Kapitel 1

38 2 2
                                    




Sandras perspektiv

Jag vaknar med ett ryck, planet som jag sitter i hade landat och alla var på väg ut. Jag plockar ihop mina grejer och reser mig upp. Så tillbaka i Sverige tänker jag medans jag trängs med resten av befolkningen på planet. Det plingar till i min mobil och jag ser att det är ett sms från mamma.

10.32 "Mamma"

Hej hjärtat! Vi står precis utanför och väntar på dig. Puss

Jag läser det men struntar i att svara utan släcker skärmen och lägger ner mobilen i bakfickan. Jag möter flygvärdinnans blick och ger henne ett leende. Det börjar pirra smått i magen när jag ser utgången och vet att mamma och Oscar kommer stå där. Oscar och jag var väldigt tajta innan jag bestämde mig för att plugga i USA, vi höll bra kontakt till en början men sen börja han i ett band och hade inte tiden som han säger. Dörrarna öppnas och jag ser mamma stå där med ett brett leende ända upp till ögonen jag börjar gå mot henne och inser då att det inte står någon Oscar vid hennes sida..

När det var 3 meter till mamma släpper jag min extremt stora resväska och springer in i mammas famn. Efter ett antal minuter i mammas famn släpper hon mig och kollar på mig med ett leende. Men det finns bara en sak som snurrar i mitt huvud just nu, varför är är inte Oscar här? Han har ju lovat att va här? Mina tankar avbryts av mammas röst "men gumman, vad är det?" jag kollar upp mot hennes nu bekymrande ansikte. "Vart är Oscar?" frågar jag med en nedstämd röst. Hon ger mig ett medlidande ansiktsuttryck och säger "Det kom ett möte i vägen som han var tvungen att gå till" Jag fick en klump i magen men nickade och vände mig om för att hämta min väska. En tår rinner ner för min kind när jag tänker på att han inte ens hade tid för att möta mig vid flygplatsen.

Jag kliver ut ur bilen och ser mitt gamla hem. Jag hoppar ut ur bilen och tar min väska som mamma hade tagit ut. Jag går in genom dörren och en väldigt välkänd doft slår mig. Hemma. Hur mycket jag än älskar USA så finns det bara ett hem. Jag går upp till mitt rum och ser ett stort rum med vita tapeter och svart inredning. Jag slänger mig på min stora dubbelsäng och blundar. En ensam tår rullar ner för min kind men jag torkar bort den direkt. Min bror ville inte komma och möta mig på flygplatsen efter att jag har pluggat i USA i 3 år.

Jag tränger bort tanken om Oscar och ställer mig upp. Jag går rakt över rummet och kollar mig i min helkroppsspegel och ser en tjej med tjockt svart hår till midjan och en adidas mjukiströja som gå till midjan. Jag har mina favorit byxor på mig vilket är mina cammo byxor som sitter små pösigt runt mina ben. Jag är nöjd med min outfit skulle jag säga. Min kropp är jag nöjd med jag har en vältränad kropp med fylliga bröst och stor rumpa skulle jag själv säga hahah..

Allt mitt tänkande avbryts när jag hör ytterdörren öppnas och det hörs högt skratt och prat. Jag antar att Oscar och hans så kallade band eller vad dem nu var är hemma. Jag orkade inte bry mig för Oscar verkade inte bry sig. Varför ska jag göra det då?

Jag sätter mig i sängen med min macbook och kollar runt på insta. Men efter att ha suttit 15 minuter tröttnade jag och började rota runt i min väska efter min högtalare. Jag hittade den, kopplade den till min iPhone 6s och körde på högsta volym och sjöng med.

"That's why I need a one dance, Got a Hennessy in my hand, One more time 'fore I go" sjunger jag med och dansar med höfterna i rytmen till låten. Låten fortsätter och jag börjar packa upp alla mina kläder från USA. Det knackar på min dörr så jag sänker musiken och säger kom in. Dörren öppnas och där står Oscar med ett leende på läpparna och börjar gå med öppna armar mot mig men jag kollar med en besviken blick på honom. Han stannar upp och kollar på mig med en fundersam min. "Vad äre?" frågar han mig men jag kollar bara på honom och snart efter det börjar tårarna rinna. En efter en och jag känner en trygg famn omfamna mig "förlåt,förlåt,förlåt.." han kollar ner på mig då jag är typ 1,55 och han runt 1,80 "du lovade.." säger jag och kollade ner på mina fötter. "Det kom ett möte i vägen...förlåt" jag kollade upp på honom "okej" sa ja bara och kramade om honom. "Jag har saknat dig Sandra Molander" Jag orkade inte kolla upp så jag sa rakt in i hans bröst "Jag har saknat dig med Oscar Molander"

Efter att vi stått och kramats i några minuter sa han att han behövde gå ner men att dem sitter snett framför garaget på gräsmattan om jag ville ha sällskap. Jag nickade och han gick ut ur mitt rum. Efter en stunds plockande vart jag sugen på att åka moppe då jag såg min hjälm hänga i min walk in closet. Jag tog ner min hjälm och gick ner mot hallen. Jag sätter på mig mina nike air force (svarta) och går mot garaget. Jag tog bakvägen och såg min skönhet pappa hade tagit hand om den medans jag var borta. Jag öppnade garageportarna och satte mig på min crossmoppe . Jag satte fart på den och åkte snabbt förbi killarna.

Oscars (E) Perspektiv

Jag och killarna sitter hemma hos Ogge i deras soffgrupp dem har ute på gräsmattan och chillar. Ogge hade berättat att Sandra var hemma från USA tror jag att det var, ingen av oss hade träffat henne innan utan bara sätt henne på bild som Ogge hade visat och på dem var hon skitsnygg. Jag hör svagt hur garageportarna öppnas och Ogge tystnade alla och log och nickade mot "vägen" som leder ner till vägen. Man hör hur någon sätter igång en moppe och sen ser man hur en tjej som jag antar är Sandra kommer i högfart ner mot vägen. Vilken jävla röv hon har. "vilken jävla röv tjejen hade!" halvt skriker Felix och kollar på oss vilket leder till att alla skrattar förutom Ogge som bara stirrar på honom med en sur blick. "Vadå?" frågar Felix honom och Ogge svarar bara "tänk på vad du säger, jag är hennes bror för fan" "ÄR DET DÄR SANDRA?" skriker Felix och kollar chockat mot Ogge "Ehh aa?" Ogge kollar på honom som att han är dum i hela huvudet. Jag och Omar kolla på varandra och börja asgarva åt Felix reaktion. Denna övernattningen hos Ogge kan bli kul..

Sååååå ett första kapitel, hoppas ni tyckte den var bra!

Är det hon? |o.eDonde viven las historias. Descúbrelo ahora