Jag vaknade upp en morgon och log av tanken att jag skulle åka upp till stockholm idag, det va äntligen lov! Jag hade längtat efter detta extremt länge.
Jag är då en tjej på 14 år, en riktig fangirl om jag får säga det själv. Först va det Justin Bieber som gällde till 110%, men nu är det både Justin och The Fooo som gäller till 110% jag verkligen älskar alla 5! Fast jag har ju såklart en speciell crush på en av killarna i The Fooo, liksom... vem faller inte för Felix perfekta hår, gulliga leende,fina ögon och jätte söta personlighet?? Jag föll direkt! och just nu kan jag inte fatta att jag äntligen ska få träffa honom! men tillbaks till verkligheten igen.
Jag heter Linn och bor i Linköping med min familj som består av mamma Elisa, pappa Erik, storasyster Moa och vår lilla katt som heter Tussan. Jag är ju då 14 år, ska fylla 15 den 3 december. Jag älskar Stockholm och har alltid älskat det. På fritiden brukar jag blogga,hänga med kompisar,shoppa,twittra och fangirla... som en helt vanlig tonåring. Min bästa vän heter Isa och älskar Omar från The Fooo, hon har redan träffat honom typ 5 gånger och är riktigt kär. Just nu sitter jag här på mitt rum, har nyss klätt på mig och ska förbereda mig, tåget går om 2 timmar så lite smått brottom har man...
När jag hade ätit klart tog jag min resväska,mobil,plånbok och busskort. Jag tog på mig mina nya favorit kängor och min svarta skinn jacka. Jag kramade om mamma och sa hejdå.
-Ta det nu försiktigt och va inte ute försent. sa hon och jag nickade.
-Det kommer gå bra, jag har ju Isa med mig. sa jag och skyndade mig ut.
-Hejdå gumman! ropade mamma efter mig.
-Hejdå. ropade jag tillbaks och började typ små jogga till centralen. När jag va framme köpte jag en mugg varm chcklad och gick sedan till spår 10 som gick direkt till Stockholm. Isa satt på bänken och studerade alla människor vilket fick mig att le, typiskt henne. Jag satte mig bredvid.
-Hej Isa! redo för Stockholm i en hel vecka nu då? frågade jag och hon nickade.
-ABSOLUT, äntligen så får jag träffa min Omar igen! tjöt hon och kramade om mig.
-OMG, och jag min Felix. tjöt jag och kramade tillbaks. Vi släppte kramen och tåget kom. Vi gick på och satte oss bekvämt och jag började dricka lite ur muggen som va fylld med stekhet varm choklad, som äntligen svalnat av så att den gick att dricka.
-Vem va det vi skulle bo hos igen? frågade jag Isa.
-Felicia du vet, hon den gulliga tjejen som också träffat killarna typ 1000 gånger. sa hon och jag nickade.
-Jag har alltid velat träffa henne, hon verkar inte falsk som vissa andra Foooers i Stockholm. konstaterade jag och lutade mig tillbaka på sätet.
-Jo jag håller med, men alla är ju ändå en del av FoooFamily! Sa Isa
-Ja ABSOLUT! Sa jag seriöst och tog upp mobilen och kollade igenom mitt twitter feed."Kommer ut om 3 timmar girls, see you there - @felixsandman" fick jag upp och log stort.
-Vi SKA va vid studion om 3 timmar! sa jag och visade Isa.
-Ja absolut, jag ska bara ringa Felicia och säga att vi är framme om typ 30 minuter eller så, så kan hon möta upp oss. svarade hon och jag nickade.
-Aa jag tänker inte gå runt och bära på min packning. sa jag och suckade och slängde pappersmuggen i papperskorgen när jag druckit upp.
-Jag är nervös. sa jag bara sådär, helt plötsligt.
~~~~~~~~~~~~~~~
Vad tycker ni??? hoppas ni gillade det! Det händer ju inte så mycket nu i början, haha... det gäller att komma in lite längre i berättelsen så blir det spännande!
See you! xx
YOU ARE READING
Afraid Of Love (TheFooo FanFic)
FanfictionDet handlar om en tjej som heter Linn som får chansen att åka till stockholm med sin bästis Isa, och där får de träffa bl.a. Felix Sandman