekerja di situ.Kano bangun dari kerusi di kaunter barista dengan malas."Malas ah"Kano merungut.Dia penat layan ramai orang."Yek yek padan muka"Raina ditepinya ketawa mengejek."Jom main rock-paper-scissors"cadang Kano."Ha jom"Raina hanya menerima kerana dia bosan.

"ROCK-PAPER-SCISSORS!"

Raina mengeluarkan batu sementara Kano pula mengeluarkan gunting."Yeeeeeehaaaa!"Raina membuat lagak 'cowboy'.Kano membentak lalu membawa buzer dan notepad serta sebatang pen ke meja hujung yang terletak di sudut kedai."Tuan nak minum apa?"ujar Kano."Kenapa nak ambik order pun lambat?!"ujar pelanggan lelaki itu.Lelaki itu memakai kemeja biru langit dipadankan dengan seluar jeans hitam.Rambutnya yang berwarna merah disisir kemas.Lelaki itu juga memakai sunglasses hitam.Nampak elegan di mata Kano.
"Mianhei"ujar Kano pendek."Maaf je?tak cukup"ujar lelaki itu lalu menanggalkan sunglasses hitamnya."Nama aku Park Chanyeol.Ketua mafia Korea..kau tak takut ke?"ujar Chanyeol serius.Park Chanyeol?!..ni ke ketua mafia korea tu?!pufttttt..Capangnya!.Kano tertawa kecil."Bwoya!aku ada buat lawak ke?"lelaki itu membuat muka bengisnya.Dia merapatkan mukanya dengan Kano."Selalunya..tak ramai pompuan yang terlepas dengan aku tau tak?aku sure kau pon sama"ujar lelaki itu sambil mengusap pipi Kano perlahan tetapi pantas Kano menepisnya.Eh!Sesuka hati je dia pegang!."Aikawa Kano..Jepun..hurmm..fasih hangul..bagus.Kau pompuan jepun pertama yang jadi mangsa aku"ujar Chanyeol."Apa tuan merepek ni?saya tak nak jadi slave tuan ye..saya ada maruah dan harga diri..lagipun..saya takde masa nak layan mafia ni"ujar Kano."Baiklah!aku nak 2 cappucino caramel!"ujar Chanyeol sambil mengetuk meja itu."Dua?bukanke tuan sorang je?"ujar Kano ingin tahu."Aku nak jumpa slave aku pasal"ujar Chanyeol.Ei,nak je Kano pancung kepala 'Ketua Mafia Korea' ni."Baiklah..Pegang buzer ni dulu..nanti datang kaunter barista time buzer dah bunyi"ujar Kano.Belum sempat dia lari meninggalkan tempat Chanyeol,Tangannya dipegang."Eh apa pegang pegang ni!"Kano merentap tangannya."Aku malas nak jalan.Kau tolong hantar"ujar Chanyeol.Eh banyak cantik muka!.Kano terpaksa akur."Baiklah tuan".Dia pon ke kaunter barista."Reika..suruh Miki buat 2 cappucino caramel.Nah buzer"ujar Kano."Eh?kenapa tak bagi buzer ni kat customer tu?"ujar Reika pelik."Customer tu gila sikit..dia nak aku yang hantar"ujar Kano."Uuuuuu sweetttttt"Reika ketawa ala ala diva.Ei nyampah aku."Eh,aku nak pergi toilet jap"ujar Kano dan berlalu pergi."Miki!2 cappucino caramel!"Reika memberitahu Miki.Miki mengangguk perlahan.Dia mencapai 2 cawan kaca daripada almari di dapur itu.Belum sempat dia membancuh Reika memegang bahunya."Kenapa?"Miki membuat muka peliknya."Ada customer nak jumpa kau kat kaunter"Reika membawa Miki ke kaunter barista."Ye kenapa Tuan?"ujar Miki."Aku nak yang buat order air aku tu..Sakura Kano"ujar Chanyeol.Kano yang baru hendak ke kaunter barista terus menyorok di sebalik dinding apabila ternampak Chanyeol di situ."Aduhaiiii..apalah orang gila tu nak lagi"Kano menghentakkan kakinya perlahan.Dia semakin gelisah apabila dia terdengar yang Chanyeol menyebut namanya."Kano?oh dia pergi toilet tadi"ujar Reika."Tak kira..aku nak dia jugak buat"ujar Chanyeol berkeras.Kano memberanikan diri mendekati kaunter itu."Eh kenapa ni?Kenapa Tuan Chanyeol?"ujar Kano.Reika dan Miki yang baru terdengar nama 'Tuan Chanyeol' seakan percaya tak percaya.Mereka membuat muka 'tu-ke-mafia-korea-tu?'."Ha,kau tiba tepat pada masanya..Pergi buat air aku sekarang"ujar Chanyeol."Tapi yang tukang buat air Miki..."ujar Kano."If you see my face,do I care?cepat!"Chanyeol menolak Kano ke tempat buat air.Dia pon terpaksalah buat.Chanyeol tersenyum puas dan kembali ke tempatnya.Cepat cepat Reika dan Miki merapati Kano.

Reika:Tu ke 'customer gila' tu?*curious'
Miki:Customer gila apa!Dia ketua mafia tulah!
Kano:Ye tu aku tau!
Raina:Yow kenapa ni?*dari office*
Reika:Weh Rai!Ketua mafia tu ada kat sini!*excited*
Raina:Mana?*lihat sekeliling*
Miki:Yang duduk meja hujung tu!*tunjuk meja Chanyeol
Raina:Wah!betul kata kris!Padan dengan Kano!*gembira*akhirnya!
Kano:Dahlah aku nak hidang air customer gila ni
Reika:Goodluck,Kano!!*lompat²*

Kano menjegilkan matanya menyampah.Dia menarik nafas sedalam yang boleh kemudian menghelanya dengan berat."Nah coffee kau ni"Kano meletakkan 2 cawan kaca Cappucino Caramel itu.Belum sempat dia melangkah pergi"Eh Kano..kau duduk sini dengan aku jap"Chanyeol menarik Kano untuk duduk di kerusi hadapannya."Aku ada benda nak cakap"ujar Chanyeol."Baru first time jumpa..dah ada benda nak cakap?"ujar Kano lalu tersenyum sinis."Slave yang aku nak jumpa tu..kau lah"ujar Chanyeol dengan selamba badaknya.Kalau ada cili api dah lama Kano lumatkan sampai sebati pastu sumbat dalan mulut Chanyeol!.Kano membulatkan matanya.Chanyeol tertawa kecil."Guraulah..aku memang nak jumpa kau pasal aku ada tugas untuk kau"ujar Chanyeol.Kano terdiam seketika."Minumlah Cappucino tu"Chanyeol menolak secawan kaca cappucino caramel yang dibawa Kano.Kemudian dia menghirup perlahan cappucino caramel pada satu lagi cawan kaca."Sedap kau buat..apa kata kau rasa"Kano mencapai secawan kaca cappucino caramel yg terletak dekat dengannya lalu menghirupnya sedikit.Sedap jugak.Dia menghirupnya lagi.Ketika Kano sibuk menghirup cappucino caramel itu,

"AKU nak kau jadi Maid aku"

Sorry!!!!Author hari ni kena balik asrama author*sedih*.Lagipun author ni newbie!Hehehe..Kepada readers,author harap korang enjoy je story ni >_< . Saranghae readers!💞

Gemini LuckWhere stories live. Discover now