"Aly! Oh my god,youre awake! " Dato' Alfian lega melihat wajah Aly yang masih terkulat-kulat untuk membuka mata.
"Daddy? I kat mana ni ? Uh why are there so many people here ? "
Ayat cliche orang baru bangun daripada pengsan.
"Aly tiba tiba je pengsan tadi. Almost one hour jugak lah you pengsan. But thank god you dah sedar" senyuman Dato Alfie hampir mencecah ke telinga.
Aly terdiam dan teringat akan pesanan abangnya di dalam mimpinya sebentar tadi. Hmmm since this might be the last amanah from abang , why not aku ikut kan ?
"Em daddy , i think kita dah tak payah risau pasal abang. I can accept it already. Im sure that no matter where abang is , dia akan selamat. Insya allah. " aly menenangkan hati daddynya.
"Haa ? You serious ? Okay then. But we still have to wait for our flight tomorrow hahahaha" Melihat Aly sendiri sudah mampu tersenyum, Dato Alfie juga harus senyum.
"Ohh ya , i lupa hehe. Okay we'll wait while tunggu apa apa updates pasal abang okay ? " Aly merehatkan kepalanya di atas bahu Dato Alfian.•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
"Ladies and gentleman. Now we arrived at Kuala Lumpur International Airport, Malaysia. I hope you will enjoy your moment here. Thank you for choosing Malaysia Airlines. Have a good day and goodbye. " suara pramugari mengejutkan Aly daripada tidurnya.
"Uhm daddy ? Kita dah sampai."
Aly mengejutkan daddynya. Dia berasa sangat penat. Mana tidaknya, dia baru sahaja tidur selama dua jam walaupun penerbangan mereka mengambil masa hampir 10 jam.
eeeeee ni semua salah mamat kambing itu ! Sebab dia aku jadi susah nak tidur !
Dia teringat apa yang jadi....."Excuse me miss ? Can you walk a lit bit faster ? This plane is not your daddy's. " seorang lelaki yang accentnya sangat pekat menegur Aly. Salah Aly juga, time tu juga dia tiba tiba teringat akan abangnya. Di tengah tengah laluan para penumpang bergerak di dalam flight itu.
eh mamat ni . Pehal biadap sangat ?! Muka nampak macam melayu tapi bila speaking pehhh macam kambing speaking siot HAHAHAHAHA
"Er sorry sir. But it does you no harm anyway if you be polite. Yea of course it is not my daddy's flight u idiot ! Harap je muka handsome tapi perangai macam kambing! " Aly berani mengeluarkan kata kata tersebut kerana dia tahu lelaki tersebut mat salleh yang tak faham akan katanya sebentar tadi.
Heh , padan muka kau !"Wah ! Orang Melayu ? Ha you mesti terkejut kan bila dengar i cakap bahasa melayu ? Hahahahahahahhhah , and you better said sorry to me now because you panggil i idiot !
habislah kau Aly ! Orang melayu kot ! Damn it ! Apa aku nak buat ni ? Rasa macam nak terjun dari flight ni , okay chill . Kau jalan je and jangan pandang muka dia.
Aly terus berjalan dan satu lagi kesilapannya .... "Ouch ! Woi sakitlah gila ! Dasar perempuan siput juling !! " Eh apa benda yang aku sebut tadi ? Ah lantak ah ! Sakit gila perempuan ni punya beg. Kemain seronok dia seret sampai kena kaki aku.
"Alamak ! apa lagi ni Aly ? Nasib lah , aku tak sengaja hehehe" Aly terus duduk di sebelah daddy nya.
"Apa lagi you buat Aly ? Why that boy is shouting at you ? Tak malu ke ? ramai tengok tau. Ish anak daddy ni" Dato Alfian membebel sebelum melangkah ke alam mimpi."Cik siput juling , lebih baik you...."
"sorry to interupt you two but sir , please remain in your sit. We were about to depart soon. Thank you. " Pramugari itu memberi peringatan dengan senyuman yang semanis honey kawwww."hm i am sorry." Lelaki itu terus duduk di tempatnya.
yassss , blah juga dia . Aman sikit. Tidur je lah , lagi bagus. Aly terus membelakangkan seatnya.
*Gangggg* bunyi berdentum kerana kerusi Aly terkena 'seseorang' di belakangnya.
"AHHHHH ! You ni memang sah juling ! Dah masuk dua kali i cedera sebab you tahu tak ?!" Memang malang tidak berbau kerana itulah lelaki yang bertengkar dengan Aly sebentar tadi.
what ?! Alamak kerusi ni mental lah. Aku belakangkan sikit je , tak tahu pulak boleh jadi camni. Eh wait , tu bukan suara mamat kambing tu ke ? Oh god please god , please say NO . Aly menoleh , "ops , sorry ye. I betul betul tak sengaja. Lagipun bukan salah i sepenuhnya , salah kerusi ni lah. Hehehe"
"Bukan salah you ? Seriously ? you memang nak kena tau tak ? You tau tak..... ACHUM !! "
ah shit ! Terbersin lak , ah lantak lah .
"oh my god.!!! You piece of shit tahu tak ? tak kisah la you nak bersin ke apa but please lah tengok la keadaan !! Pengotor siot ! " Aly menjerit kegelian, mana tidaknya, air liur bercampur hingus lelaki itu terkena muka putih Aly.
"Daddy ? Can we change seat ? Pleaseeee. I seriously cannot stand with this guy anymore." Aly mengadu kepada Dato Alfie.
" haih , macam macamlah anak daddy ni , okay wait. Err miss ? " Dato Alfian menggamit salah seorang pramugari yang kebetulan lalu di situ.
"Yes sir ? How can i help you " pramugari tersebut ramah melayan penumpang di hadapannya itu.
"Can we change place ? My daughter and I are having some issues here hehe.
"Oh , yes we do. But we only have two extra seats and it is right behind your current seats. Behinde this young man. " Pramugari itu menunjukkan tempat itu.
Aly terus laju berkata " Oh really ? Never mind , we'll stick to our seats. Thank you for informing us ." huh memang tidak lah aku nak duduk sebelah mamat kambing ini.
"Eh Aly tadi kata nak tukar ? Hahahahahaha" Dato Alfian menjeling ke arah lelaki tersebut.
"Dah la , malas layan daddy ish" Aly bercadang untuk tidur sahaja tetapi mengalami kesukaran kerana tidak selesa akibat mukanya yang masih dirasakan kotor walaupun sudah dilap dengan tisu basah jenama mahal Body Shop.
Tiba tiba "sorry ye cik siput juling. You have to stick in front of me until we arrive at Malaysia. Hehehehe enjoy dear" Lelaki itu mengenakan Aly.
this whole journey sucks. A lot. Aly mengucapkan kata kata itu di dalam hati.
"Haiii, kenapa diam ? Takde idea dah ke nak melawan?" Lelaki itu menambah lagi.
Dan hanya dua perkataan yang Aly mampu luahkan di saat hatinya yang masih sedih tentang Alfie dan ditambah lagi dengan ke-annoying-an 'mamat juling' itu.
"Screw you."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Adam ke Alfie ?
Random"Adam ? hmmm handsome memanglah handsome tapi dia pernah panggil aku cik siput juling kot ! biadap ! " - Aly "Tapi takkan la Alfie ? Memang la kau pernah berangan suka abang Alfie tapi dia abang kau ! Tak tentu lagi dia ni bukan abang kau yang real...