chapter 13.

292 14 0
                                    

Joongki naik ke biliknya lalu badannya dihempaskan ke katil.

Joongki:kenapa la aku tak bg tahu je dia..hish,kenapa la kau ni joongki.sejak bila kau takut2??malu2???????

Joongki bermonolog sendiri.

Skipp..........

KEESOKANNYA.

Jihyo bertolak ke sekolahnya seperti biasa.sampai sahaja di sekolah,jihyo terus ke bilik guru untuk mencari cg suzy.jihyo mebuka pintu bilik itu lalu memberi tunduk hormat kpd2 beberapa org guru yg ada di dalam bilik itu sebelum masuk.
Jihyo terus mendekati cg suzy.

Jihyo:annyeong songsengnim...

Cg suzy terus menoleh dan memandang jihyo.

Cg suzy:oh,jihyo...wae?
Jihyo:kita buat latihan dgn pelajar shinhwa hari ni kan?
Cg suzy:nae..kamu tunggu saya dkt bilik muzik dulu.sy cuba hubungi guru muzik yg kendalikan latihan mereka.
jihyo:nae...

Jihyo pun melangkah keluar dari bilik guru.ketika dia sedang berjalan menuju ke bilik muzik,jihyo disapa seseorang dr belakang.

**:oh,jihyo shhi.

automatik badan jihyo berpusing untuk melihat siapakah pemilik suara itu.

Jihyo:oouh annyeong chanwoo ah...
Chan:nk pg bilik muzik ke?
Jihyo:nae.
Chan:kita pergi sama2 ye.
Jihyo:nae..kajja...*senyum*

Mereka berdua pn sama2 berjalan menuju ke bilik muzik.
sampai sahaja di bilik muzik,jihyo terus meletakkan beg nya dia atas kerusi yg ada di dalam bilik itu manakala chanwoo pula mengambil tempatnya di kerusi untuk bermain piano.

Jari jemari chanwoo mula menari diatas piano itu..setiap not yg dimain kan membuatkan jihyo yg sedang mencari lirik lagu terhenti...dia menghayati setiap not yg dimainkan.

Sedang mereka asyik bermain muzik,cg suzy pun dtg bersama seorang pelajar dan seorang guru daripada sekolah menengah shinhwa.mereka berdua cepat2 Bangun dan memandang ke arah pintu yg dibuka.

chan:oh,annyeong.
**:annyeong..*senyum*
Cg suzy:jihyo,ini pasangan duet awk untuk pertandingan nnti.

Jihyo hanya tersenyum.

**:awak...*tunjuk jihyo..*
Jihyo:annyeong..cheoneun song jihyo imnida...neo,song joong ki.*tunjuk joongki sambil senyum*
Joongki:nae...*malu*

Cg suzy:kamu berdua ni...udah2 le...tahu lah kamu pasangan,cg jelous la..

Jihyo,joongki dan chanwoo tertawa mendengar cg suzy merungut kerana dia belum mempunyai pasangan.

Cg suzy:dah dah,tak payah gelak dah.sekarang ambil posisi kamu.
Jihyo dan joongki,kamu berdua perlu main kan lagu farewell taxi..

Jihyo:mwo???*bulatkan mata*tp cg,kenapa lagu sedih lagi?
Cg suzy:tanya appa angkat kamu ya.dah sekarang ambil tempat masing2...
Jihyo:huhh.....*mengeluh*

Cg suzy dan cg kim dr shinhwa highschool duduk di hadapan jihyo dan joongki.latihan mereka pun bermula.

Setelah beberapa jam mereka berlatih,tiba waktu untuk mereka berehat.

Cg suzy:*tepuk tangan*baiklah,latihan kita sampai sini je dulu.besok,kamu bertiga akan buat persembahan didepan pelajar2 yg lain.sebelum pertandingan sebenar.mereka akan memberi undian.sekiranya kamu nyanyi solo dpt undian yg byk,nnty kamu akan pergi ke final competition walaupun salah seorang itu tidak mendapat undian yg byk.

jihyo,chanwoo dan joongki Hanya mengangguk.mereka pun bersurai.jihyo pergi kelasnya..

Bomi:jihyo yah....
Jihyo:nae...
Eunji:mcm mn latihan?okey?
Jihyo:cg suzy ckp dah ok..

Bomi dan eunji bertepuk tgn.

Jihyo:tp aku nervous la nk masuk final...
Bomi:kitorang akan sokong kau....kau berlatih betul2 tau.
Eunji:esok,kitorang kena undi nyanyian siapa yg terbaik.jd,buat betul2 ye.
Jihyo:nae...gomawo guys...

SKIPP...

Keesokannya.

Selepas perhimpunan pagi,semua pelajar perlu berkumpul di dewan dan membawa sebatang pen.setiap seorang diedarkan sehelai kertas yg memaparkan wajah jihyo,joongki dan dua lagi peserta yg mewakili sekolah yg berbeza.

cg suzy:baiklah,tanpa melengahkan masa,kamu semua boleh mengundi siapa sahaja yg kamu suka tetapi bukan atas dasar paksaan atau sbb dia kawan kamu.kami adakan pertandingan ini untuk keadilan antara empat buah sekolah.jadi,sy harap kamu semua boleh memberi kerjasama dengan baik.terima kasih.baiklah,sekarang kita jemput peserta kita yg pertama untuk naik ke pentas dipersilakan..

[Peserta pertama yg naik adalah wakil drpd sekolah yonghwa,dan yg kedua drpd skolah gangnam,ketiga dr sekolah menengah seoul dan yg terakhir dr shinhwa.]

Jihyo yg sedang menanti giliran nya merasa sangat gementar.ini bukanlah persembahan pertama nya tetapi perasaan yg sedang dia rasakan saat ini adalah sama seperti pertama kali dia membuat persembahan.

2 jam berlalu....

Sudah tiba giliran jihyo untuk naik ke pentas.jihyo menaiki anak tangga dengan berhati2 berdiri tepat di tengah2 pentas.
Muzik dimainkan....

Jihyo menyanyikan lagu SCENT OF A FLOWER..

Skipp.......

cg suzy:pertandingan kita pun sudah sampai ke penghujung...berikan tepukan kepada peserta2 kita.sekarang,kamu semua boleh mengundi peserta yg kamu suka.

Semua pelajar yg memenuhi dewan itu tertunduk2 untuk menandakan undian mereka pd kertas undian.jihyo,joongki dan dua lagi peserta di situ sangat gemuruh.....

Akhirnya keputusan undian sudah keluar..

Cg suzy:baiklah,keputusan undian sudah berada di tangan sy.sekarang,kamu semua pasti ternanti2 siapakah yg akan menyertai final competition..

Pelajar:nae!!!!!!!!!!

Cg suzy:waktu yg dinantikan...sekarang sy akan umumkan peserta yg mendapat undian terbanyak...peserta itu adalah..........

-to be continued-

Fall Inlove With U [COMPLETED]Where stories live. Discover now