Chapter 2

13 1 2
                                    

Hampir tersembur Kano dibuatnya.Jadi maid dia?eeee yuks!Tak nak!.

Kano:Shirooooo*geleng*
Chanyeol:Kena jugak*serius*
Kano:Mesti ke?aku kena kerja kat cafe ni je.Ok lah bai*bangun*
Chanyeol:Berani kau bangun?*berdiri*
Kano:Eh mestilah ada kaki kan?*sinis*

Chanyeol memegang tangan Kano.Kano merentap tangannya tetapi tidak dapat lepas.Chanyeol merenung Kano tajam.'Eish pompuan ni..degil pulak'ujar hati kecil chanyeol.

ring!

telefon pintar milik Chanyeol berbunyi.Dengan segera,Chanyeol menjawab panggilan itu.

"Yeoboseyo?"-chanyeol
"Chanyeol help meeeeeee!"-???
"Yah!why baek?!"-chanyeol
"Aku lapar..hehehehe"-baekhyun
"Yah!!!!fikir lawak ke?"-chanyeol
"Hehehehehe..tolong tapau"-baekhyun
"Mana yang lain?"-chanyeol
"Kai baca komik,Sehun tengok televisyen,Suho tengah kilatkan guns,kyungsoo pulak tengah kemas dapur yg macam sarang tikus"-baekhyun
"Apa korang buat tadi?!Rosak dapur rumah aku..Kau nak YooRan tu bebel 24/7 hours kat telinga aku?!"-chanyeol
"Eh memang YooRan ada kat sini SEKARANG.Nah cakap dengan noona"-baekhyun
"PARK CHANYEOLLLL!"-YooRan
"Nae my beautiful noona*menyampah*-chanyeol
"Tak payah nak bodek sangat.balik rumah sekarang.Kemas rumah ni!Bersepah!"-YooRan
"Okay noona..bai annyeong.."-chanyeol

Chanyeol memutuskan talian.Kemudian dia memandang Kano."Aku kena pergi"Chanyeol memasukkan telefonnya ke dalam poket seluar."Kesah pulak aku"ujar Kano sinis.Chanyeol menghulurkan nombor telefon dan alamat rumahnya.Kano menyambut."Ni apa?cek?"ujar Kano."Tengoklah sendiri.Lusa kau dah kena pindah rumah aku"ujar Chanyeol menyebabkan Kano terkesima.Kano mengoyak kertas nombor telefon daa alamat Chanyeol.

Kano:Aku dah kata yg aku tak nak kan*marah*
Chanyeol:I don't think so

Chanyeol terus meninggalkan Kano.

Kano:Huhuhuuuuuu!!!!!Korang!*menangis*
Raina:Wae??*risau*
Kano:A..aku kena jad..jadi maid dia!"*nangis*
Reika:Jjinja?!!!!Wow!!*suka*
Miki:Bwoyaaaaa!Buat apa kau nak suka?!Patutnya kau sedihlah Rei!*pukul lengan Reika*
Raina:Omo!Daebak!*suka*
Kano:Yah!Apa yang bestnya?!Jahat korang!

Kano hanya menggeleng kesal.'Hish!'

Keesokan harinya ..

CaEy datang semula ke cafe itu.Mereka mula bekerja.Tepat pukul 12.00 tengah hari,Tiba tiba Chanyeol dattang bersama 3 orang lelaki."Aikawa Kano!!Take my order now!Make sure kau yg buat air tu"Jerit Chanyeol.Aikawa yang sedang makan donat big apple di dapur terus meletakkan donatnya."Sape pulak yang gila tengah hari ni?"ujarnya.Kawan kawannya yang sedang bekerja kecuali Raina mengangkat bahu.Tanda tidak tahu.Kano bangun dari kerusi dan melihat keluar.Dia menepuk dahinya."Hadumakkk kenapa dia datang lagi!Bawak geng pulak tu.Takkan nak culik aku kot?!Omaigad!Kena bawak Rai ni!!!"ujar Kano panik.

Kano:Weh Rai!Mafia tu datang lagi!Kali ni dia bawak genglah..Takkan nak culik aku?!Rai jom ambik order sesamaaaaa*tarik tangan*
Raina:Whatttttt?!!!!
Kano:Jomlah Raiiiii
Raina:Hish yelahhhhh*bangun*

Mereka berdua pon berjalan kearah meja hujung yang Chanyeol duduk semalam."Selamat pagi Tuan sekalian..Nak minum apa?"ujar mereka berdua.Raina memandang salah seorang daripada 3 orang lelaki itu.Tergamam dia apabila melihat lelaki yang berambut putih.

"Raina?"

Chanyeol dan 2 orang lagi lelaki iti memandang Raina dan lelaki yang memanggil nama Raina."Kenal..Mizuhara Raina..kan?Tak ingat aku ke?Kim Jong In?Kai?"ujar lelaki itu.Ya,Raina masih lagi ingat lelaki itu.Tetapi dia telah nekad utk melupakan dia.'Kenapa dia mesti kembali?'ujar hati kecil Raina."Kano kau ambiklah order diorang..aku nk pergi tandas"Raina meninggalkan Kano sendirian.Dan Kano pula terkedu dan membuat muka 'kau-tinggalkan-aku?'."Ha!apa termenung lagi?!"Chanyeol memetik jarinya membuatkan Kano memandangnya."Bagi aku coffee cam semalam"ujar Chanyeol."Eh lupa nak intro diorang ni..Yang rambut putih ni Kim Jong In..yang muka dia cam mintak penumbuk ni Byun Baekhyun and muka cam pompuan ni Xi Luhan"ujar Chanyeol panjang lebar."Hai kano"ujar Baekhyun,Kai dan Luhan serentak."Ha,bagi aku mocha,and baekhyun kasi dia espresso and Si Luhan ni kasi dia Cappucino"ujar Kai."Okay"ujar Kano pendek.Ketika Kano hendak melangkah pergi,Baekhyun menarik tangannya.

Baekhyun:Yang jaga kaunter barista tu,Kawan kau ke?*tunjuk Reika*
Kano:Ha ye saya*angguk*
Baekhyun:intro kan dia utk aku
Kano:Megumi Reika,19 tahun.
Baekhyun:Ermmm..nice name..apa no.telefon dia?*keluar telephone*
Kano:Boleh aku tanya..kenapa nak no.dia?
Baekhyun:Jangan sebok
Kano:Hish..Tak payah..Bai*pergi*
Baekhyun:Hei!*tarik tangan kano*

Chanyeol geram melihat Baekhyun memegang tangan Kano segera menepis."Wae yeol?"ujar Baekhyun tersentak dengan perlakuan Chanyeol."Jangan sentuh dia..Hak aku tu"ujar Chanyeol membuatkan Baekhyun ketawa."Eh..tak naklah aku perempuan mata sexy ni..mengancam sangat..aku nak yang tu*tunjuk Reika*"ujar Baekhyun."YAHHHH!JANGAN NAK TUNJUK PERANGAI SETAN KAT SINI!"Kano menyepak kaki Baekhyun."Auch!Appayo!"Baekhyun mengerang kesakitan.Kano meninggalkan 'geng lelaki byuntae' itu.Semak kepala otak dibuatnya!.Dia pergi kearah Raina yang termenung di dapur.Pesanan itu diberikan kepada Miki.Miki pun membuat coffee itu.Chanyeol nak Kano yang membuatnya,tapi Kano tidak endah.Suka hati dialah katanyaaaa.Lantaklah capang tu.

Kano:Raina...aku tak sangka dia datang balik
Raina:Nae Aikawa...Aku pon tak tau..Dia org bawahan Chanyeol...
Kano:Sabar Rai...biarkan dia..Kan CaEy ada?*usap belakang Raina*
Raina:You're like an angel Ai..You're kind..cute..
Kano:Ehhhh melebihnyaaa..Kembang hidung sikittt..
Raina:Hahahaha
Kano:Okay..forget him okay?He's nothing to you..Now focus to our mission..Kill Park Chanyeol..
Raina:Okay thanks Ai.
Kano:Welcome babe..

Kano menepuk perlahan bahu Raina sebelum berjalan kearah Reika."Rei..laki yang tengah tengok kau ni...mintak nombor telefon kau tadi"ujar Kano sambil menuding kearah Baekhyun yang sedang melihat Reika.Apabila Reika terpandang Baekhyun,Lekas lekas lelaki itu mengalihkan pandangannya."Dia syok kat kauuuu"ujar Kano sambil tertawa nakal."Hish...dia pandang orang lainlah"Reika tersipu malu."Kano!Ambik pesanan ni!"laung Miki dari dalam dapur."oklah aku hantar dulu""hmmm pergilah".

Selesai sahaja mereka bekerja,Tepat pukul 8.00 malam mereka mengemas kedai.

-Di rumah-
Selesai sahaja mandi,Kano berbaring di atas katil Queen di bilik tidurnya.Kad yang Chanyeol beri kepadanya dikeluarkan."Perlu ke?"Dia termenung seketika."Arh lantak lah!!!Kesah apa aku dengan dia!!!Aku nak jadi maid dia?!Dalam mimpi jelah!"Kano merenyuk kad itu lalu mencampakkannya ke dalam tong sampah.

Ringgggg!

Kano menyambung talian.

Kano:Yeoboseyo Min seokieee!
Xiumin:Haiiiii,okay ke kat sana?
Kano:Ai okey je kat sini..Cuma penat kerja...Oppa?
Xiumin:Ahh..Oppa okey je..Cuma rindu kat Ai jelah...*malu*
Kano:Hmmm ..
Xiumin:Ai...terima oppa tak?
Kano:Oppa...Ai tak terfikir lagi pasal tu..Ai busy oppa..Oklah bai Aikawa dah ngantuk..Jjaljayo..
Xiumin:But Ai...Oppa..

*putus talian*

Kano mengeluh perlahan.Dia mengetahui yang Xiumin menyukainya.Tapi Kano dah serik nak bercinta.Dia tak nak.Cukuplah.

Flashback...
Setahun lalu...
Kano dan rakan rakannya menghadiri party hari jadi Xiumin.

Raina:Wah meriahnyaaa!*lompat*
Reika:Dah lama tak pergi party..*excited*
Miki:Bestnya hari niiiii
Kano:Yeahhhhh..

Tiba tiba Xiumin mendekati mereka."Hai korang"ujar Xiumin gembira.Matanya tertumpu kearah Kano yang memakai dress labuh bewarna putih dipadankan dengan kasut tinggi putih.Rambut panjang hitamnya didandan cantik."Cantik..."ujar Xiumin."Oppa..Siapa yg oppa puji?"ujar Miki."Aikawa"Terus Aikawa memandang Xiumin yang tersenyum memandangnya.Tiba tiba Xiumin mendekatinya."Saranghae Aikawa Kano..Can you be mine?I try to know you 2 years..And now..can you accept me?"ujar Xiumin membuatkan Kano kaku.CaEy yang melihat juga terkejut.Kano memandang kawan kawannya.Kemudian dia memandang muka Xiumin yang berharap Aikawa menerimanya.

"Mianheiyo...Ai tak boleh accept Oppa...sebab Ai hanya anggap Oppa ni sebagai abang angkat Ai je..tak lebih dari tu..Mian Oppa"

Kano berlari keluar daripada dewan itu."Aikawa!"Kano terdengar panggilan Xiumin yang sayup sayup tetapi dia tidak mengendahkannya.Dia terus menaiki teksi dan pulang ke rumah.Pada malam itu,dia tidak ada mood dan berkurung di dalam biliknya semalaman.

End of Flashback..



Annyeong readers!!Author in da house!Mian Sebab author update pendek..Author busy dengan hal sekolah author..By The Way,author tetap akan update story ni sampai habis!-HyeRa 💞

Gemini LuckWhere stories live. Discover now