chapter 9

324 18 1
                                    

Joong ki tiba disekolahnya.dia keluar dari perut keretanya apabila sudah diparkir.dia terus meninggalkan keretanya apabila sudah dikunci.

Sedang dia menuju ke kelas nya,ada seseorang yg memegang bahu nya.automatik joongki memusingkan badannya untuk melihat siapa kah gerangan nya..

Joongki:oh,kau rupanya gary.aku ingat kan siapa lah pagi2 dah tarik bahu aku..
gary:hahaha....jom la kita masuk kelas sama2.sambil tu cerita la pasal party mlm td.
Joongki:arraseo..

Joongki dan gary membuka langkah dan meneruskan perjalanan mereka ke kelas.sambil itu,joongki menceritakan keseluruhan cerita ttg pesta yg dia dan jihyo hadiri malam td.

Setelah habis bercerita,mereka pn sampai didepan kelas dan melangkah masuk.

Gary:hahaha,habis tu,dia x cakap apa2?

Haha dan kwangsoo yg berada di tempat duduk mereka berasa hairan dan ingin tahu ttg cerita apa yg gary dan joongki sedang bualkan sehingga gary tergelak sebegitu.

Haha:yah gary,kau dah kenapa?

Gary yg baru sahaja meletakkan
Beg nya terus memandang ke arah haha.

Gary:kawan kita yg sorang ni nk cuba pikat kawan baik aku yg semalam tu.

Haha dan kwang soo saling berpandangan..

Haha&kwang:jinjja?!!!!*serious*
Joongki:yah,korang ni x payah la serious sampai nk menjerit mcm tu.malu la budak lain tengok.

Keempat2 mereka sama2 ketawa besar.

joongki dan gary pun duduk di kerusi dan joongki pun mula bercerita dari awal sampai akhir ttg pesta itu.

Kwang soo:habis tu,kau dgn dia mcm mn?
Gary:sabar la,tu dia baru nk cerita
Haha:entah la kau ni.tak reti nk sabar langsung..
Joongki:*cerita dari a sampai z pd kwangsoo dan haha.*
Gary:untung la kau..hahaha...
joongki:hahahahaha,tp bila aku kenal dia betul2,dia tu baik dan tak sama macam perempuan yg ada dekat luar sana tu.
Kwangsoo:woahh....baru pertama kali aku dengar kau cakap mcm tu.
Gary:tp kau belum betul2 kenal dia lg.

Joongki,haha dan kwangsoo memandang gary dengan penuh tanda tanya.

Gary:apasal korang tengok sampai mcm tu.ish,korang ni.
Haha:kitorang nk la jugak tahu pasal dia tu.cerita la.
gary:hhmm.....okay..aku cerita..jihyo ni..

Belum sempat gary bercerita,cg yoo pn masuk..

Ketua kelas:selamat pagi cg yoo...

Gary,haha,joongki,kwangsoo terus bangun berdiri bersama pelajar yg lain dan mengucapkan selamat pagi pd cg yoo.

cg yoo:baiklah,semua boleh duduk.kecuali joongki.*letak buku atas meja.*

Joongki merasa pelik apabila namanya disebut oleh cg yoo.

gary mencuit joongki untuk mengetahui sebabnya tp sayang joongki pn tidak tahu apa sebabnya.

Cg yoo pergi ke arah joongki dan menarik joongki untuk berdiri di hadapan kelas.

Cg yoo:sebelum itu,sy nak kamu semua beri tepukan gemuruh untuk joongki kerana joongki telah dipilih dan menerima undian drpd kesemua guru di sekolah kita untuk mewakili sekolah kita pd pertandingan muzik minggu depan.

Joongki dan yg lain turut terkejut dan semua memandang cg yoo dgn mata yg bulat.Joongki masih tidak percaya dgn apa yg baru dia dengarkan.sudah lama dia megikuti satu pemilihan nyanyian di sekolah nya untuk bertanding dgn sekolah yg lain.
baru kali ini namanya terpilih.

Situasi itu tidak lama.akhirnya semua pelajar bertepuk tgn.setelah itu,joongki masuk dan duduk di tempatnya dan kelas mereka pun bermula....

_Skip for shinhwa school part_

[jihyo part]

Jihyo bangun dari tidurnya dan bersiap sedia untuk ke sekolah.selesai mandi dan memakai seragam sekolah,jihyo turun ke tingkat bawah untuk sarapan.

Jihyo:slmt pagi eomma,appa....
eomma&appa J:slmt pg...

Jihyo terus melabuhkan punggungnya di kerusi kosong bersebelahan eommanya.

Jihyo mengambil sekeping roti dan menyapu jem di atasnya.

Eomma:hyo,mcm mn party semalam.?
Jihyo:ok je eomma...*mulut penuh*
Appa:hyo dpt hadiah apa?
Jihyo:hyo jd queen untuk party smlm.*gigit roti*
Eomma:wah,ank eomma ni jd queen..siapa king nya?

Jihyo yg sedang meneguk segelas air hampir menyembur apabila soalan yg sama sekali tidak ia jangka keluar dr mulut eommanya.

Eomma:ish ish ish....minum tu elok2...*menggosok belakang jihyo*

Jihyo yg masih terbatuk2 hanya membiarkan eommanya.soalan td diabaikan lalu menggigit rotinya.

Appa:hyo ni,kan eomma tanya siapa king nya,tu pun boleh tersedak.*tgk jihyo*
Jihyo:appa ni...hyo kan tgh makan...*muncungkan mulut.*
Eomma:hmm ye la ye la...dah mkn cepat.lps skolah nnti kita crita panjang2.
Jihgo:nae eomma..hyo pg dulu..*bgn*

Sebelum bertolak,jihyo mencium pipi eomma dan appa nya.

Appa:hati hati drive tu.*jerit*
jihyo:nae...*sambil lari*

Apabila pintu kereta dibuka,jihyo terus masuk dan memandu laju supaya tidak terlambat.

-to be continued-

Fall Inlove With U [COMPLETED]Where stories live. Discover now