++
Next Morning 🍃
Aku bangun awal, dah terbiase dengan gerakan Eomma yang menggegarkan telinge aku pagi-pagi tu. Hmm, I miss that moment.
Aku dah siap, tinggal nak tie up rambut je. Nina still tidur, aku pandang dia and senyum manis. Perlahan aku pergi ke arah dia dan kejutkan dia.
" Kim Nina, bangun pergi sekolah. Jumpe Tae. Hehe. " saje aku celikkan name Tae tu so dia sedar daripada alam lena dia tu.
" Tae ? Araseo. " dia membuka mata perlahan dan bangun pergi ke bilik air yg tak jauh daripada biliknya.
Usai kedua-duanya siap mandi, touch up ape semua, maka turunlah dua orang kawan itu daripada tangga yg bersinar-sinar menantikan someone jejaki.
Kitorang tak breakfast, just decided nak makan kat sekolah je. Boleh makan ramai-ramai.
Mase otw pergi sekolah, aku teringat balik kejadian semalam, kelakar la mamat tu, bagi duit baru pandai berlembut. Haha. Aku tersenyum seorang diri. Nina yang ade di sebelah pandang aku pelik.
" Kau dah pehal Hana ? Sengih sorang-sorang ? Huh ? " kening kirinya dijongketkan. Aku pandang dia dengan senyuman yang mekar daripada tadi.
" Tak de la, just semalam mase otw datang rumah kau, aku ade la terlanggar dengan sorang namja ni, salah dia kot dah nampak aku still langgar, then dia salahkan aku yang pecahkan telur-telur dia. Gaduh punye gaduh lastly aku bagi dia 100 won. Ha terus jadi lembut wei, berhalus je cakap dengan aku. " aku menjuihkan bibir bawahku and buat muke.
" Really ? Handsome tak namja tu ? " tanya Nina dengan mata yg bersinar-sinar. Ehh dia ni, kalau Tae tahu baru la mate tu makin bersinar. Haha.
" Handsome. " jawab aku acuh tak acuh.
" Waa. Untungnyer kau. " dia menolak aku perlahan. Badan aku sedikit ke tepi, nasib baik la aku ni aku daya tahanan graviti yg kuat. Huh.
" Eh, kau jangan mengada erk. Tae kau nak letak kat mane ? " sebelah kening ku dijongketkan. Tangan sudahku peluk dari tadi. Dia ketawa perlahan dan pukul lengan kiri aku. Aihh, aku pulak yang dipukulnya.
" Haih, soalan amende yg kau tanye aku Hana. Ofc la Tae tu aku letak dalam hati nii. Deep inside it tahu tak ? " dia mendepakan tangan kemudian diletakkan kedua belah tapak tangannya di atas dada. Lambang deep inside la kot.
" Ceh kau ni. Aku pun harap sangat yang kau dengan Tae akan kekal sampai la korang bekahwin. Kalau tak, hmm, buat penat je aku satukan dua hati yang berbunga mekar dek pandangan pertame tu. Jangan main kayu balak tiga pulak. " amaran aku kepada Nina. Dia mengangguk dengar setiap patah perkataan daripada aku. Tangan kanannya diletakkan di atas bahu aku.
" Thanks weh. Aku akan hargai hasil kerja keras kau. "
" Welcome. That's my responsibility as a friend to Kim Nina. So appreciated it. "
" Aye aye, kepten !! " dia mengangkat tangannya kanannya dan diletakkan di atas dahi. Gaye tentera salute la.
++
Skool
Sampai je kat sekolah, start pulak drama murahan yang akan berlaku setiap kali lepas cuti.
" Kim Nina !! " laung namchin dia, Kim Taehyung.
Aku dan Nina yang tengah khusyuk bercakap pasal pelajaran ni, segera memusingakan badan kami untuk melihat si pemanggil.
" Tae, waeyo ? " soal Nina lembut. Dengan nafas yang tak cukup Tae lari ke arah kami, bukan kami sangat pun, Nina je sebenarnye.
" Bogoshippeo " Taehyung memuncungkan bibirnya. Eish dia ni jantan ke betina, aku pun tak pasti, yang menggeletik sangat ni dah apehal ?
YOU ARE READING
Lost !! ++pjm
Non-FictionSemua orang yg aku sayang tinggalkan aku. Hmm, hanya sabar je yang aku boleh buat. Selame ni aku taruhkan fake hope rupenye, sedih bile dapat tahu cinta aku tak berbalas. Bile pulak dia berubah pilihan ? Tapi, sayang. Dia terlambat. Aku dah ade pi...