Part 5 ♪

24 3 4
                                    

++

Next morning

Kitorang siap awal. Tak payah orang suruh, automatic bangun punye. Well, aku dah biase Eomma gerakkan pagi-pagi. Hmm. Miss her now.

Kitorang dalam perjalanan pergi sekolah. Jalan kaki je. Leceh la naik kereta. Lagipun better jalan, boleh la kurangkan lemak ni sikit.

" Korang, macam mane dengan rumah tu ? " aku pandang dyrang dengan mengukirkan senyuman. Tak sabar nak dengar pendapat masing-masing.

" Ok je. Semua lengkap. Tip top. " Taehyung mengangkat ibu jari, bagus. Serta anggukan daripada yang lain.

" Kan ?? Semua cukup. Thank you so much Hana sebab bagi kitorang tinggal rumah kau. " Nina senyum dan peluk lengan tak seberapa sasa milik Taehyung. Sweet couple la katekan. Huks.

" No problem. Lagipun aku jugak yang mintak korang temankan aku. " senyuman ikhlas aku berikan. Pa dangan ku tetap pada hadapan jalan. Malas nak layan orang tepi bersweet.

" Adoii, buat sweet pulak 2 orang ni. Eish. " tegur I.M and buat mimik muka annoying. Aku tahu kau still tak berpunya I.M. mohon tabah.

" Entah. Btw, kitorang pun ade la. " MinJu meletakkan kepalanya di atas bahu milik JungKook. Well, dah ternyata yang MinJu tu memang pendek orangnya. Hahaha.

" Amacam ? Ko ade ? ' JungKook mengusap-usap kepala MinJu sambil matanya pandang Taehyung yang tengah mencebik. Jealous ? Ofc la tak.

" Ei, 2 couple ni buat aku menyampah je la. Emh " aku memelukkan tubuh ku. Pandangan ku still di hadapan.

" Don't worry Hana. Aku dengan I.M kan ade, so kau tak payah marah-marah. " KiHyun meletakkan tangannya di atas bahu milik aku. Aku tersenyum. Ade jugak orng yang sayang aku. Uhuks.

" Okey la. " balasku pendek dan keep on jalan sampai la kaki menjejakkan kaki ke dalam kawasan sekolah.

++

In class 🎈

Aku duduk di tempat aku. Buku latihan English aku keluarkan. Bukan ape. Semalam letih sangat nak buat Homework. Ngangtuk giler.

" Wehh !! " sesorang menggunakan tangannya untuk menghentak meja aku. Aku mengalih pandangan, daripada buka latihan ke arah empunya tangan.

       Yup, there's she.

       JiHye.

" Ape kau nak pagi-pagi macam ni ? " soalku dingin. Malas nak cari gaduh dengan budak mentah macam dia ni.

" Kau ni memang kurang ajar kan ? " dia menundingkan jari telunjuknya ke arah aku. Aku tersenyum sinis.

" Aku kurang ajar atas orang jugak la. Apesal ? " kening kiriku dijongketkan. Aku pandang dia dari atas sampai bawah. Muke tak puas hati.

" Eh, kau sedar tak ape yang kau dah cakap dekat Eomma aku semalam ? " jarinya terketar-ketar menunjukkan ke arah aku. Aku menepis tanganya yang kian dekat dengan muka aku tu.

" Your Mom, not mine. So ? " aku senyum sinis pandang dia.

" Eii kau dah over ni. " tangannya mengangkat cuba untuk menampar aku. Aku memejamkan mata. Tak sangka bende ni nak jadi. Lama aku tunggu tapak tangan dia hinggap kat pipi aku, but langsung tak rase ape-ape. Bile aku buka mata. KiHyun. Dia pegang tangan JiHye.

" JiHye !! Kau jangan sesekali berani nak sentuh Hana ok ? Kalau sekali lagi aku nampak kau try ape-apekan Hana, siap kau !! " KiHyun merentap kasar tangan milik JiHye. Mata aku membulat, tak sangka KiHyun backup aku, rase disayangi pulak. Aku bangun, cuba untuk tenangkan keadaan. Bahu KiHyun dipegang lembut oleh aku. Dia mengalihkan pandangan ke arah aku.

Lost !! ++pjmWhere stories live. Discover now