Gjensitting

111 10 5
                                    

Resten av dagen gikk helt greit. Grace hadde fått seg et par nye venner men hun gikk bare med Cath. Det viste seg at de hadde mye til felles og hadde samme smak i gutter. "Han der kunne jeg godt ha kysset med" sa Cath. Og pekte på en høy gutt med svarte solbriller Og skinnjakke. Grace brøt ut i latter og sa " du er ikke sjenert er du ?"  "Pass deg ellers kysser jeg deg å" sa hun morskt men begynte også å le etter to sekunder.  De stoppet ikke å le før Grace gikk rett i høy gutt og mistet alle bøkene sine. " oi unnskyld" mumlet hun og kikket opp i noen kjente blå øyne. "Hei Grace" sa Thomas i en munter tone og smilte og avslørte noen rette og hvite tenner. " hei Thomas" hun bøyde seg ned for å plukke bøkene sine. " nei vent la meg ta de for deg" skyndte han å si og plukket og resten av bøkene. "Jeg lurte på om du ville finne på noe i dag ?" Thomas kikket nervøst ned på Grace. Grace ble lamslått og snudde seg mot Cath for hjelp. " faktisk så har Grace vært så flink at hun har fått gjensitting så dessverre" bablet cath og begynte å dra med seg Grace vekk fra Thomas og hen til klasserommet. Han hevet et øyenbryn og spurte " gjensitting på første skoledag?" Grace rødmet og forklarte at det var fra Mr. Smith og at det var er uhell. Thomas trakk på skuldrene og mumlet et eller annet med ser deg senere og tuslet ut av skolen.
"Skal vi gå på senteret etter du har hatt gjensitting?" Spurte cath mens de hentet bøker fra skapet sitt. "OK" svarte Grace tilbake. " vel lykke til da " ropte hun og tok tommel opp til Grace da hun gikk inn til gjensitting rommet.
" er vi alle da ?" Spurte Mr Smith som skulle ha gjensittingen. "Dere vet reglene, ingen tyggis, mobil eller prating" Grace var lamslått ingen tyggis? Hun levde på tyggis det var favoritt godteriet hennes, hvis du regnet med at det var godteri. Jaja tenkte hun og begynte å små tegne i notatblokka hennes. Hun skvatt da noen lente seg inn og hvisket "fin tegning,  hvem er det ?" Sa han og tok notisblokken og studerte tegningen. "Det er Emma Watson hvis du vet hvem det er" sa hun og snappet boka tilbake. "Jeg er Jason" sa han og det gikk opp for Grace at det var han hun hadde sett i klasserommet på starten av dagen. "Hvem snakker ?!" Bjeffet Mr Smith og skulte på Grace og Jason.  "Jeg tror vi må slutte å snakke" hvisket hun og snudde seg vekk fra han. " vil du finne på noe en dag?" Hvisket han fort og smilte. Et veldig selvsikkert smil tenkte Grace og nikket.


// hei igjen så glad for at du leser historien! Tenkte bare at jeg skulle beskrive Grace og Cath//

Grace: langt rød/ brunt hår med brunaktige øyne og kler seg oftes i mørke, høstfargedet klær.

Cath: blondt hår, grønne øyne og skiller se godt ut med sterke farger på klærne.

//dette ble en laaang del men håper dere liker den //

Love me forever?  Où les histoires vivent. Découvrez maintenant