Bab1:Pertemuan pertama

0 0 1
                                    

Masih segar dalam ingatan aku teringat saat pertama kali aku terjumpa Si dia,Chairo .Wajahnya selembut bayu,seyumannya menusuk kalbu,matanya tidak lah seliar sahabat lelaki aku yang lain,sentiasa memandang tepat pada buku-buku ilmiah.Sentuhan tangannya,lembut tika menyelak buku-buku rujukan.Tindak tanduknya pula sopan teringat aku kepada sepupuku aku yang nan jauh disana.

Aku pun tak pasti apa sebab utama aku menyukainya adakah disebabkan raut wajahnya yang tampan ataupun disebabkan kepintarannya tetapi yang pasti aku tidak layak untuknya.

Sudah 6 bulan berlalu sejak aku mengenalinya.Pada mulanya aku ingat aku menyukainya pada awal tahun ini rupanya bukan dia yang mengingatkan aku bahawa pada 2 tahun lepas aku dengannya pernah berjumpa dan berada di dalam satu kelas yang sama, "Raira dulu kita pernah satu kelaskan?"kata Chairo kepadaku "Ehhh bila masa? Aku kebingungan aku memang tak pernah ingat langsung waktu itu "Ada kau kan yang selalu pakai hood and selalu pakai earphone pastu time waktu nihon jer kau galak setiap kali cikgu nihon tanya soalan kau mesti yang dulu angkat tangan. Ya Allah malunya akuuuuu tapi dalam malu pun aku gembira kerna dia masih ingat kepadaku dan dia juga yang mengingatkan aku yang aku pernah menyukainya waktu tu tetapi aku tidak pernah bercakap dengannya pada ketika itu,tidak pernah aku sangka yang aku dapat mengenalinya lebih rapat selepas dua tahun.

"Raira Ichikawa sila berjumpa dengan saya sekarang"bergema suara pengetua sekolah dalam kelas 5-3 suasana riuh menjadi senyap buat seketika."Raira kau buat masalah lagi ker?"tanya Akino kepada Raira."Rasanya tak ada last time pun kesalahan rasanya aku dah kena hukum" kata Raira kepada Akino sambil ketawa kecil.Apa-apa hal pun baik aku pergi dulu sebelum pengetua naik darah" sambung Raira lagi.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 03, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Love U Chairo IsWhere stories live. Discover now