Selesai acara menari,pesta itu pun berakhir....joong ki dan jihyo berhasrat untuk pulang ke rumah ttp dihalang oleh seseorang..
Jihyo:oh,songsengnim..*terkejut*
Pengetua:jihyo,kamu belum kenalkan kan lg teman lelaki kamu pd kami.
Jihyo:oh,nae...er,oppa,kenalkan mereka berdua ni ibu bapa angkat hyo..yg ni pengetua di sekolah hyo dan yg tu isteri dia.
Joongki:oh,song joong ki imnida...*tunduk hormat*
Pengetua:nae..*senyum*
I.pengetua:oppa,jom balik.jihyo,kami balik dulu ya..jumpa lg..
Jihyo:nae..annyeong..Pengetua dan isterinya hanya tersenyum dan kemudian pulang ke rumah mereka.
Jihyo:joongki,kajja.....
Joongki:nae..Joongki membuka pintu kereta dan menyuruh jihyo untuk masuk.dia menghidupkan enjin kereta setelah berada di dlm perut kereta dan memandu perlahan.sepanjang perjalanan pulang,mereka hanya berdiam diri kerana terlalu penat.jihyo juga sudah tertidur..sampai di rumah jihyo..
Joong ki:*tengok jihyo yg tidor*gwi yeobda...*dlm hati**senyum sorang2*Jihyo yah,kita dah sampai.
Jihyo terbangun kerana kejutan joongki yg lembut..Dia melihat persekitaran di luar kereta.
Jihyo:oh,nae...joong ki shhi,gomawo..
Joongki:wae?
Jihyo:sbb sudi jd kekasih upahan sy.saya akan masukkan duit dlm akaun bank awk nanti..Joongki berdiam diri apabila jihyo menyebut perkataan upahan.sungguh ini pertama kali dia jatuh cinta pd seorang gadis.walau hanya satu malam,hatinya telah memiliki perasaan yg tidak pernah ia rasa..
Jihyo:saya masuk dulu ya.awk balik lah.
Joongki:*angguk+senyum*Joongki pun memandu keretanya menuju ke rumah nya.sampai dirumah,joongki meletakkan keretanya di dalam garaj dan naik ke tingkat atas dengan membuka langkahnya dengan perlahan agar tidak membuat bising.dia masuk ke biliknya dan menghempaskan badannya.
~~tinggg~msj masuk.daripada jihyo...
Joongki membaca msj dr jihyo..
____________________________________
Jihyo:gomawo...😊
____________________________________
tiba2 dia teringt akan kata2 jihyo td yg menyatakan dia akan membayar upah kpd joongki.dia merasa sedikit kecewa.dia ingat klau jihyo akan jatuh cinta pd nya walau hanya satu malam.namun dia salah.jihyo seorang gadis yg sukar mempercayai lelaki kerana dia sering melihat keadaan sekeliling ttg pasangan yg sering bergaduh hanya kerana cinta.pintu hatinya ditutup rapat dan tidak membenarkan sesiapa pun membukanya lg.
Joongki:aku kena usaha untuk bg tahu dia aku dah cintakan dia.
Joong ki sudah bertekad.dia pun pergi ke bilik air untuk membersihkan diri dan masuk tidur ...
Beberapa hari berlalu..
Joongki bangun dan bersiap untuk ke sekolah.selesai bersarapan,joongki pn mencapai kunci kereta dan memandu kereta ke sekolahnya.....
-to be continued-
YOU ARE READING
Fall Inlove With U [COMPLETED]
RomanceSong jihyo merupakan seorang gadis yg periang.suatu hari,sekolah tinggi seoul mengadakan pesta topeng dan semua pelajar dibenarkan membawa teman lelaki ke pesta tersebut.ji hyo yg berstatus single cemburu melihat rakan2 nya satu persatu sibuk membin...