''Encik jin bob saya sudah beritahu misi seterusnya kat mereka. Bila mereka boleh mula selesaikan misi ni mereka tanya?.'' Kata seorg lelaki kepada jin bob yg sedang duduk di kerusi di pejabatnya.
''Suruh mereka perhatikan dulu sasaran mereka itu. Suruh mereka bersabar. Bila aku nak mereka bunuh budak2 tu aku akan bagi tahu. Sebelum itu aku nak mereka perhatikan dulu, jun.'' Pesan jin bob kepada lelaki di depannya yg dipanggil jun.
Jun menganguk dan menundukkan badannya untuk beredar dari pejabat itu. Selapas Jun keluar dari pejabat itu. Jin bob ketawa dengan sendirinya.
''Aku rasa bersalah bunuh keluarga korang. Jadi nikmatilah dulu dunia ni. Nanti 'anak2' aku akan tolong korang jumpa keluarga korang balik. Haha~
●●●●
×××- bangun korang!!! Sarapan dan siap. Cepat makan lepas tu kita pergi sekolah!!
Jerik ××× dari dapur sedang meletak makanan di atas meja.
Dalam beberapa minit turun 8 jejaka kacak.+++-uumm~sedap nya masakan D.O (duduk dan makan)
D.O-mesti lah. Tengok siapa yg masak lah, teahyun. (Bangga)
Teahyun-menyesal aku puji dia (meluat)
Sehun-D.O tak payah lah sekolah. Penat lah. Dah semalam habis persembahan 2 pagi.
Exo kecuali D.O dan Sehun- betul tu. Mengantuk lah 😢
D.O-tak kira MAKAN CEPAT LEPAS TU PERGI SEKOLAH!!! Kalau tak siap seko2 kena kuali aku karang
Luhan-eleh macam lah dia berani.
D.O ketuk kepala luhan pakai kuali dia
Luhan-adoh..appo (gosok kepala yg kena ketuk) sampai hati. Rapmon~ tengok D.O. dia pukul lulu.😢
Rapmon-(tengok D.O) jadi? (sambung makan)
Luhan-Rapmon!!! 😭
D.O-hahah~padan muka
Rapmon-dah lah tu. Cepat makan lepas tu pergi sekolah
Exo kecuali Rapmon-nea
Exo sambung makan dengan cepat dan bersiap2 untuk ke sekolah. Mereka menaiki kereta dan bergerak ke sekolah HAI SCHOOL XOXO. Mereka tak masuk ke kelas sebaliknya mereka ke roftop sebab lagi setengah jam lagi sebelum masuk kelas.
●●●●
Pukul 7.30 datangnya kereta sport warna hitam ke sekolah exo. Kereta itu diparkinkan dan keluarlah 5 wanita yg cantik dan anggun.
Pelajar yg masih ada di luar sekolah terkejut melihat kecantikan mereka. Pelajar lelaki dah mula tersenyum2 macam org gila dan pelajar perempuan sudah mula cemburu dengan kulit putih dan mulus mereka.Mereka tidak mempedulikan semua org di situ. Mereka terus masuk sekolah itu mencari pejabat. Semasa mereka mencari semua lelaki di situ apa lagi cair lah.mereka lama mencari pejabat tapi tak jumpa jadi mereka memutuskan untuk bertanya. Tiba-tiba..
×××-eh korang bila sampai sekolah?
Seorg budak lelaki menegur mereka. Muka budak lelaki tu boleh tahan handsome jugak.
***-yo bambam. Dah 3 tahun dah kitaorg tak jumpa kau. (senyum)
Bambam-nemang lama pun tak jumpa. Yg korang ni buat apa kan sekolah aku ni? Nak jumpa aku ke. (Tersengih)
Elize-tak ada masa nya. Apa pun dah lama tak datang sekolah ni. Dah lupa dah pejabat kat mana. Kau boleh tolong tak?
Bambam-ooo...eh sat. Korang kan dah keluar ke dari sekolah ni? Ye lah budak pandai lepas dari grat dia.
Jihyo-ye lah tapi kau cuba pikir munasabah sikit. Tak kan lah kami nak belajar balik. Gila ke apa.
Bambam-haha~betul jugak. Jadi sebab misi i thing.(smirk)
Hana-haha~apa lagi selain itu.(smirk)
Sakura-dah lah tu. Acik smirk2 je. Boleh buta aku tengok.(menyampah)
Bamhan-haha~
Bambam-ok lah. Korang cakap korang dah lupa kan pejabat. Ok lah aku tunjukkan.
Cool girls-nea~gomawo
Cool girls menigkut bambam dari belakang. Sekali sekala mereka berborak dan bergelak ketawa sakan hilangkan rindu. Ye lah dah 3 tahun dah tak jumpa.
Dalam masa setengah jam. Wow lama nya. Mereka dah tiba di depan pintu pejabat.
Bambam-aku kena pergi dulu sebab nanti lucing nak bunyi.
Cool girls-nea. Thans tunjuk jalan ke pejabat.
Bambam-haha~no problem. Nanti aku bagi tahu yg lain korang dah sampai.
Jihyo-ok. Tapi korang jangan kacau kami ye. Biar kami buat sendiri. Kalau kami nak pertolongan, kami akan cari korang ye.
Bambam-cis. Kedekut. Ye lah. Tapi kami tak janji. Ingat korang je ke boleh memb....
Tak sempat bambam menghabis kan ayat. Locing telah berbunyi manandakan pelajaran dah bermula.
Bambam-ok lah. Aku kenap pergi cepat. Nanti cikgu harimau mengamuk.
Cikgu harimau a.k.a cikgu jongkok
Cool girls-ok. Belajar bersungguh2. Kau nemang perlukannya.(menahan gelak)
Bambam-(mencubit) yelah. Aku tahu lah!
Cool girls tak dapat menahan tawa mereka dan buk. Habis satu sekolah dengar suara mereka berlima yg tergelak sakan. Bambam pula dan pecut lari ke kelas dia. Malas dia nak layan kawan dia tu.
Sorry kalau yg dulu punya tak jadi. Ni boleh lah jadi sikit. Saya ni jenis tak reti nak jelaskan cita dia. Jadi harap2 faham lah.
YOU ARE READING
Mate Atau Misi ?
FanfictionMaaf yg dulu punya tak laku. Ni author buat baru. Mate atau misi ? Itu lah yg difikir olah song ji hyo bila berjumpa dengan seorg lelaki idaman seluruh dunia dan sasaran kumpulan dia. Jika dia bunuh semua kmpulan exo termsk mate dia mereka akan sel...