Kring kring kring
Locing berbunyi menandakan waktu rehat. Semua murid berpusu2 keluar dari kelas dan menuju ke kanting. Cool girls malas nak makan jadi mereka nak lepak kat kelas dulu.
Exo yg nampak cool girls yg tak nak pergi ke kanting menegur mereka.
Sehun-hai~nama saya oh sehun. Boleh panggil sehun.
Luhan-aniyo. Boleh panggil saya luhan.
Kai-saya pulak kai (kenyik mata)
Cool girls-(juling mata ke atas)
Teahyung-saya pulak teahyung. Panggil saya tea.(muka comel)
D.o-saya tukang masak yg paling hebat di dunia. Nama saya D.O. selamat berkenalan.
Rapmon-saya kamu semua boleh panggil rap monster. Atau Rapmon. Saya leader kumpulan exo.(senyum)(pandang ji hyo)
Cool girls hanya balas senyuman mereka. Sebenarnya mereka malas nak layan tapi layan je lah -3-
Hana-so~korang lah e.x.o yg mereka cakap kan tu. Dan penyanyi yg terkenal. Serta pewaris alpa keluarga korang. (Senyum penuh makna)
Exo-I_I?? Eehh...ye.(blar)
Luhan-eh jap2. Macam mana korang tahu kami ni pewaris alpa?
Cool girls-(smirk) teka saja.
Rapmon-tapi...
Belum sampat Rapmon menghabiskan ayat dia. Tiba2 ada org rempuh pintu kelas mereka. Terpacul lah 6 jejaka tampan. Tak lain dan tak bukan bts lah kan -_-
Mereka berjalan menuju ke arah cool girls dan exo.Jongki-maaf lah kawan tapi kami nak ambik 'barang' kami ni.(tarik tangan ji hyo)
Rapmon-//ish...apasal dia pegang tangan ji hyo ni. Nak kena terajang ke apa dengan aku ni. Dan kenapa aku tiba2 marah ni??//
Bts-(membawa cool girls keluar dari kelas) jumpa nanti bro!!
Selepas bts sudah hilang dari pandangan. Exo mula bertanya2 macam mana bts boleh kenal dengan cool girls ni???
D.O-we kau rasa apa hubungan mereka ye???(garu kepala yg tak gatal)
Luhan-entah lah. Kenapa kau cakap macam tu?(pandang D.O)
Sehun-lah macam lah kau tak tahu mereka tu kalau dengan perempuan nemang tak boleh nak cakap apa lah. KASAR!
Sahaja sehun kuatkan perkataan kasar itu.
Kai-tapi kan dengan cool girls mereka nampak ok lagi. Siap jongki pegang tangan perempuan tu.
Rapmon-eh..dia ada nama ok. Dan nama dia ji hyo. SONG JI HYO! (Marah)
Exo kecuali Rapmon-(terkejut beruk) //sejak bila pulak rapmon ni kesahkan perempuan ni???//
Rapmon-dah lah tu. Jom pergi kantin aku dah lapar ni.(berlalu meninggalkan yg lain)
Exo-(terpingar2)(mengejar Rapmon yg dah jauh ke hadapan)
Rapmon on
Aku dapat bau tu lagi lah. Tapi kenapa abu tu macam kat salah seorang cool girls je ni? Dan bau tu kuat kat badan jihyo? Tak kan lah dia...!!! Tak.tak.tak. tak mungkin. Ahh!! Kusut kepala otak aku ni! Siapa kau ye ji hyo?
End rapmon
Bts and cool girls
Bts bawak cool girls sehingga lah ke taman bunga belakang sekolah.
Chan-kau nak menempah maut ke!?(marah)
Elize-apa maksud kauorg ni?(garu kepala yg tak gatal)
Jungkook-maksud chan hyung ialah....KAU NAK MENEMPAH MAUT KE!!!(jerik jungkook langtang mangalah kan suara chan)
Chan-KAU KOOKIE NAK CABAR AKU SUARA HAI NOT KE?!?!?!?!
Jerik chan memecahkan tingkap yg ada di situ. Buruh terbang pergi. Dan ada yg dah jatuh menyembah bumi. Lebih2 lagi cool girls dan bts yg ada dekan dengan dia. Habis semua jatuh dan tutup telinga menahan jeritan chan itu. Lay dan jimin dah pangsan sebab mereka yg paling dekat dengan chan.
Ji hyo-korang haja kau!! Kau dah lama hidup dah ke!!(marah chan)
Chan hanya tersengih macam kerang busuk. Jongki dan suga membantu lay dan jimin yg dah macam mayat dah kat tanah tu -_-'
Hana-(mengeluh kasar) apa pun apa maksud korang kami menempah maut. Kami tak daftar kan lagi pun kontrat nak menempah maut ni?
Suga-ye lah. Tapi korang baru je tanda tangan.
Cool girls-(kerut kan muka)
Jongki-dah lah tu. Tak payah lah nak kerutkan muka tu. Nanti tak pasal2 muka korang ni dah jadi org tua. Berkedut.
Cool girls mencebit dan bts mula mentertawakan mereka. Termaksud lah lay dan jimin yg baru sedar dari pengsan mereka. Sebanar nya mereka pekak dah sikit sebab suara chan tadi. Tapi mereka gelak je sebab hyung2 mereka gelak. Haha lol.
Chan-ok2. Sudah lah tu. Kesian mereka. (Mengelap air mata) (muka serius) korang dah lupa ke yg korang tak boleh dekati exo atau barkawan dengan mereka?
Sha-kami tahu tapi mereka yg tiba2 datang dan perkenalkan diri mereka kat kami.
Jimin-yelah tapi korang jangan lupa yg korang sekarang ni sedang mengintip. Siasat mereka lebih dalam. Dan jangan bagi mereka tahu niat korang tu.
Cool girls-ye lah~(mengeluh)
Jongki-bagus lah kalau macam tu. Korang pergi lah balik kelas. Dah nak bunyi locing ni.
Bts-(mengangguk)(berfikir)(dan..) apa!!! Locing dah! Alah tak makan lagi. Lapar ni!!😭
Cool girls-tu lah siapa suruh jaga tepi kain org. Kan dah kena 😑
Ji hyo-dah lah. Kami nak balik kelas. Bye.
Cool girls meninggal kan bts yg menangis menahan lapar. Dan ada yg baring kat tanah dan berlakun dah 1 tahun tak makan.
Cool girls-uumm~apa lah nak jadi dengan mereka tu(menggeleng kepala sambil mengeluh)
Bersambung
Best lah? Tak? Kalau tak boleh lah author deleta cita ni. Sebab author pun dah tak ada idia 😅 menyedihkan bukan? Tapi kalau boleh setia lah. Sebab...author pun tak tahu 😂
YOU ARE READING
Mate Atau Misi ?
FanfictionMaaf yg dulu punya tak laku. Ni author buat baru. Mate atau misi ? Itu lah yg difikir olah song ji hyo bila berjumpa dengan seorg lelaki idaman seluruh dunia dan sasaran kumpulan dia. Jika dia bunuh semua kmpulan exo termsk mate dia mereka akan sel...